محصولات رنو ؛ خودروی محبوب ایرانی ها

محصولات رنو ؛ خودروی محبوب ایرانی ها

گزارش مربوط به رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروهای سواری کشور طی نیمه دوم سال ۹۳ در حالی اعلام شد که طبق آن، میزان رضایت عمومی از خودروهای تولید داخل تفاوت چندانی با گزارش قبلی (۶ ماه نخست سال گذشته) نکرده است؛ و طبق آن سهم بسزایی از رتبه های نخست را محصولات رنو به خود اختصاص دادند.

بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از سطح کیفی خودروهای داخلی، سابقه‌ای حدودا ۶ساله دارد، به‌نحوی‌که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، از ابتدای سال ۸۸ نسبت به تهیه این گزارش اقدام و هر ۶ ماه یک بار و به‌واسطه مکاتبه با مشتریان، نتایج گزارش خود را منتشر کرده است.

868960 4062 - محصولات رنو ؛ خودروی محبوب ایرانی ها
محصولات رنو ؛ خودروی محبوب ایرانی ها

 

در این ارزیابی،۵۶ خودرو موردنظر در شش دسته قیمتی «کمتر از ۲۵ میلیون تومان»، «۲۵ تا ۵۰»، «۵۰ تا ۷۵»، «۷۵ تا ۱۰۰»، «۱۰۰ تا ۱۲۵» و «بیش از ۱۲۵ میلیون تومان» تقسیم شده‌اند و این در شرایطی است که در جمع ۲۵ تا ۵۰ میلیونی‌ها پارس تندر و در جمع ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی‌ها رنو فلوئنس، در جمع ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیونی‌ها بیشترین میزان رضایتمندی مردم را به‌دست آورده‌اند.

همچنین در جمع خودروهای شاسی بلند، رنو کلئوس بیشترین رضایتمندی را داشته است.

 

Fluence rot1 600x338 - محصولات رنو ؛ خودروی محبوب ایرانی ها
محصولات رنو ؛ خودروی محبوب ایرانی ها

 

رنو فلوئنس در صدر جدول

به دسته خودروهای ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی می‌رسیم، دسته‌ای که ۱۱ عضو دارد و بهترین‌شان از نظر مشتریان، رنو فلوئنس دنده‌ای است و میتسوبیشی لنسر و کیا سراتوی اتومات مونتاژی سایپا نیز توانسته‌اند دومین و سومین خودروهای گروه موردنظر در کسب رضایت مشتریان باشند.

طراحی جذاب این خودرو به خصوص در طراحی بخش جلویی این محصول جلوه متفاوتی به آن داده است. نوعLED بکار رفته در چراغ های جلو باعث شده تا این خودرو ظاهر لوکس تری داشته و میدان دید بهتری را در شب برای راننده فراهم آورد.

 

130906173231 600x365 - محصولات رنو ؛ خودروی محبوب ایرانی ها
محصولات رنو ؛ خودروی محبوب ایرانی ها

 

طراحی داخل خودرو از دو مفهوم تکنولوژی و مدرنیته بهره برده است. کیفیت مواد بکار رفته در آن، باعث شده تا در نگاه اول مالک خودرو به احساس رضایت خوبی داشته باشد. ظرافت های بکار رفته در این امکانات داخلی این خودرو باعث شده تا سرنشینان در زمان استفاده از آن، از سفر لذت بیشتری ببرند. طول کلی فلوئنس ۴۶۲۲ سانتی متر است و به این ترتیب از مدل های سدان نسل پیشین مگان (که در کشورمان هم تولید شده ) حدود ۱۶ سانتی متر بلند تر است.

فاصله میان دو محور فلوئنس ۱۷۰۲ سانتی متر است که تقریبا برابر با فاصله محوری مگان استیشن نسل جدید است و به این ترتیب می توان گفت طراحان رنو برای افزایش فضای داخلی فلونس، آن را بر اساس شاسی مدل های استیشن مگان تولید کرده اند ضمن آنکه به این ترتیب فاصله محوری آن نسبت به مدل های سدان نسل پیشن مگان هم اندکی بیشتر است. با این حساب می توان با اطمینان گفت فضای داخلی این خودرو برای یک خانواده فضای کاملا مناسبی است و در حد و اندازه های خودرویی همچون تویوتا کرولا فضا در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

 

Fluence rot2 600x338 - محصولات رنو ؛ خودروی محبوب ایرانی ها
محصولات رنو ؛ خودروی محبوب ایرانی ها

 

رنو برای فلوئنس موتور های مشترک با مگان را عرضه می کند که در بازار ایران موتور ۲ لیتری بنزینی است. این موتور بر حسب نوع خود توانی بین ۱۴۳ اسب بخار قدرت دارد که برای خودرویی در این کلاس عدد مناسبی است. این موتور از نسل جدید موتور های رنو است که به طور مشخص برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و افزایش لذت رانندگی ساخته شده است و در دیگر محصولات روز این شرکت نیز استفاده می شود.

گیربکس استاندارد این خودرو نمونه شش سرعته دستی است هر چند در بعضی بازار ها با نمونه پنج سرعته دستی نیز عرضه می شود. گیربکس محبوب این خودرو نمونه اتوماتیک CVT است که البته قابلیت تعویض دستی نیز دارد. این گیربکس با نام X-Tronic شناخته می شود و از محصولات نیسان ژاپن است. نیسان تخصص بالایی در تولید گیربکس های CVT دارد و به دلیل آنکه رنو و نیسان هر دو زیر مجموعه گروه رنو-نیسان هستند، رنویی ها برای فلوئنس از این گیربکس استفاده کرده اند.

فرمان خودرو همچون نسل پیشین مگان از سیستم کمکی برقی بهره می برد و به این ترتیب در سرعت های پایین و ترافیک شهری بسیار نرم است اما در سرعت های بالا سفت تر می شود تا کنترل راننده بر خودرو افزایش پیدا کند. فرمان برقی این خودرو از مزایای اصلی آن محسوب می شود.

 

Fluence rot3 600x338 - محصولات رنو ؛ خودروی محبوب ایرانی ها
محصولات رنو ؛ خودروی محبوب ایرانی ها

 

همچنین ام‌جی ۳۵۰ و هیوندایی i20 نیز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند و پشت سر آنها نیز یک محصول دیگر از سایپا به نام چانگان مدل CS35 به چشم می‌آید. گروه ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی البته یک محصول دیگر از سایپا را به نام برلیانس در خود جای داده که کیفیت آن در مقایسه با محصولاتی مانند ام‌جی ۳ و چانگان و i20 و… کمتر و نسبت به بسترن و داستر و لندمارک بیشتر است، البته از دید مشتریان.

فلوئنس توسط نگین خودرو وارد ایران شده و ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر نیز گارانتی می شود و اخیرا مدل ۲۰۱۶ و exclusive آن نیز توسط نگین خودرو با سود مشارکت مناسب پیش فروش می شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.