ایران خودرو و تولید شاسی بلند جدید چینی

ایران خودرو و تولید شاسی بلند جدید چینی

در این روزهای افت شدید بازار خودرو، ایران خودرو فکر تولید محصول جدیدی را در سر دارد!

آیا ایران خودرو می تواند بازار خودروی کشور را پررونق کند؟

1E6284DF 80F8 30BA 4C97 63DE93F3A266 - ایران خودرو و تولید شاسی بلند جدید چینی
ایران خودرو و تولید شاسی بلند جدید چینی

به گزارش اروند پلاک، آن طور که خبر می رسد، مسوولان ایران خودرو مذاکراتی با “هایما موتورز چین” داشته اند و قرار است یکی از محصولات این شرکت را وارد و مونتاژ کنند.

چینی شدن بخش خصوصی صنعت خودرو ایران در حالی است که چشم بادامی‌ها به حریم خودروسازان بزرگ کشور (ایران‌خودرو و سایپا) نیز نفوذ کرده و می‌خواهند از بخش نیمه دولتی خودروسازی ایران نیز سهمی داشته باشند.

images1 - ایران خودرو و تولید شاسی بلند جدید چینی
ایران خودرو و تولید شاسی بلند جدید چینی

محصولی که مدنظر ایران خودرویی ها قرار گرفته، شاسی بلند است و در صورت آمدن به ایران، باید با رقبایی مانند لیفان و جک رقابت کند. این شاسی بلند چشم بادامی حتی قرار بود در نمایشگاه ماه گذشته شیراز نیز حضور پیدا کرده و رونمایی شود، که این اتفاق رخ نداد. گفته می شود این خودرو در صورت عرضه به بازار ایران، قیمتی حدود ۸۵ میلیون تومان در مدل فول خود (مدلی که دنده اتومات است) خواهد داشت.

باید این را در نظر گرفت که در حال حاضر نیز سایپا و چانگان نیز به توافقات لازم بر سر تولید چندین خودرو چینی در کارخانه‌های دومین خودروساز بزرگ ایران (سایپا) رسیده‌اند و با این شرایط به نوعی می‌توان گفت که شراکت این دو از همین حالا آغاز شده است.

1 نظر
  1. sasa می گوید

    الان بگیری از اون بالا تا پایین ایران خودرو رو فحش بدی دلت خنک نمیشه بعدش مردم میرن میخرن اخه یعنی این همه لیسانسه و فوق لیسانسه تو بازار هست انوقت میرن جیب اون چینی های بی صفت رو پر میکنن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.