فولکس واگن و دایملر مشتاق برای ورود به بازار ایران

فولکس واگن و دایملر مشتاق برای ورود به بازار ایران

فولکس واگن و دایملر که جزو خودروسازان بزرگ دنیا به حساب می آیند؛ در حال بررسی بازگشت به ایران پس از برداشته شدن تحریم های اقتصادی هستند. به گفته تحلیلگران آی اچ اس، اگر تحریم های ایران برداشته شوند، بازار خودروی کشور آلمان ممکن است حدود ۱۰ درصد در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ رشد کند و مجموع فروش آن در بلندمدت به طور متوسط به ۱.۷ میلیون دستگاه برسد.

به گزارش اروند پلاک، فولکس واگن در پاسخ به پرسش بلومبرگ اعلام کرد این شرکت تحولات جاری را تحت نظر دارد با این‌همه هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است و اقدامات بیشتر احتمالی از سوی این شرکت با تحولات آتی مشخص خواهند شد.

دایملر به این پایگاه خبری آمریکایی اعلام کرد در حال حاضر مبادلات محدودی در ایران دارد. ب ام و هم اعلام کرد سرگرم بررسی اوضاع در ایران است و ممکن است در بلندمدت وارد بازار این کشور شود.

Aabar Daimler - فولکس واگن و دایملر مشتاق برای ورود به بازار ایران
فولکس واگن و دایملر مشتاق برای ورود به بازار ایران

شرکت های آلمانی مشتاق بازگشت به ایران هستند و زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه به ایران سفر خواهد کرد. به گفته تحلیل‌گران دویچه بانک، اگر صادرات آلمان به ایران به سطح پیش از تحریم یک دهه قبل بازگردد، به معنای ۴.۵ میلیارد یورو (۴.۹ میلیارد دلار) درآمد بالاتر برای شرکتهای آلمانی خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، خودروسازان فرانسوی رنو و پژو سیتروئن در صورت گشایش مجدد بازار خودروی ایران به دلیل اینکه پیش از تحریمها در این کشور حضور داشتند، یکی از بزرگترین برندگان این بازار خواهند بود.

طبق آمار موسسه “آی اچ اس اتوموتیو”، پژو که دومین خودروساز بزرگ اروپاست، در سال ۲۰۱۴ سهم ۲۹ درصدی را از فروش خودروهای جدید در ایران داشت. این خودروساز فرانسوی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ سالانه یک میلیون خودرو در خاورمیانه و آفریقا بفروشد که حداقل ۴۰۰ هزار دستگاه آن در ایران خواهد بود. این شرکت با ایران خودرو، شریک سابق خود برای یک جوینت ونچر با هدف تولید و فروش خودرو مذاکراتی داشته است.

images6 - فولکس واگن و دایملر مشتاق برای ورود به بازار ایران
فولکس واگن و دایملر مشتاق برای ورود به بازار ایران

ژان کریستوف کمار، مدیر امور منطقه آفریقا و خاورمیانه پژو هفته گذشته به رویترز گفت: برخلاف شراکت کنونی که تحت آن ایران خودرو مدلهای قدیمی‌تر این خودروساز را مونتار می‌کند، تحت شراکت جدید با استفاده از جدیدترین معماری و موتورهای پژو، خودرو تولید خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: برداشته شدن قریب الوقوع تحریمهای مالی زنجیره تامین قطعات را مجددا خواهد گشود و به پژو امکان می‌دهد فروش معمولی این قطعات را از سربگیرد. همچنین جوینت ونچر تولیدی برنامه ریزی شده میان این شرکت و ایران خودرو برای بازارهای صادراتی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انجمن صنعتی بی دی آی آلمان پیش بینی کرد صادرات این کشور به ایران ممکن است از ۲.۴ میلیارد یورو در سال گذشته به ۱۰ میلیارد یورو در میان مدت افزایش پیدا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.