وانت عضلانی فورد F-150 ولوچی رپتور!

وانت عضلانی فورد F-150 ولوچی رپتور!

رپتور سریع یا ولوچی رپتور ۶۰۰، نام محصول جدید هنسی است که بر پایه پیک آپ فورد F-150 ساخته می‌شود.

این وانت عضلانی و تنومند، آماده تولید شده است. نکته جذابان هم این است که نسل جدید رپتور تا سال ۲۰۱۷ وارد بازار نمی‌شود و این فرصت برای هنسی مهیاست تا محصول خاص خود را زودتر و بیشتر به فروش برساند.

16 - وانت عضلانی فورد F-150 ولوچی رپتور!
وانت عضلانی فورد F-150 ولوچی رپتور!

این مدل فورد F-150 با انتقال نیرو به هر چهار چرخ می‌تواند ویژگی‌های آفرود مناسبی هم داشته باشد. بعلاوه در زیر کاپوت آن برخلاف رپتور که مجهز به یک موتور ۵.۰ لیتری ۸ سیلندر با دو توربو شارژر و قدرت ۶۰۰ اسب بخار است، تنها یک موتور کوچک ۲.۹ لیتری اکوبوست آرمیده که با سوپرشارژر تقویت شده و زمانی که از خواب بیدار می‌شود، ۶۰۰ اسب بخار نیرو را آزاد می‌کند.

24 - وانت عضلانی فورد F-150 ولوچی رپتور!
وانت عضلانی فورد F-150 ولوچی رپتور!

هنسی می‌داند که رقابت با رپتور اصلی نباید تنها به پیشرانه محدود شود و به همین دلیل، تنظیمات و لوازم اضافی ویژه آفرود را به این خودرو افزوده است.

تایرهای BF گودریچ استاندارد در اندازه ۳۳ اینچ ویژه آفرود و رینگ‌های مشکی رنگ ۱۷ اینچی همراه با سیستم تعلیق ارتقا یافته و ضربه‌گیرها و سپر جدید و نوار نوری LED و سایر لوازم باعث تمایز این خودرو از سایر انواع F-150 استاندارد می‌شوند.

تنها ۵۰۰ دستگاه از ولوچی رپتور ۶۰۰ تولید خواهد شد و با توجه به قیمت ۷۳۵۰۰ دلاری مدل کاملان یا ۲۳۹۵۰ دلاری برای پکیج درصورتی که اتومبیل را قبلاً خریده باشید، می‌تواند سود سرشاری را نیز نصیب هنسی نماید.

 

300px Hennessy Venom GT   Flickr   Supermac1961 - وانت عضلانی فورد F-150 ولوچی رپتور!
وانت عضلانی فورد F-150 ولوچی رپتور!

هنسی ونوم جی‌تی (Hennessey Venom GT) خودروی سوپر اسپورت ساخت شرکت هنسی پرفورمنس اینجنیرینگ (Hennessey Performance Engineering) است که در هیوستون تولید شده‌است.

موتور این خودرو ساخت تگزاس در آمریکا و شاسی آن بر اساس اتومبیل لوتوس ساخت انگلیس یا اتومبیل شورلت کوروت استینگری است. هنسی ونوم جی تی بر اساس رکورد گیری ای که در اوایل سال ۲۰۱۴ انجام شد می تواند به سرعت ۴۳۵km/h دست یابد ، سرعتی که آن را در بین سریع ترین ماشین های جهان در رتبه ی سوم جای می دهد.(پس از شلبی سوپر کارز تواتارا با حداکثر سرعت “۴۴۴km/h” و شلبی سوپر کارز آلتیمیت آئرو ۲۰۰۹ تی تی با حداکثر سرعت “۴۳۹km/h”)

بر طبق موسسه گینس این خودرو رکورددار شتاب صفر-تا-سیصد جهان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.