معرفی خودرو:امکانات ، مشخصات وتصاویر فورد ترانزیت ۲۰۱۵

فورد ترانزیت ون ۲۰۱۵ از لحاظ صرفه‌جویی در مصرف از سری E بسیار جلوتر است. یک ون سری E فورد از موتورهای ۶/۸ لیتری V-10 و ۴/۶ لیتری V-8 برای پیشرانه استفاده می‌کرد که موتورهای کم‌خرجی نبودند. در مدل معمولی فورد ترانزیت واگن با ارتفاع سقف متوسط، پیشرانه خودرو با موتورهای ۳/۵ لیتری اکوبوست V-6 و ۳/۷ لیتری V-6 می‌تواند تأمین شود. این موتورها مصرف سوختی برابر با ۱۶/۸ لیتر در شهر، ۱۲/۸ لیتر در جاده و ۱۴/۷ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر دارند. در نتیجه، نسبت به موتور V-10 قبلی ۴۶ درصد و نسبت به موتور V-8 قبلی ۱۹ درصد بهبود مصرف سوخت حاصل شده است. همچنین موتور پنج سیلندر توربودیزل به عنوان یک آپشن برای ترانزیت ۲۰۱۵ درنظر گرفته شده است؛ این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست امریکا هنوز تخمین‌های خود را برای مصرف سوخت این موتور اعلام نکرده است.

2015 ford transit kansas city assembly plant 500x333 - معرفی خودرو:امکانات ، مشخصات وتصاویر فورد ترانزیت ۲۰۱۵

 

علی‌رغم کاهش حجم موتور نسبت به موتورهای قدیمی V-8 و V-10، کسی نباید نگران خروجی موتور یا ظرفیت حمل بار خودروی جدید باشد. موتور استاندارد ۳/۷ لیتری V-6 قدرتی برابر ۲۷۵ اسب‌بخار ایجاد کند و گشتاور خروجی آن ۳۵۲ نیوتن‌متر است. در همین حال، موتور V-6 اکوبوست با توربوهای دوقلو، موتوری که در نمونه خودروی مسابقه‌ای فورد در دیتونا نیز استفاده شده، قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۴۲ نیوتون‌متر تولید می‌کند. همچنین اگر فورد ترانزیت ۲۰۱۵ از موتور ۳/۲ لیتری دیزل استفاده کند، قدرتی برابر ۱۸۵ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۴۷۴ نیوتن‌متر خواهد داشت و ۹۰ درصد این گشتاور در دور موتور بین ۱۵۰۰ تا ۲۷۵۰ در دسترس خواهد بود. تمام فورد ترازیت‌ها از یک سیستم گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته استفاده می‌کنند که نیروی موتور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

2014 ford transit three quarters view - معرفی خودرو:امکانات ، مشخصات وتصاویر فورد ترانزیت ۲۰۱۵

حداکثر ظرفیت حمل بار متعلق به مدل ترانزیت ۳۵۰HD است که دارای سقف بلندتر و بدنه بزرگ‌تر و فاصله محوری بیشتر است. این خودرو می‌تواند تا حدود ۲۱۰۰ کیلوگرم را با خود حمل کند. همچنین اگر نیاز داشته باشید که وزنی برابر با ۳۴۰۰ کیلوگرم را به دنبال خود بکشید، فورد ترانزیت ۱۵۰ یا ۲۵۰ ون با فاصله محوری متوسط و سقف پایین‌تر می‌تواند به شما کمک کند. همچنین فضای حمل وسایل در فورد ترانزیت به اندازه‌ای است که می‌توان به اندازه ۱۵ نفر، وسایل در آن در آن جا داد. بیشترین فضای حمل وسایل به مدل ونی است که دارای سقف بلند و فاصله محوری بیشتر است و این فضا ۱۳/۸ مترمکعب است؛ یعنی ۷۵ درصد بهتر نسبت به خودروهای سری E. در فرم واگن این خودرو، ظرفیت حمل وسایل به ۱۳ مترمکعب کاهش می‌یابد.

2014 ford transit rear passengers side - معرفی خودرو:امکانات ، مشخصات وتصاویر فورد ترانزیت ۲۰۱۵

 

فورد ترانزیت ۲۰۱۵، اکنون در مرحله تولید در کارخانه فورد واقع در کانزاس است. مدل‌های سری E نیز هنوز در کنار ترانزیت به فروش خواهند رسید، ولی به زودی متوقف خواهند شد. فروش فورد ترانزیت ۲۰۱۵ از تابستان امسال آغاز می‌شود. مدل ون این خودرو دارای قیمت اولیه برابر با ۳۰۵۶۰ دلار خواهد بود و قیمت مدل واگن آن از ۳۳۰۹۵ دلار شروع می‌شود. این قیمت‌ها شامل هزینه تحویل نیز می‌شوند.

2014 ford transit dashboard - معرفی خودرو:امکانات ، مشخصات وتصاویر فورد ترانزیت ۲۰۱۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.