کانسپت جدید مازراتی سال ۲۰۲۵ از راه می رسد

کانسپت جدید مازراتی سال ۲۰۲۵ از راه می رسد

مازراتی به‌عنوان سازنده خودروهای لوکس اسپرت ایتالیایی، دوباره نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است. این شرکت پس از احیا، توانسته روند رو به رشد خود را به سرعت طی نماید. در سال ۲۰۱۴ مازراتی با فروش ۳۶,۵۰۰ دستگاه خودرو، رکوردی در تولید و فروش محصولات خود برجای گذاشت.

مازراتی فراری جدید است. حداقل این چیزی است که سرخیو مارچیونه درباره آن می‌گوید. با آنکه این نقل قول از نظر خیلی‌ها اشتباه است ولی ایده یک مازراتی فوق‌العاده برای رقابت با فراری واقعا انسان را به شعف می‌آورد.

76831 6471 - کانسپت جدید مازراتی سال ۲۰۲۵ از راه می رسد
کانسپت جدید مازراتی سال ۲۰۲۵ از راه می رسد
76832 8411 - کانسپت جدید مازراتی سال ۲۰۲۵ از راه می رسد
کانسپت جدید مازراتی سال ۲۰۲۵ از راه می رسد

 

ولی برای رقابت با فراری و برای داشتن فروشی خوب این خودرو باید به میزان زیادی دراماتیک و نمایشی باشد. باید بسیار زیبا باشد، و از همه مهم‌تر بسیار سریع باشد. حال نگاهی می‌اندازیم به طرحی از ماریوس ماسکمیر از پاسادنا در کالیفرنیا به نام کانسپت تیپو ۹۷۵ ارنستو.

طراحی نمای بیرونی بسیار بسیار دراماتیک است. کاپوت شیب‌دار طولانی، مرکز ثقل پایین، و زاویه‌های قسمت عقب که هر سوپر مدلی را به حسودی وامی‌دارد. ولی عجیب‌ترین قسمت ماجرا نبود شیشه جلو است که واقعا غیرعملی به نظر می‌رسد و شاید مربوط به خودروهای زمان آینده باشد.

این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند از میراث مازراتی محافظت کند. ۹۷۵ طراحی بسیار خاصی دارد و نسبت قسمت جلو به قسمت پشت آن بیشتر است و شباهت زیادی به کوسه دارد. می‌توان این‌گونه گفت که فک پایین قوی و دندان‌های تیز و قسمت عقب بالا آمده بر این امر تاکید می‌کنند که این خودرو همیشه سرپا و آماده حمله به سوی جلو است.

 

76833 8491 - کانسپت جدید مازراتی سال ۲۰۲۵ از راه می رسد
کانسپت جدید مازراتی سال ۲۰۲۵ از راه می رسد

 

ماریوس از یک سیستم انتقال قدرت ۹۷۵ اسب بخاری هیبریدی در زیر کاپوت این خودرو استفاده کرده است. این خودرو یک موتور و چهار باتری خواهد داشت که مهمترین آنها در قسمت میانی جلو نصب شده است و به صورتی خطی است و ۳۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نیرویی که توسط موتور و باتری‌ها تولید می‌شوند مستقیم به چرخ‌ها انتقال داده می‌شوند.

این خودروی هیبریدی می‌تواند به صورت جفت دیفرانسیل نیز به تولید برسد و ۲۰۰ مایل را تنها با استفاده از نیروی الکتریکی طی کند. این خودرو واقعا برای پیست مسابقه درست شده است.

 

با آنکه ما بسیار مشتاقیم تا این خودرو را در خیابان‌ها ببینیم، ماریوس گفته که تا سال ۲۰۲۵ نباید منتظر دیدن آن باشیم. درباره نام این خودرو باید بگویم که به خاطر پنجاهمین سالروز تاسیس مازراتی این خودرو به نام یکی از برادرانی که این کمپانی را پایه‌گذاری کردند یعنی ارنستو مازراتی نام‌گذاری شده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.