سال ۲۰۱۶ ؛ تولید سدان جدید فولکس واگن

سال ۲۰۱۶ ؛ تولید سدان جدید فولکس واگن

فولکس‌واگن، (به آلمانی: Volkswagen) شرکت خودروسازی آلمانی است، که مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن می‌باشد. این گروه هم‌اکنون بزرگترین خودروساز اروپا بوده، که به‌عنوان سومین شرکت بزرگ خودروسازی جهان نیز محسوب می‌شود.

این کارخانه در سال ۱۹۳۰ به درخواست رهبر وقت آلمان نازی؛ آدولف هیتلر بنا شده‌است. او از فردیناند پورشه تقاضا کرد، خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان، توانایی خرید آن را داشته باشند. بنابراین شرکت تاسیس شده، فولکس‌واگن نامیده شد، که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردممی‌باشد.

180px Volkswagen logo.svg  - سال ۲۰۱۶ ؛ تولید سدان جدید فولکس واگن
سال ۲۰۱۶ ؛ تولید سدان جدید فولکس واگن

امروزه از ۱۰ خودروی پرفروش تمامی ادوار صنعت خودروسازی جهان، سه خودرو، به شرکت فولکس‌واگن تعلق دارد، که عبارتند از: فولکس‌واگن پاسات، فولکس‌واگن گلف و فولکس قورباغه‌ای. این شرکت همچنین در میان تمامی خودروسازهای جهان، بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را، در بخش تحقیق و توسعه هزینه می‌نماید.

مدیر اجرایی فولکس واگن هند، Thierry Lespiaucq طی مراسم افتتاحیه یک نمایندگی در Coimbatore هند اظهار داشت این خودروساز روی سدان کامپکتی کار می کند که در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد.

در این مراسم هم چنین ۳۰۰ هزارمین دستگاه از خودرو فولکس واگن در هند تحویل شد.

تصور می شود این خودرو که به اختصار ICS (سدان کامپکت مخصوص هند) شناخته می شود نام فولکس واگن Bora داشته و در Auto Expo سال ۲۰۱۶ عرضه یا معرفی شود. Bora بر اساس پلتفرم به کار رفته در پولو و ونتو ساخته خواهد شد که در کارخانه چاکان پونا بومی سازی شده است.

images2 - سال ۲۰۱۶ ؛ تولید سدان جدید فولکس واگن
سال ۲۰۱۶ ؛ تولید سدان جدید فولکس واگن

Lespiaucq که اطلاعات زیادی در این مورد اعلام نکرد، بیان داشت قیمت این مدل کم تر از ۵۰۰ هزار روپیه نخواهد بود. تنها تاتا زست در این کلاس است که قیمت کم تر از ۵۰۰ هزار روپیه دارد. مرکز تحقیقات و توسعه فولکس واگن در هند تلاش می کند تا در سال آینده این سدان کامپکت را معرفی کند.

سدان ساخته شده بر اساس فولکس واگن PQ25 دارای موتورهای خط تولید پولو خواهد بود که شامل ۱.۲ لیتری سه سیلندر بنزینی، ۱.۲ لیتری TSI متصل به گیربکس DSG هفت سرعته و ۱.۵ لیتری TDI متصل به گیربکس دستی ۵ سرعته است.

این خودرو رقیب مدل هایی همچون ماروتی دیزایر، هیوندای اکسنت، فورد فیگو اسپایر، هوندا امیز و تاتا زست خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.