بررسی شلبی موستانگ GT350R

بررسی شلبی موستانگ GT350R

 

مدل GT350 در نمایشگاه لس‌آنجلس و GT350R در دیترویت رونمایی شدند و از آن زمان تاکنون، فورد با وسواس خاصی، اطلاعات تکمیلی را در مورد آنها بیرون داده است تا همچنان علاقه‌مندان را در تب‌و‌تاب «دانستن بیشتر» نگه دارد؛ چیزی که هم‌اکنون به پایان خود رسیده است.

 

226 - بررسی شلبی موستانگ GT350R
بررسی شلبی موستانگ GT350R

 

در تنظیمات شاسی هر کدام از مدل های GT350 و GT350R پنج حالت مختلف درنظر گرفته شده است؛ «نرمال»، «اسپورت»، «آب‌و‌هوا»، «پیست» و «دراگ». هر کدام از این حالت‌ها بر روی پدال گاز، سیستم کنترل کشش و پایداری، وزن سیستم فرمان، دامپرهای سیال مغناطیسی، سیستم اگزوز و برنامه کنترل شروع به حرکت تأثیرگذار هستند.

در حالت نرمال، همه‌چیز در وضعیت پیش‌فرض قرار می‌گیرد و در جهت یک رانندگی معمولی آماده می‌شود. امّا حالت اسپورت برای «رانندگی الهام‌بخش در جاده» است و با واکنش سریعتر پدال گاز، تنظیمات متوسط برای شوک‌ها، حالت با وزن بیشتر سیستم فرمان و باز شدگی اگزوز برای ایجاد بیشترین صدا همراه است.

 

138 - بررسی شلبی موستانگ GT350R
بررسی شلبی موستانگ GT350R
182 - بررسی شلبی موستانگ GT350R
بررسی شلبی موستانگ GT350R

 

در حالت آب‌وهوا (Weather)، واکنش پدال گاز، وضعیت نرم‌تری پیدا می‌کند، سیستم کنترل شروع حرکت قفل می‌شود (تنها تنظیم این سیستم) و قیدهای سیستم کنترل پایداری تنگ‌تر می‌شوند. در عین حال، تمام موارد دیگر به همان حالت نرمال باقی می‌مانند. از طرف دیگر، حالت پیست (Track)، آستانه کشش و کنترل پایداری را بالاتر می‌برد و در عین حال، اگزوز را باز کرده و از تنظیمات سخت‌تر شوک‌ها و فرمان سنگین‌تر استفاده می‌کند.

 

ویژگی‌های «صوتی» منحصر به فردی به این اولترا موستانگ اضافه شده است. در هنگام شتاب‌گیری، موتور V-8 با دور موتور بسیار بالا، واقعاً آرامش فضا را بر هم می‌زند. موتور ۵/۲ لیتری آلومینیومی GT350R با قدرت ۵۲۶ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۵۸۲ نیوتن‌متری، به صورت تنفس مصنوعی است و از نظر فنی و کیفیت ساخت نسبت به گذشتگان خود، پیشرفت بسیاری داشته است.

 

422 - بررسی شلبی موستانگ GT350R
بررسی شلبی موستانگ GT350R
716 - بررسی شلبی موستانگ GT350R
بررسی شلبی موستانگ GT350R

بازه قدرت موتور (powerband) بسیار گسترده است؛ شاهد این موضوع زمانی بود که «لکرونه» در حالت تخت‌گاز شیفت دنده سه و چهار را انجام داد. در این حالت سرها به سمت جلو و عقب حرکت کرد. البته در شرایط آرام‌تر، پیشرانه GT350R مطیع‌تر و رام‌تر به نظر می‌رسد.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که چه زمانی می‌توان با نشستن بر روی صندلی سمت چپ، قطعات پازل در مورد فورد GT350R مدل ۲۰۱۶ را تکمیل کرد.

 

 

324 - بررسی شلبی موستانگ GT350R
بررسی شلبی موستانگ GT350R

 

مشخصات

• نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.

• قیمت مدل پایه (تخمین): ۶۳۵۰۰ دلار.

• نوع موتور: DOHC با ۳۲ سوپاپ V-6،بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.

• گنجایش: ۵۱۶۳ سی‌سی.

• قدرت: ۵۲۶ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه.

• گشتاور: ۵۸۱/۶۵ نیوتن‌متر در ۴۷۵۰ دور در دقیقه.

• گیربکس: ۶ سرعته دستی.

 

ابعاد

• فاصله محوری: ۲/۷۲ متر.

• طول ماشین: ۴/۸۰۱ متر.

• عرض: ۱/۹۲ متر.

• ارتفاع: ۱/۳۶۹ متر.

• وزن کلی: ۱۶۵۶ کیلوگرم.

 

آمار تخمینی عملکرد

• صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۷ ثانیه.

• صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.

• عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲ ثانیه.

• سرعت نهایی (تخمین خودروساز): ۲۸۱/۶۳ کیلومتر بر ساعت.

 

مصرف سوخت

• تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۶/۸ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.