رونمایی از نیسان ماکسیما SR میدنایت

رونمایی از نیسان ماکسیما SR میدنایت

نیسان شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما، ژاپن قرار دارد.

ریشه‌های تاسیس این شرکت به زمان راه‌اندازی شرکت خودروسازی داتسون بازمی‌گردد، در پی خریداری شرکت داتسون توسط یوشیسوکه آیکاوا، وی داتسون را در شرکت خوشه‌ای و تازه تاسیس خود، ادغام نمود و شرکت جدید را نیسان نامید.

شرکت نیسان همانند تویوتا و هوندا که به ترتیب شرکت‌های لکسوس و آکورا را در آمریکای شمالی تاسیس کردند، اقدام به راه‌اندازی شرکتاینفینیتی نمود.

200px Nissan Logo.svg 7 - رونمایی از نیسان ماکسیما SR میدنایت
رونمایی از نیسان ماکسیما SR میدنایت

از سال ۱۹۹۹ شرکت رنو به یکی از سهامداران اصلی نیسان تبدیل شد، به طوری که تا سال ۲۰۰۸ مالک ۴۴٪ از سهام آن گردید، در مقابل نیسان نیز ۱۵٪ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد. هم‌اکنون کارلوس غصن بطور هم‌زمان، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره هر دو شرکت نیسان و رنومی‌باشد و از طریق شرکت رنو-نیسان آلیانس که حاصل مشارکت استراتژیک دو شرکت می‌باشد، سکان رهبری رنو و نیسان را در دست دارد. در سال ۲۰۱۲ نیسان پس از شرکت‌های جنرال موتورز، تویوتا، گروه فولکس‌واگن، هیوندای موتور گروپ و فورد، به‌عنوان ششمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته شد.

186 - رونمایی از نیسان ماکسیما SR میدنایت
رونمایی از نیسان ماکسیما SR میدنایت

نیسان اولین سری خال و تولید محدود از ماکسیمای SR را با نام میدنایت در لس‌آنجلس رونمایی می‌کند.

این سدان متوسط لوکس از طراحی و ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است. نسخه نیمه شب از رنگ آمیزی مشکی براق سوپر و اسپویلر عقب اسپرت و دیفیوزر و چرخهای آلیاژی ۱۹ اینچی مشکی رنگ سود می‌برد. فضای داخلی نیز با چرم ذغالی رنگ و آلکانترا پوشش یافته است.

همانند نسخه استاندارد ماکسیمای جدید، نسخه نیمه شب هم از موتور ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری با تنفس طبیعی و قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳ نیوتن متر بهره می‌گیرد. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس ارتقا یافته با انتقال مداوم متغیر Xtronic انجام می‌شود.

قیمت این نسخه خاص کمی گران‌تر از نسخه استاندارد با قیمت ۳۲۴۱۰ دلار خواهد بود. فروش این مدل ماکسیما نیز از تابستان امسال آغاز می‌گردد.

1 نظر
  1. keyvan می گوید

    king NISSAN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.