کوپه دونفره رنو کانسپت آلپاین

کوپه دونفره رنو کانسپت آلپاین

رنو، (به فرانسوی: Renault) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاس‌های مختلف خودرو، وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تریلر، تراکتور، اتوریل، اتوبوس و خودروهای برقی فعالیت می‌نماید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین-بیانکور، فرانسه قرار دارد.

شرکت رنو در سال ۲۰۱۱ پس از گروه فولکس‌واگن و پژو سیتروئن به‌عنوان سومین خودروساز اروپا شناخته‌شد. این شرکت هم‌اکنون در رتبه نهم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار دارد.

180px Renault 2009 logo.svg 2 - کوپه دونفره رنو کانسپت آلپاین
کوپه دونفره کانسپت رنو کانسپت آلپاین

شرکت رنو مالک اکثریت سهام شرکت رومانیایی داچیا، شرکت ترکیه‌ای اویاک-رنو، شرکت کره‌ای رنو سامسونگ موتورز و شرکت ایرانی رنو پارسمی‌باشد. این شرکت هم‌چنین ۴۳٫۴٪ درصد از سهام شرکت ژاپنی نیسان و ۲۵٪ درصد از شرکت روسی آوتوواز را نیز در اختیار دارد. در حال حاضر کارلوس غصن در جایگاه مدیرعامل و رییس هیئت مدیره رنو، عملأ سکان رهبری این شرکت فرانسوی را در دست دارد. وی همین مناصب را نیز در شرکت ژاپنی نیسان برعهده دارد.

این دو کمپانی پس از مشارکت در راه‌اندازی گروه رنو-نیسان آلیانس، هم‌اکنون در قالب این گروه، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته می‌شوند. دولت فرانسه با در اختیار داشتن ۱۵٪ درصد از سهام رنو، بزرگترین سهام‌دار آن محسوب می‌شود.

شرکت رنو فعالیت گسترده‌ای نیز در مسابقات اتومبیل‌رانی و موتوراسپرت داشته و تیم فرمول یک رنو در طول سال‌های گذشته، یکی از موفق‌ترین تیم‌های فرمول یک بوده‌است.

714 - کوپه دونفره رنو کانسپت آلپاین
کوپه دونفره کانسپت رنو کانسپت آلپاین
108 - کوپه دونفره رنو کانسپت آلپاین
کوپه دونفره کانسپت رنو کانسپت آلپاین

نام تجاری آلپاین، شصتمین سالگرد خود را همزمان با برگزاری مسابقات ۲۴ ساعته لمانز فرانسه با نمایش یک خودروی کانسپت مسابقه ای جشن گرفت. خودرویی که پیش‌نمایشی از مدل اسپرت تولیدی این برند در سال آینده خواهد بود.

کوپه دونفره کانسپت آلپاین Celebration با رنگ آبی و قسمت‌های نارنجی و سفید روی بدنه، اشاره ای به مدلهای مسابقه‌ای آلپاین در لمانز سالهای دور دارد. با اینکه رگه هایی از خودروی آلپاین A110-50 مفهـومی در این خودرو نیز به چشم می‌خورد اما به‌وضوح، طراحی آن محافظه‌کارانه و عمل‌گرایانه‌تر شده است. طراحان به شدت به دنبال ایجاد شباهت‌هایی بین این مدل و مدل A110 آلپاین متعلق به ۶ دهه پیش بوده‌اند. هرچند چنین رویکردی، آن را از جذابیت و هیجان تا حدودی دور کرده است.

322 - کوپه دونفره رنو کانسپت آلپاین
کوپه دونفره کانسپت رنو کانسپت آلپاین
424 - کوپه دونفره رنو کانسپت آلپاین
کوپه دونفره کانسپت رنو کانسپت آلپاین

برای بدنه خودرو از ویژگی‌هایی عملی نظیر اسپویلرها و دیفیوزر یا منتشرکننده هوای پشت و قاب آینه‌های آئرودینامیکی از جنس فیبر کربن استفاده شده است. سقف با شیب ملایم و گنبدی فرمی به شیشه عقب متمایز آن ختم می‌شود. چرخ‌ها نیز از سبک چرخ‌های مدل A310 دهه ۷۰ میلادی الگوبرداری شده‌اند. در پشت این چرخ‌های آلومینیومی براق تک‌مهره ای، کالیپرهای ترمز نارنجی‌رنگ نیز به چشم می‌خورند.

هواکش‌های دایره ای روی پنجره عقب، بیانگر این نکته می‌باشند که موتور در میانه خودرو و درست جلوی محور عقب نصب گردیده است. هنوز از مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده و باید تا جشنواره گوودوود و رونمایی رسمی آن منتظر ماند.

147 - کوپه دونفره رنو کانسپت آلپاین
کوپه دونفره کانسپت رنو کانسپت آلپاین

سؤال مهم‌تر، هدفی است که رنو با آلپاین به دنبال آن است. آیا این خودرو رقیبی برای اسپرت‌های آلمانی و ایتالیایی نظیر پورشه کیمن و آلفارومئو ۴C خواهد بود؟ ظاهراً آلپاین می‌خواهد با یک گام بزرگ و شروع رقابت با بزرگان، خود را وارد عرصه ای دشوار نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.