سیستم جدید فرمان چرخ‌های عقب فراری

سیستم جدید فرمان چرخ‌های عقب فراری

سیستم جدید فرمان چرخ‌های عقب فراری که با عنوان «فاصله محور کوتاه مجازی» یا Passo Corto Virtuale شناخته می‌شود، اولین بار در مدل F12tdf استفاده می‌گردد و هدف از آن، افزایش پایداری این سوپرماشین در طول عبور از پیچ‌ها با سرعت بالا و همین‌طور افزایش واکنش‌پذیری آن است.

menu owning1 960x340 300x106 - سیستم جدید فرمان چرخ‌های عقب فراری
سیستم جدید فرمان چرخ‌های عقب فراری

این سخت‌افزار جدید با استفاده از یک کنترلگر منطقی، به صورت اتوماتیک چرخ‌های عقب را با توجه به سرعت خودرو، ورودیِ فرمان و زاویه فرمان در چرخ‌های جلو، تنظیم می‌کند. در نتیجه، فرصتی برای فراری فراهم شده که از تایرهای‌های عریض‌‌تر (۲۷۵ نسبت به ۲۵۵ در F12 برلینتا) و ابعاد بزرگتر در دریچه‌های جلو (۱۰ اینچ در مقابل ۹/۵ اینچ) برای F12tdf استفاده ‌کند؛ آن هم بدون خطر افزایش بیش‌فرمانی.

2015 612626ferrari f12trs with virtual short wheelbase 526x350 - سیستم جدید فرمان چرخ‌های عقب فراری
سیستم جدید فرمان چرخ‌های عقب فراری
F12tdf rear wheel steering system 526x395 - سیستم جدید فرمان چرخ‌های عقب فراری
سیستم جدید فرمان چرخ‌های عقب فراری

البته قیمت این مدل هنوز به صورت راز و رمز باقی مانده است، ولی با توجه به بهینه‌سازی‌های گسترده و تعداد محدود آن (۷۹۹ دستگاه)، مسلماً قیمت بسیار بیشتری نسبت به نسخه استاندارد F12 خواهد داشت.

مدل tdf که بر اساس F12 برلینتا ساخته شده حدود ۱۱۰ کیلوگرم کاهش وزن داشته و از نسخه تیون شده موتور ۶.۳ لیتری دمش طبیعی V12 بهره می برد. قدرت این خودرو ۴۰ اسب بخار بیش تر از F12 استاندارد بوده و به طور کلی دارای قدرت ۷۷۰ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ فوت پوند است.

فراری اعلام کرده F12tdf با کاهش وزن و  افزایش قدرت خود دارای شتاب صفر تاصد ۲.۹ ثانیه خواهد بود. این خودرو هم چنین دارای ساختار دیفرانسیل عقب است که خودرو را در سرعت های بالای هنگام چرخش، سریع تر و مقاوم تر می کند. این خودرو هم چنین از ترمزهای ارتقا یافته و کالیپرهای یک تکه بهکار رفتهدر لافراری بهره می برد.

هم چنین توجه ویژه ای به ایرودینامیک F12tdf شده است. ارتقای ایرودینامیک به ظاهر تهاجمی تر و متمایز آن با F12 استاندارد کمک کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.