معرفی شورلت اسپارک مدل 2016

شورلت اسپارک 2016 - معرفی شورلت اسپارک مدل 2016

شورلت اسپارک یک ماشین کوچک و کم مصرف و کار آمد است که جدیدا علاقه مندان خود را پیدا کرده است و در ارائه اعتماد به نفس به راننده و ایمنی به خوبی حرف هایی برای گفتن دارد شورلت اسپارک در مدل ۲۰۱۶ خود در سه تریم عرضه می شود که آنها را با نام های LT 1LT , 2LT معرفی کرده است.در اتاق این شورلت تقریبا تمام چیز برای راحتی شما فراهم است .اسپارک با ظرفیت ۴ سرنشین دارای صندلی های جلوگرم کننده و همچنین قابل تنظیم است.شورولت اسپارک قوی تر از اجداد خود ظاهر شده است، این خودروی کوچک شهری در نسل جدید خود با کیفیت تر از همیشه ساخته شده و ظاهرا جنرال موتورز بسیار سماجت به خرج داده تا از اسپارک جدید خود یک خودروی جهانی بسازد؛ آن هم با تمام امکانات ممکن. تکنولوژی های خودرو به روز تر شده اند، طراحی خارجی آن عضلانی تر از هر نسل دیگری پیکر تراشی شده و در زیر کاپوت خودرو نیز احتملالا اتفاقات جالبی رخ داده است. به لطف فاصله محور تا محوری که این بار طولانی تر از سه نسل پیش طراحی شده و ارتفاعی که ۴۰ میلی متر کاهش یافته است، شورولت اسپارک حتی شهری تر نیز نمایش داده شده، در کنار این با چنین آیرودینامیک نو نوار شده ای به نظر می رسد اسپارک جدید حتی روان تر نیز شده باشد.در ایران اکثر سایت های داخلی از این خودرو با نام ماتیز هم عنوان میکنند که باز این موضوع دلایل خاص خود را دارد.و به تاریخچه این خودرو بر می گردد.دوو ماتیز بازار ایران است که از سال ۱۹۹۸ در جنرال موتورز، واحد کره جنوبی ساخته شده است، آن سال ها دوو ماتیز جایگزین دوو تیکو شد و به لطف این همکاری و برخی دلایل دیگر در سال ۲۰۰۲ دوو به طور کامل تحت کنترل جنرال موتورز در آمد. نسل دوم شورولت اسپارک در سال ۲۰۰۵ عرضه شد و در  سه سال بعد یعنی سال ۲۰۱۰ نسل سوم این خودرو معرفی گردید. در سال ۲۰۱۳ نیز یک نسخه تمام الکتریکی از شورولت اسپارک معرفی شد که بعد از توقف پروژه EV1 نخستین خودروی تمام الکتریکی شورولت بود

image 2 - معرفی شورلت اسپارک مدل 2016

در تیپLT این خودرو جلو پنجره و آینه ها همگی مشکی رنگ هستند و جنس صندلی ها از نوع پارچه است که این طرح هم در داخل خودرو یعنی در قسمت داشبورد این اسپارک مشخص است. و دارای داشبردی یکدست مشکی است .با دقت در عکس های زیر بخوبی متوجه این تفاوت ها خواهید بود.در تایپ LT از این خودرو دارای امکاناتی چون bags1 10 هوا و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی سیستم کنترل کشش و دوربین دید در عقب می باشد .مجهز به سیستم OnStar دارای فن آوری بی سیم Bluetooth®۵ و پورت USB .سیستم سیری هم که سرآمد همه خودرو های شورلت وبازار شده. در وسط داشبورد این خودرو دارای صفه نمایش لمسی ۷ اینچی می باشد.که در درون خود نرم افزار مای لینک را جای داده.دارای ۴ چرخ دیسکی و ترمز ضد قفل نیز می باشد.

شورلت اسپارک 2016 ال تی - معرفی شورلت اسپارک مدل 2016 داخل کابین اسپارک 2016 lt - معرفی شورلت اسپارک مدل 2016

در تایپ ۱ LT  علاوه بر اضافه شدن خطوط کروم به جلو پنجره و آینه همرنگ و همچنین داخل داشبورد با خطوط همرنگ با طرح کرم بیررون خودرو می شود و مه شکن ها هم بکلی شکلشان دچار تغیر شده .البته از طرح متفاوت صندلی در این تیپ هم نباید غافل شد . و در این مدل دارای امکاناتی چون سیستم صوتی با شش بلندگو  و همچنین  ۳ ماه  استفاده از سیستم SiriusXM رادیو ماهواره ای  , ورود بدون کلید کنترل از راه دور ,قفل مرکزی آینه همرنگ بدنه ,چراغ های مه شکن متفاوت,فرمان صوتی ,کروز کنترل,چرخ ۱۵ اینچ ,چرخ آلیاژی و برخی امکانات دیگر است.که بخوبی در تصاویر اختلاف هر سه تیپ مشخص است.

شورلت اسپارک 2016 وان ال تی - معرفی شورلت اسپارک مدل 2016

1 lt داخل اسپارک 2016 - معرفی شورلت اسپارک مدل 2016

 

در تایپ ۲ LT  علاوه بر دارا بودن امکانات مدل قبل دارای صندلی های چرم و علاوه بر مه شکن جدید و جلو پنجره کرمی دارای نواره های نقره رنگ و به شکل کروم در کنار درز گیر های پنجره ایت و همچنین درارای تریم داخلی متفاپت و برنگ کروم است که سر تاسر داشبورد را در بر گرفته است

شورلت اسپارک 2016 تو ال تی - معرفی شورلت اسپارک مدل 2016 داخل کابین اسپارک 2016 2lt - معرفی شورلت اسپارک مدل 2016

اسپارک 2016 کنترل فرمان - معرفی شورلت اسپارک مدل 2016

شورلت اسپارک مدل ۲۰۱۶ در رنگ های زیر موجود است

رنگ های موجود از شورلت اسپارک - معرفی شورلت اسپارک مدل 2016

 

 ایمنی شورلت اسپارک مدل ۲۰۱۶

از لحاظ ایمنی شورلت اسپارک را باید یک خودروی ایمن در نظر گرفت چرا که  موارد ایمنی نظیر سیستم هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور و هشدار برخورد از جلو برای جلوگیری از تصادفات و ایربگ و حتی دوربین دید عقب نیز به‌صورت استاندارد روی مدل پایه نصب می‌شوند.

شورلت اسپارک 2016 ایمنی - معرفی شورلت اسپارک مدل 2016

مشخصات موتوری و فنی شورلت اسپارک مدل ۲۰۱۶

شورلت اسپارک ۲۰۱۶دارای  موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری از نوع ECOTECاز شرکت جنرال موتورز بهره می‌گیرد. نیروی تولیدی این پیشرانه با قدرتی معادل  ۹۸ اسب بخار است .در این موتور جنس بلوک سیلندر ها از نوع  آلومینیوم می‌باشند و برای انتقال نیرو هم از گیربکس دستی ۵ سرعته یا CVT استفاده می‌شود. مصرف سوخت خوودروی  اسپارک جدید چیزی نزدیک به۵.۹ لیتر است که البته ز طرف شرکت سازند قید نشده که این مصرف در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر است یا بزرگراه.

اسپارک 2016 موتور - معرفی شورلت اسپارک مدل 2016

تصاویر خودروی شورلت اسپارک مدل ۲۰۱۶

 

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک  فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
  • ترجمه : ابوالفضل نوری نویسنده سایت اروند پلاک
  • منبع ‌: chevrolet
2 نظرات
  1. سارا می گوید

    قیمتش چنده؟

  2. مسعود می گوید

    ممنون اروند پلاک
    عجب ماشینیه
    کاشکی بجای تمام ماشینای داخلی(۴۰۵ .پارس.۲۰۶.پرایدات و…) یه همچین چیزی تولید میشد
    هم کم مصرفه هم جم وجوره و هم اقتصادیه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.