مهمان جدید بازار خودرو ؛ هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵

مهمان جدید بازار خودرو ؛ هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵

 

نماینده ایرانی هوندا تصمیم دارد که مدل CR-V را وارد کشورمان کند و ازاین‌روی، فراخوانی را نیز جهت ثبت‌نام از این خودرو، در رسانه‌ها ترتیب داده است. این خودروی ژاپنی توانسته است تا اندازه زیادی، نام برندش را در سرتاسر عالم سربلند کند؛ زیرا در سال ۲۰۱۴ میلادی، جایگاه نخست فروش را در بازار خودروهای کراس‌اوور آمریکا را از آن خود نموده و در چین نیز، جز ۱۰ کراس‌اوور برتر بازار بوده است.

 

2015 Honda CR V facelift 01 500x2744 - مهمان جدید بازار خودرو ؛ هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵
مهمان جدید بازار خودرو ؛ هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵

 

هم‌اکنون بازار کراس‌اوورهای کوچک وارداتی در سیطره خودروهایی همچون کیا اسپورتیج و توسان می‌باشد و بازار کراس‌اوورهای متوسط هم تا حد زیادی با خودروهایی همچون هیوندای سانتافه پر شده است. بقیه برندها اعم از تویوتا، میتسوبیشی و.. نیز کاملاً تحت‌الشعاع این مدل‌ها قرار گرفته و به فروشی اندک قناعت نموده‌اند.

در این بین، وضع قانون ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیز به بازار برخی از کراس‌اوورهای ژاپنی کاملاً ضربه وارد نموده است و جالب هم اینجاست که این قانون مدل‌هایی را هدف خود قرار داده است که گاهی مواقع، از محبوب‌ترین اس یو وی‌های بازار ایران بوده‌اند، ازجمله تویوتا پرادو. البته استقبال از کره‌ای‌ها چندان هم بی‌دلیل نیست، زیرا اگر نیک بنگریم چه ازلحاظ طراحی و چه در ارائه آپشن های رنگارنگ و… این محصولات چندان کمبودی نسبت به دیگران همتایان خویش نداشته و در بیشتر موارد نیز با بهایی ارزان‌تر به فروش می‌رسند و مهم‌تر از همه آنکه، خودروهای مذکور از برگ برنده بسیار مهمی هم نسبت به رقبای ژاپنی و آلمانی خود برخوردارند و آن نیز شبکه خدمات پس از فروش وسیع آن‌ها در سرتاسر کشور است، امر مهمی که در بسیاری از مواقع، برای ساکنین شهرها و نواحی دور از مرکز، حرف اول را در هنگام خرید می‌زند.

 

2015 honda cr v 3 526x2657 - مهمان جدید بازار خودرو ؛ هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵
مهمان جدید بازار خودرو ؛ هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵
2015 honda cr v 2 526x2627 - مهمان جدید بازار خودرو ؛ هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵
مهمان جدید بازار خودرو ؛ هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵

 

مدل فعلی هوندای CR-V، چهارمین نسل از این خودروست. این کراس‌اوور ژاپنی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی در نمایشگاه خودروی لوس‌آنجلس رونمایی گردید و در دسامبر همان سال نیز به بازار فروش آمریکا عرضه شد. طراح آن نیز شخصی به نام MANABU KONAKA می‌باشد. این خودرو علاوه بر ژاپن، در ممالکی همچون آمریکا، کانادا، انگلستان، چین، مکزیک، هندوستان، تایلند و اندونزی نیز تولید می‌شود. تمام نمونه‌های وارد شده به بازار امارات هم ساخت کشور آمریکا هستند.

مدل CR-V یکی از محصولات خوش‌سیمای برند هونداست. خطوط و منحنی‌های فراوانی در بدنه آن وجود دارد که وجود همین امر نیز به‌تنهایی توانسته ظاهر بسیار شیکی را برای آن تدارک ببیند. چیدمان بخش عقب این خودرو در نوع خودش اصیل و کاربردی است، به‌ویژه اگر کناره‌های شیشه‌های عقب آن را در نظر بگیرم که به شیوه منظم و شسته‌رفته‌ای با خطوط موجود در سقف این خودرو ادغام و قالب‌ریزی شده است.

در مجموع نمی‌توان داخل کابین این خودرو را عالی برشمرد، هرچند که مشاهده داشبورد آن تأثیرات دوگانه‌ای را بر ذهن مشتری باقی می‌نهد و مهم‌تر آنکه، به نحو رضایت بخشی هم از مواد نرم در آن استفاده گردیده است. صندلی‌ها و نیز فضای موجود در کابین این خودرو امتیازات بالایی را از آن خود می‌نمایند. صندلی‌های عقب آن که به‌صورت ۶۰/۴۰ تا می‌شود، امکان حمل اشیایی با طول بلندتر را به‌راحتی فراهم می‌کنند.

 

2015 honda cr v 7 526x2627 - مهمان جدید بازار خودرو ؛ هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵
مهمان جدید بازار خودرو ؛ هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵

 

در حال حاضر، چهار تریم از این خودرو در بازار امارات، عرضه می‌شود. نخست، نمونه پایه آن است که به‌صورت تک دیفرانسیل عرضه می‌شود و بهای آن نیز تنها ۸۹/۹۰۰ درهم است. تیپ بعدی LX نام دارد و با قیمتی معادل ۱۱۳/۹۰۰ ارائه می‌شود و در نهایت تیپ EX-L را پیش رو داریم که این یکی، با بهایی معادل ۱۲۳/۹۰۰ درهم عرضه می‌شود. هوندا CR-V با یک پیشرانه ۲.۴ لیتری و مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها I-VTEC))، که از سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز بهره می‌برد به پیشوازتان می‌آید، این پیشرانه توانی معادل ۱۸۵ اسب‌بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۲۴۵ نیوتن‌متر در ۳۹۰۰ دور در دقیقه را، از طریق یک جعبه‌دنده خودکار CVT به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌کند.

 

2015 Honda CR V EX FWD 101 500x3053 - مهمان جدید بازار خودرو ؛ هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵
مهمان جدید بازار خودرو ؛ هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵

 

مشخصات فنی

حجم موتور: ۲۳۵۴ سی‌سی

توان: ۱۸۵ اسب‌بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۲۴۵ نیوتن‌متر در ۳۹۰۰ دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: ۸.۲ ثانیه (در برخی از منابع عدد ۸.۵ ثانیه نیز ذکر شد)

حداکثر سرعت: ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت (در برخی از منابع عدد ۲۰۰ کیلومتر هم ذکر شد)

مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۵ الی ۹ لیتر در هر صد کیلومتر

سیستم تعلیق جلو: مک‌فرسون استرات، میل موج گیر

سیستم تعلیق عقب: جناغی دوبل، میل موج گیر

سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب: دیسکی

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

 

ابعاد

طول/عرض/ ارتفاع: ۴۵۵۰/۱۸۲۰/۱۶۸۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۲۰ میلی‌متر

وزن: ۱۵۴۵ الی ۱۵۹۵ کیلوگرم

گنجایش حجم بار: ۵۵۶ (۱۱۲۰ لیتر، در صورت خواباندن صندلی‌ها)

ظرفیت باک: ۵۸ لیتر

 

تجهیزات رفاهی

این خودرو قرار است در بازار ایران با دو تیپ متفاوت EX و EX-L عرضه شود که تجهیزات موجود در هر کدام از آن‌ها در مندرجات ذیل مشخص گردیده است.

چراغ‌های روشنایی در روز (DRL)

سانروف برقی

دکمه ECON جهت مصرف بهینه سوخت

فرمان الکتریکی حساس به سرعت

کروز کنترل به همراه سوئیچ قطع و وصل آن بر روی فرمان

فرمان با پوشش چرمی (فقط در تیپ EX-L)

آینه عقب الکتروکرومیک

سنسور پارک عقب

تنظیم برقی صندلی‌ها در ۸ جهت (فقط در تیپ EX-L)

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB و AUX + هندزفری و اتصالات بلوتوث

سیستم تهویه مطبوع هوشمند دو ناحیه‌ای

استارت دکمه‌ای

سیستم هوشمند ورود بدون کلید (SMART KEY)

دوربین دید عقب

سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب

صندلی‌ها با پوشش چرمی (فقط در تیپ EX-L)

سیستم ناوبری (فقط در تیپ EX-L)

۶ عدد بلندگو

و…

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.