فورد F-150 مدل 2016 ؛ وحشی پرسرعت

فورد F-150 مدل ۲۰۱۶ ؛ وحشی پرسرعت

فورد، (به انگلیسی: Ford) شرکت خودروسازی آمریکایی و چندملیتی مستقر در دیربورن، میشیگان از حومه شهر دیترویت می‌باشد.

این کمپانی در تاریخ ۱۶ ژوئن ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد و امروزه علاوه بر خودروهای سواری و باری فورد، خودروهای لوکسی با مارک لینکلن هم تولید می‌کند. این شرکت از سال ۱۹۳۸ خودروهای لوکس ارزان قیمت‌تری با برند مرکوری تولید می‌کرد، اما از سال ۲۰۱۱ تولید خودرو با این مارک را متوقف نمود.

200px Ford Motor Company Logo.svg 4 - فورد F-150 مدل 2016 ؛ وحشی پرسرعت
فورد F-150 مدل ۲۰۱۶ ؛ وحشی پرسرعت

فورد سهام اندکی از شرکت ژاپنی مزدا و کمپانی بریتانیایی استون مارتین را نیز در اختیار دارد. شرکت فورد در سال ۱۹۸۹ شرکت خودروسازی جگوار کارز و در سال ۲۰۰۰ شرکت لندرور را خریداری نمود، اما در ماه مارس سال ۲۰۰۸ هر دو را به شرکت هندی تاتا موتورز فروخت. فورد بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ مالک شرکت سوئدی ولوو نیز بود.

1car.ir Ford F 1508 - فورد F-150 مدل 2016 ؛ وحشی پرسرعت
فورد F-150 مدل ۲۰۱۶ ؛ وحشی پرسرعت

شرکت خودروسازی فورد، هم‌اکنون دومین تولیدکننده خودرو در ایالات متحده آمریکا بوده و از پایان سال مالی ۲۰۱۱ به‌عنوان پنجمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۰ در فهرست فرچون ۵۰۰ در جایگاه هشتمین شرکت بزرگ در ایالات متحده شناخته شد. در حال حاضر شمار کارکنان شرکت فورد بیش از ۲۱۳ هزار نفر اعلام شده، که در ۹۰ کارخانه این شرکت در سراسر جهان، فعالیت می‌کنند. خانواده فورد هم‌اکنون با در اختیار داشتن ۲٪ درصد از سهام شرکت فورد، مالک اصلی آن محسوب می‌شود.

46515 - فورد F-150 مدل 2016 ؛ وحشی پرسرعت
فورد F-150 مدل ۲۰۱۶ ؛ وحشی پرسرعت
01car.ir Ford F 1503 - فورد F-150 مدل 2016 ؛ وحشی پرسرعت
فورد F-150 مدل ۲۰۱۶ ؛ وحشی پرسرعت

کمپانی فورد به تازگی تجهیزات جدیدی برای فورد F-150 مدل ۲۰۱۶ عرضه کرده است که شامل پکیج جدید Special Edition Appearance برای تیپ‌های Lariat و XLT می‌باشد. این پکیج شامل چراغ‌های رنگی در جلو، رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی، رکاب جانبی سیاه رنگ، طرح‌های مخصوص بدنه و جلو پنجره با روکش سیاه می‌باشد. صندلی‌های داخل کابین با روکش چرم Alcantara و دوخت برجسته قرمز رنگ تزیین می‌شوند.

01car.ir Ford F 1506 - فورد F-150 مدل 2016 ؛ وحشی پرسرعت
فورد F-150 مدل ۲۰۱۶ ؛ وحشی پرسرعت

از دیگر تجهیزات جدید برای این مدل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سیستم Pro Trailer Backup Assist، سیستم تفریحات و سرگرمی SYNC 3 و رنگ‌های جدید سیاه و خاکستری. با افزودن پیشرانه ۵ لیتر ۸ سیلندر خورجینی و مخزن گاز، می‌توان از سوخت گاز طبیعی نیز بهره برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.