اگر مدل ۵۰۰ اسب بخاری Beast با قیمت ۱۶۵ هزار دلاریاش از نظر شما گران قیمت میباشد، استارت آپ کالیفرنیایی رضوانی قصد دارد با ارائهٔ یک مدل ارزانتر با نام Beast Speedster میزان فروش خود را افزایش دهد.
این مدل نیز از همان موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژر دار هوندا سیویک Si استفاده میکند که در مدل اولیه وجود داشت. ولی در مدل Beast Speedster، نیروی موتور با کاهشی ۲۰۰ اسب بخاری به ۳۰۰ اسب بخار رسیده است. در نتیجهٔ این کاهش نیرو قیمت آن نیز به ۱۳۹ هزار دلار کاهش پیدا کرده است.
چنین قیمتی هنوز هم برای یک خودروی با بدنهٔ فیبر کربن آریل اتم (نسخهٔ ۳۶۵ اسب بخاری با قیمت پایهٔ ۸۹ هزار دلاری) که نیروی خود را از یک موتور تقویت شدهٔ هوندا سیویک تأمین میکند، مخصوصاً با در نظر گرفتن این که مدل ۳۶۵ اسب بخاری پورشه باکستر اسپایدر قیمت پایهای معادل ۸۲ هزار دلار دارد بسیار زیاد محسوب میشود.
رضوانی شتاب صفر تا صد Beast Speedster که با داشتن وزنی معادل ۷۴۸ کیلوگرم دقیقاً هم وزن مدل ۵۰۰ اسب بخاری Beast میباشد را ۳.۵ ثانیه اعلام کرده است. شتاب صفر تا صد مدل Beast نیز ۲.۷ ثانیه میباشد.
فردیس رضوانی، مدیرعامل استارت آپ رضوانی در ابن بازه میگوید: “ما قصد داشتیم در این مدل بر چابکی بیشتر از سرعت تاکید و تمرکز کنیم”. وی ادامه میدهد: “به عنوان مدل تکمیل کنندهٔ Beast قدرتمند ۵۰۰ اسب بخاری، تمرکز اسپیدستر بیشتر بر روی هندلینگ، و عملکرد ناب در جاده به عنوان یک خودروی سقف باز میباشد”.
طبق اعلام کمپانی، طراحی داخلی این مدل در مقایسه با Beast ارتقا پیدا کرده است. در مدل اسپیدستر روکش چرمی به صندلیهای فیبر کربنی، غربیلک فرمان و دسته دنده اضافه شده است و صندلیهای خودرو مجهز به کمربندهای ایمنی چهار تکهای شدهاند.
با دیدن تصاویر، متوجه میشویم که صفحهٔ نمایش مدل ۵۰۰ اسب بخاری با یک پنل معمولی جایگزین شده است که مجهز به دکمههای استاندارد آریل اتم میباشد. اگر بخواهیم رو راست باشیم، این موضوع یک نقطه ضعف برای این خودرو محسوب میشود، زیرا امروزه معمولیترین و ارزانترین خودروها نیز مجهز به صفحهٔ نمایش در داخل کابین میباشند، چه رسد به خودرویی که قیمتی معادل بی ام و i8، پورشه ۹۱۱ جی تی ۳ و مرسدس AMG GT S دارد، فکر کنم متوجه منظور من شدید…!