نمونه ارتقا یافته آلپینا D3
آلپینا D3 Biturbo جدید درواقع مدل بهروز شده D3 قبلی است و بر پایه فیس لیفت آخر سری ۳ بامو شکلگرفته است.
آلپینا سال ۲۰۰۵ با مدل D3 خود تولید نمونههای ارتقا یافته بامو با پیشرانه گازوئیلی را آغاز کرد، هماکنون نیز برنامهریزی کرده تا آخرین نماینده خود در این حیطه را در نمایشگاه فرانکفورت (IAA) امسال به نمایش عموم بگذارد.
در نمای ظاهری میتوان چراغهای LED جلو، خروجیهای دو جفتی اگزوز، سپرها، رکابهای جانبی، رینگهای آلیاژی و نشانهای آلپینا را بهعنوان اختصاصات این نسخه نام برد. در داخل اتاق هم تجهیزات اضافی نظیر کروز کنترل، کنترل فاصله پارک و بسته (Package) اختصاصی حمل اسباب و وسایل قابل اشارهاند.
پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو دوقلوی آن (مشابه نمونه موجود در بامو ۳۳۰d و ۳۳۵d) با قدرت ۳۴۵ اسب بخار و گشتاور نسبتاً سنگین ۶۹۹.۶ نیوتونمتر آسفالت خیابان و پیست را به مبارزه میطلبد. در نسخه سدان (به قول انگلیسیها سالون!) شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۴.۶ ثانیه طول میکشد و بیشینه سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت است. برای نسخه اِستیشن نیز تنها تفاوت کاهش ۱.۶ کیلومتری در سقف سرعت است و باقی موارد تغییری نمیکنند.
از نکات دلنشین D3 جدید مصرف سوخت آن است. با شرایط برابر در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی نسخه سدان ۴.۴۱ لیتر و نسخه اِستیشن ۴.۴۹ لیتر گازوئیل مصرف میکند. این ارقام باعث میشود این دو فرزند آلپینا علیرغم قوای فنی قوی و کارایی بالا برای مصارف شهری و روزمره نیز بسیار مناسب باشند.