خودروی مزدا CX-3 ؛ پرشتاب

خودروی مزدا CX-3 ؛ پرشتاب

مزدا، شرکت سهامی خاص ماتسودا (به ژاپنی: マツダ株式会社 ماتسودا کابوشیکی کایشا) که با نام تجاری مزدا شناخته می‌شود یک شرکت خودروسازی است که دفتر مرکزی آن در شهر هیروشیما در کشور ژاپن قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۰۶ حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو تولید نموده‌است که در کشورهای مختلف جهان به فروش رسیده‌اند.

190px Mazda logo with emblem.svg 1 - خودروی مزدا CX-3 ؛ پرشتاب
خودروی مزدا CX-3 ؛ پرشتاب

جوجیرو ماتسودا بنیانگذار شرکت خودروسازی مزدا که علاقه ویژه‌ای به آئین زرتشت داشته‌است با الهام از اهورامزدا و با توجه به تشابه اسمی نام خانودگی اش با کلمه مزدا، این نام را بر محصولات خود گذاشته است. این شرکت در داخل ژاپن به نام ماتسودا شناخته می‌شود و بیشتر ژاپنی‌ها از جنبه دیگر نام مزدا بی‌اطلاعند.

بر پایه اظهارنظر سایت مزدا دلیل نام‌گذاری این شرکت این طور بیان شده‌است: «نام شرکت مزدا برگرفته از نام اهورامزدا خدای اولین تمدن‌های غرب آسیا است. ما اهورامزدا را به خدای خرد، اندیشه و هماهنگی تفسیر کردیم. به عنوان منشاء هر دو تمدن شرقی و غربی و همینطور به عنوان نمادی از فرهنگ خودرو. این آمیختگی از تمایل به دستیابی به صلح جهانی و توسعه صنعت خودرو انجام شد.

resized 462248 141 - خودروی مزدا CX-3 ؛ پرشتاب
خودروی مزدا CX-3 ؛ پرشتاب

شرکت مزدا به عنوان تولید کننده ابزار و ماشین آلات در سال ۱۹۲۰ پایه گذاری شد و از سال ۱۹۳۱ به تولید خودرو نیز پرداخت. این شرکت در طولجنگ جهانی دوم برای ارتش ژاپن تولید اسلحه و جنگ افزار نمود. اولین اتومبیل دارای چهار چرخ این شرکت با نام مزدا۳۶۰ در سال ۱۹۶۰ وارد بازار شد. مزدا انژکتور دو گابن از سال ۱۳۸۶ وارد بازار ایران شد.

مزدا CX-3 مدل ۲۰۱۶ ساخت کشور ژاپن است.

CX-3 با ارائه ی خدمات تمام و کمالی همچون موتورهای بنزینی و دیزلی,انتقال نیرو به دو یا هر ۴ چرخ و جعبه دنده های خودکار و دستی یک قدم از زقبایش پیشی میگیرد.

resized 462249 548 - خودروی مزدا CX-3 ؛ پرشتاب
خودروی مزدا CX-3 ؛ پرشتاب

آقای دوک رییس بازاریابی مزدا آلاتایز میگوید”ما خدمات بیشتری حتی بیشتر از برخی رقبایمان ارائه میدهیم.این کار قرار است فروش CX-3 را حداکثر کند”.

“ما قصد نداریم از مزدا۳ یا مزدا ۲ محافظت کنیم. این مدل ممکن است کمی از فروش مزدا۳ بکاهد,ممکن است فروش مزدا ۲ نیز بکاهد اما تا زمانی که از فروش محصولات کمپانی مزدا کم میکند,واقعا چندان مهم نیست”.

resized 462250 669 - خودروی مزدا CX-3 ؛ پرشتاب
خودروی مزدا CX-3 ؛ پرشتاب

آقای دوک گفت مزدا انتظار دارد فروش این مدل وقتی فروش مزدا ۳ در سال ۲۰۱۵ در حال پیشبینی شدن است آغاز شود,و اینکه تاثیر این خودرو بر روی هاچ بک های کوچک و سواری ها اندک خواهد بود.

resized 462252 861 1 - خودروی مزدا CX-3 ؛ پرشتاب
خودروی مزدا CX-3 ؛ پرشتاب

مزدا همچنین فروش مدل های همراه با موتور بنزینی و مدل همراه با موتور دیزلی را متفاوت دانست,طبق گفته ی آقای دوک فروش موتور دیزلی ممکن است تنها حدود ۱۰% از کل فروش را در برگیرد اما تخمین اعداد و ارقام دقیق کاری بسیار مشکل است.

 

2 نظرات
  1. محسن می گوید

    سلام .
    میخواستم بدونم با ۱۰۰میلیون تومان چه خودروی کم مصرفی میتونم تهیه کنم ؟
    باتشکر

    1. پیگیر می گوید

      مزدا ۶ با تکنولوژی اسکای اکتیو خیلی کم مصرف
      بی ام دبلیو سری یک هم هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.