ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس در حوالی نقشه‌های نوکیا

مذاکرات برای خرید نقشه Here نوکیا در اواخر بهار سال جاری منجر به تشکیل کنسرسیومی متشکل از ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز شد. طبق اطلاعاتی جدید، این سه کمپانی در خرید این واحد با نوکیا به توافق رسیده‌اند و در چند روز آینده این توافق را به‌صورت رسمی اعلام می‌کنند.

2015 audi q3 2t quattro interior 12 500x305 - ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس در حوالی نقشه‌های نوکیا

here map

طبق اعلام یکی از منابع نزدیک به این کمپانی‌ها، قیمت این واحد بین ۲.۷ تا ۴ میلیارد دلار گزارش‌شده که رقم درخواستی نوکیا مقداری نزدیک به ۴ میلیارد دلار است، اما خریداران این سهم، حاضر به پرداخت چنین رقم سنگینی نیستند و مذاکرات را برای خرید با قیمت پایین‌تر تمدید کرده‌اند.

در این میان، دو کمپانی علاقه‌مند به این سرویس، پیشنهادهای خود را در حالی پس گرفتند که رقیبان سنتی آلمانی برای خرید این سرویس متحد شده‌اند.

bmw audi and mercedes close in on deal for here maps announcement 526x296 - ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس در حوالی نقشه‌های نوکیا

۲۰۱۵ Audi Q3 Quattro Interior

اما چرا سرویس نقشه نوکیا تا این اندازه مهم است؟

نقشه Here نوکیا یک نقشه دیجیتال فوق دقیق است، نوکیا این نقشه را بعد از خریدن واحد Navteq به قیمت ۸.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ راه‌اندازی کرد. در طول این مدت، همکاری این دو کمپانی باعث شد که نقشه‌ی نوکیا دقیق‌ترین و بهترین سیستم در نوع خود باشد.

 

here 526x296 - ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس در حوالی نقشه‌های نوکیا

نوکیا برای پیشرفت در این حوزه به تحقیقات در این زمینه اکتفا نکرد و برای تبدیل‌شدن به سیستمی برتر از خودروهای مجهز به دوربین و LIDAR و GPS شرکت‌های حمل‌ونقل سنگین استفاده کرد.

map 526x350 - ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس در حوالی نقشه‌های نوکیا

here map

بیش از ۵۰ درصد بازار خودروها بر اطلاعات نقشه Here نوکیا تکیه کرده است و در آینده‌ای نزدیک لزوم استفاده از این سرویس در خودروهای بدون راننده بیش‌ازپیش احساس می‌شود و این امر مهم‌ترین علت اتحاد خودروسازان آلمانی برای خرید این سرویس محسوب می‌شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.