رکورد سرعت خودرو برقی شرکت ونتوری فرانسه

رکورد سرعت خودرو برقی شرکت ونتوری فرانسه

 

در شرایط پیست نمک‌زار و گل‌آلود ایالت یوتا، خودرو برقی سریع‌السیر شرکت خودروسازی ونتوری فرانسه و «مرکز تحقیقات خودروی اوهایو» توانست سرعت جهانی زمینی را در گروه خود ارتقا دهد.

باوجود اینکه سامانه VBB-3 این خودرو به بالاترین سرعت ممکن خود نرسید، لمل توانست به رکورد سرعت جهانی جدید ۳۸۶.۷۵۷ کیلومتر در ساعت برسد.

 

1 112 - رکورد سرعت خودرو برقی شرکت ونتوری فرانسه
رکورد سرعت خودرو برقی شرکت ونتوری فرانسه

این سامانه موشکی سریع‌السیر که نام کامل آن Venturi Buckeye Bullet 3 است، سال گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته شد و دارای باتری با نیروی ۳۰۰۰ اسب بخار است.

تخمین زده می‌شود که سامانه VBB-3 قادر به ثبت رکورد ۷۰۸ کیلومتر در ساعت باشد اما این موشک زمینی نتوانست در شرایط نامناسب پیست Bonneville Salt Flats قابلیت‌های واقعی خود را به نمایش بگذارد.

این رکورد در حالی زده شد که پیست نمکزار، گل‌آلود و مرطوب و دارای طول ۱۶ کیلومتر بود در حالی که قرار بود ۱۹ کیلومتر طول داشته باشد.

سامانه شرکت ونتوری این رکورد را روز ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) بر جای گذاشت و راننده این خودرو به نام روجر شورور به رکورد سرعت متوسط ۳۸۷.۷۵۷ کیلومتر در ساعت رسید؛ با این حال، زمانی که VBB-3 پیست مسابقه را ترک می‌کرد به سرعت حداکثر ۴۶۳.۴ کیلومتر در ساعت رسیده بود.

به گفته راننده، به دلیل شرایط نامناسب پیست، خودروی موشکی VBB-3 از یک سطح نمکزار به سمت دیگر سر می‌خورد. همچنین تانک خنک‌شونده آن ترک برداشت و این سامانه به دلیل متحمل‌شدن لرزش‌های بیش از حد، آسیب دید.

رکورد متوسط زمینی خودروی موشکی مزبور هنوز به تایید فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی نرسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.