طراحی بیرونی TT رودستر در طول زمان تکامل یافته است. با این وجود شباهتهایی با دو نسل پیشین خود دارد. میتوان این طراحی را کمی زاویهدارتر و تند و تیزتر از مدلهای قبلی دانست. حلقههای آئودی از روی جلوپنجره به درب کاپوت نقل مکان کردهاند. جلوپنجره مشبک با اندازه بزرگ، شکلی تهاجمیتر از قبل دارد. چراغها نیز باریک و اسپرت طراحی شدهاند که در عین سادگی فرم کلی، گرافیک درونی آنها متشکل از لامپهای LED پیچیده است. در مجموع، رودستر TT یک خودروی بسیار جمع و جور اسپرت است که در مکانهای شلوغ شهری نیز کارایی بسیاری خواهد داشت.
مدل رودستر TT عملاً به علت فضایی که برای سقف جمع شونده نیاز بود، صندلیهای عقب را فدا کرده است. سقف چندلایه پارچه ای در ۱۰ ثانیه باز یا بسته میشود. میزان فضای صندوق نسبت به قبل افزایش یافته است. حتی با وجود سقف باز هم عبور جریانات هوا به صورت کنترل شده میباشند و میتوان در آب و هوای سرد نیز سقف را باز کرده و سیستم تهویه را روشن نمود! کیفیت کابین نیز همانطور که از آئودی انتظار میرود، بی عیب و نقص است.
تغییرات بزرگ در زیر پوسته اتفاق افتادهاند. جایی که با کمک معماری و پلتفرم MQB گروه فولکس واگن، صرفهجویی قابل ملاحظه ای در وزن، به وقوع پیوسته است. مجموعه ای قابل توجه از سیستمهای الکترونیکی و کامپیوتری نیز در این خودرو وجود دارند که زیر پوسته بینهایت ساده و مدرن داخلی پنهان شدهاند. بدین ترتیب بدون حواسپرتی و گیج شدن در بین کلیدها و دکمههای بیشمار، تنها با کمک یک نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی در مقابل راننده و کنترلهای روی فرمان، میتوان تمامی تنظیمات و دستورات مورد نظر را به خودرو داد.
آئودی TT در تابستان به سواحل آمریکا میرسد و باید رقابت سختی با BMW Z4 و مرسدس بنز SLK و پورشه باکستر و حتی نیسان ۳۷۰Z داشته باشد. اینکه شما کدام یک از این خودروها را ترجیح دهید، کاملاً بسته به دیدگاههای فنی و سلیقه شماست. آئودی نیز سعی کرده تا به صورتی استادانه، ترکیبی سبک وزن و پیچیده، پالایش شده، اسپرت و لذتبخش را گردآوری نماید. شاید انتقال نیرو به چهار چرخ و یا کابین مدرن آن برگهای برنده آئودی در بین این رقبا باشد. قیمت پایه این نسخه از آئودی ۴۵ هزار دلار میباشد.