به‌روزرسانی مزدا 5 مینی ون

به‌روزرسانی مزدا ۵ مینی ون

 

مینی ون ها بدون انکار مناسب ترین وسیله نقلیه برای خانواده های در حال رشد هستند. از مهمترین ویژگی‌های ‌آنها می توان به سواری لذت بخش، مانور پذیری راحت، کم مصرف بودن، و فضای مناسب برای کودکان و تمامی وسایل همراهشان اشاره کرد.

مزدا ۵ در کلاس مینی ون، بیش از یک دهه در بازار آمریکا حاضر است. خودرویی که معاصر با فورد فوکوس به عنوان پسرعمو و مزدا ۳ به عنوان برادر کوچک‌تر بود و البته در سال ۲۰۱۲ با طراحی جدید و افزودن امکانات و تجهیزات، به‌روزرسانی شد.

 

 

212 - به‌روزرسانی مزدا 5 مینی ون
به‌روزرسانی مزدا ۵ مینی ون

این مینی ون با سه ردیف صندلی و شش نفر گنجایش و به صوت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود. هرچند صندلی هفتم نیز قابل سفارش است اما در عوض فضای کابین را کاهش خواهد داد. برای پیشرانه مزدا ۵ از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌شود که ۱۵۷ اسب بخار نیرو و ۱۶۳ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک هم با امکان شیفت دستی وظیفه انتقال نیرو به چرخهای جلو را بر عهده دارد.

هرچند از مزدا و تکنولوژی اسکای اکتیو آن انتظار عملکردی مطلوب در بخش مصرف سوخت می‌رود اما مصرف سوخت این مدل در شهر ۱۱.۲ لیتر و در بزرگراه ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

 

 

1 15 - به‌روزرسانی مزدا 5 مینی ون
به‌روزرسانی مزدا ۵ مینی ون
43 - به‌روزرسانی مزدا 5 مینی ون
به‌روزرسانی مزدا ۵ مینی ون

در این خودرو خبری از طراحی سبک کودو نیست و همچنان شباهتی انکارناپذیر با نسل قبلی مزدا ۳ را می‌توان دران دید. مزدا برای این خودرو از چند به‌روزرسانی در سال جدید بهره گرفته است. رنگ‌های جدید، چراغ‌های راهنمای LED روی آینه‌های جانبی، سنسورهای عقب و پورت USB از جمله موارد قابل ذکر می‌باشند. هرچند تکنولوژی و زیربنای مزدا ۵ همچنان قدیمی است اما رانندگی آن دلپذیر و نسبتاً سرگرم کننده است.

 

91 - به‌روزرسانی مزدا 5 مینی ون
به‌روزرسانی مزدا ۵ مینی ون

قیمت پایه مزدا ۵ از ۲۶ هزار دلار آغاز می‌شود و با سفارش روکش چرم، سقف باز شوی شیشه ای، سنسور برف‌پاک‌کن، گرم‌کن آینه‌های جانبی، چراغ‌های جلوی HID اتوماتیک، صندلی‌های جلوی گرم شونده، بلوتوث، سنسور پارک، کامپیوتر سفر و چرخهای آلیاژی ۱۷ اینچی به ۳۰ هزار دلار هم می‌رسد. از سال ۲۰۱۶، این مدل مینی ون مزدا به بایگانی سپرده می‌شود زیرا مدل‌های کراس اوور از رونق و بازار بهتری برخوردارند و مزدا نیز مدل‌های CX-3 و CX5 را در این کلاس‌ها ارائه می‌نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.