طراحی اِج جدید بر اساس مدل کانسپت همین خودرو صورت گرفته و تفاوتهای اساسی با نسل اول آن دارد. طراحی چراغها، جلوپنجره، بدنه و فضای کابین کاملاً دگرگون شدهاند و ردایی اسپرت و خشن بر تن کردهاند. چراغهای جلوی متفاوت، جلوپنجره بزرگ و با سبک جدید، خطوط کناری بدنه، چراغهای پیوسته عقب، رینگهای زیبا و بزرگ، ارتفاع کم پنجرهها و سقف، اسپویلر سقفی عقب، اگزوزهای ذوزنقهای اسپرت، همه و همه دست به دست هم دادهاند تا ظاهری جذاب و مدرن به اِج ۲۰۱۵ تقدیم نمایند.
طراحی کابین و اتاق هم با وجودی که تغییرات قابلتوجهی نسبت به قبل نکرده، دلنشین و مطلوب است. فورد نیز در هماهنگی با موج جدید طراحی کابین، با کاهش تعداد کنترلرها و دکمهها و با کاهش پیچیدگی سیستمعامل، تا حدودی، داشبوردی تمیز و ساده را خلق کرده است.
یک صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی با پشتیبانی از برنامههای MyFord و SYNC، سقف پانورامیک با دریچه ۴۷.۷ اینچی که آن را در نوع خود به بزرگترین سقف بازشوی پانورامای جهان تبدیل میکند، افزایش ۴.۸ سانتی فضای پای سرنشینان عقب و ۲.۵ سانتی طول ردیف سوم و افزایش فضای پشت ردیف دوم به ۳۹.۲ فوت مکعب (۱۱۱۰ لیتر) که با خواباندن صندلیهای ردیف دوم به ۷۳.۴ فوت مکعب (۲۰۷۸ لیتر) نیز میرسد، از موارد قابل ذکر در کابین این ماشین میباشند.
اِج جدید روی معماری پلتفرمی مشترک با فیوژن بنا شده است. در آمریکای شمالی یک موتور ۲.۰ لیتری اکوبوست به عنوان پیشرانه استاندارد و پایه مورد استفاده قرار میگیرد. این موتور کمحجم و کوچک با کمک توربوشارژر میتواند ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۷ نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین یک موتور ۲.۷ لیتری V6 نیز از سری اکوبوست با توان ۳۰۰ اسب بخار قابل انتخاب خواهد بود. سومین پیشرانه یک موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر بدون توربو و با تنفس طبیعی است که قدرت تولیدی آن هنوز اعلام نشده است.
همه این موتورها با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی جفت میشوند و میتوان انواع دیفرانسیل جلو و یا دو دیفرانسیل را برای آنها سفارش داد.