کمپین رسایی برای نخریدن خودرو چینی

حمید رسایی در صفحه شخصی خود نوشت: در روزهای اخیر کمپین “خودروی صفر ایرانی نخرید” با هدف کاهش قیمت تولیدات این شرکت‌ها و ارتقاء کیفیت آنها راه اندازی شده است. به نظرم اصل گلایه مردم از دو خودروساز داخلی (سایپا و ایران خودرو) به جاست و ضروری است مدیران این شرکت ها در راستای مطالبات مردم به فکر حل آن باشند.

اما با توجه به اینکه ۲۳۰ هزار کارگر ایرانی در ارتباط با این دو شرکت داخلی هستند، باید به این موضوع هم توجه کرد که گلایه به حق از این دو شرکت داخلی نباید باعث سود هنگفت شرکت های چینی و وارد کنندگان خودروهای چینی شود. به ویژه که خودروهای چینی در مقایسه با خودروهای داخلی، هم از نظر کیفیت و هم از نظر خدمات، نسبت به خودروی داخلی برتری ندارند و تنها رنگ و لعاب بهتری دارند. بنابراین اگر بنا بر تحریم خرید خودرویی باشد، به نظرم نخریدن خودروی چینی اولویت بیشتری دارد.

پانوشت:این متن به معنای دفاع از اشکالات و معایب محصولات دو شرکت خودرو ساز ایرانی نیست.

1 نظر
  1. حسینی پناه ارشدحقوق عمومی می گوید

    قطعآ کمپین خودروی صفرایرانی نخرید با هدف ارتقائ جایگاه خودروچینی صورت نمیگیرد . هدف تلنگری برای کوتاه آمدن خودروسازان از گرفتن سودهای اضافی غیرمتعارف برخودرو است من ایتمهای مختلف اضافه بر قیمت واقعی را نمیدانم اما هر کسی میداند قیمت تمام شده ای این نیست که آلان وجود دارد.لذااگر هموطن بودن ،احترام به حق مردم ،طمع بیش از حد نداشتن واینکه مردم ایران در هیج جای دنیااز نظر انسانیت ونجابت وقداست لنگه ندارند وباید برای آنان ارزش واهمییت ویژه قائل شد و خودروسازان اینهارامد نظر باشد.لذااین قیمتها ی کاذب باید شکسته شود ،یا اینکه کیفیت خودرو مورد تایید مراجع جهانی این کار قرابگیرد وامتیاز داده شده که با ستاره مشخص میشود را اعلام نمایند.در غیر اینصورت باید شاهد بیکاری کارگران در خودروسازی کشور بود.واین تصمیم سخت بسته به همت مسئولان مربوطه است که عاقلانه .یا غیر عاقلانه تصمیم بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.