فراری F12 tdf ؛ اسب وحشی اسپورت

فراری F12 tdf ؛ اسب وحشی اسپورت

خودروسازی فِراری طبق عادت همیشگی‌اش نسخه ارتقا یافته‌ای از F12berlinetta را معرفی کرد و نام F12tdf را بر آن گذاشت. F12berlinetta به‌طور کامل در مرکز طراحی اسب سرخ متولد شده و همان رنگ‌وبوی وحشی پیشینان خود را به همراه ویژگی‌های اختصاصی خودش دارد. با باز کردن درب‌ها و ورود به کابین همه‌چیز همان‌طور که انتظار دارید بوی خشونت و اسپورتی منحصربه‌فرد فِراری را دارد و عناصر تجملاتی کمتر به چشم می‌خورند.

استفاده نسبتاً وسیع از فیبر کربن برای ادوات دورتادور صندلی راننده و پوسته‌ی پنل درب‌ها نیز این حس را برای هدایت‌گر اسب وحشی تشدید می‌کند. قسمت اعظم‌تریم داخلی به‌علاوه‌ی پوشش صندلی‌ها از جنس چرم آلکانتارا است که در قسمت کف اتاق به‌منظور کاهش هرچه بیشتر وزن خشک جای خود را به آلومینیوم طرح‌دار می‌دهد.

3 - فراری F12 tdf ؛ اسب وحشی اسپورت
فراری F12 tdf ؛ اسب وحشی اسپورت
11 - فراری F12 tdf ؛ اسب وحشی اسپورت
فراری F12 tdf ؛ اسب وحشی اسپورت

نمونه ۶۲۶۲ سی‌سی معروف مورد بازنگری‌های وسیعی قرار گرفته تا بازدهی بازهم بیشتری نسبت به F12berlinetta داشته باشد. افزایش حداکثر توان از ۷۳۰.۵ به ۷۶۹.۷ اسب بخار عدد مکث‌آور ۱۲۳.۷ اسب بخار را به ازای هر لیتر از حجم پیشرانه به ارمغان آورده است. بیشینه گشتاور ۷۰۵ نیوتون‌متری (با ۱۵ واحد افزایش) که ۸۰ درصد آن در ۲,۵۰۰ دور بر دقیقه آماده انجام وظیفه است واکنش سریع و قرص و محکم این پیشرانه را تضمین می‌کند تا همه‌چیز بی‌نظیر باشد. جعبه‌دنده نیز در این نسخه نمونه‌ی خاصی از F1 DCT است که با نسبت دنده‌های ۶% کوچک‌تر در تعویض‌های افزایشی و کاهشی به ترتیب ۳۰ و ۴۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند.

8 - فراری F12 tdf ؛ اسب وحشی اسپورت
فراری F12 tdf ؛ اسب وحشی اسپورت
21 - فراری F12 tdf ؛ اسب وحشی اسپورت
فراری F12 tdf ؛ اسب وحشی اسپورت

سعی مهندسان فِراری بر این بوده که F12tdf اسبی بسیار چابک، قدرتمند و قابل استفاده برای رانندگان کمتر حرفه‌ای باشد. استفاده از سرمایه‌ها و تجربیات پروژه‌های XX نیز در نیل به این هدف سودمند بوده، چرا که تمامی محصولات این پروژه‌ها کارایی و ویژگی‌های شگفت‌انگیز را در قالبی ارائه می‌کنند که رانندگان عادی بتوانند نهایت لذت را در رانندگی با آن‌ها تجربه کنند.

ابعاد و وزن

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): ۴۶۵۶، ۱۹۶۱، ۱۲۷۳

فاصله بین دو محور (میلی‌متر): ۲۷۲۰

وزن خشک (کیلوگرم): ۱۴۱۵

تقسیم وزن (جلو/عقب): ۵۴%-۴۶%

ظرفیت مخزن سوخت (لیتر): ۹۲

پیشرانه

نوع: ۱۲ سیلندر V شکل با زاویه ۶۵ درجه

حجم دقیق (سی‌سی): ۶۲۶۲

نسبت تراکم: ۱۳.۵ به ۱

بیشینه قدرت: ۷۶۹.۷ اسب بخار در ۸,۵۰۰ دور بر دقیقه*

توان مخصوص (اسب بخار/لیتر): *۱۲۳.۷

حداکثر گشتاور: ۷۰۵ نیوتون‌متر در ۶,۲۵۰ دور بر دقیقه

بیشترین دور مجاز (دور بر دقیقه): ۸,۹۰۰

رینگ و لاستیک

جلو: ۲۷۵/۳۵ ZR 20 10J

عقب: ۳۱۵/۳۵ ZR 20 11.5J

جلو (مخصوص زمستان): ۲۵۵/۳۵ ZR 20 9.5J

عقب (مخصوص زمستان، قابل استفاده با زنجیر چرخ): ۳۰۵/۳۵ ZR 20 11.5J

جعبه‌دنده

۷ سرعته F1 دو کلاچه

سرعت عمل

شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۲.۹ ثانیه

شتاب ۰-۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۷.۹ ثانیه

بیشینه سرعت: بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت

مسافت توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳۰.۵ متر

مسافت توقف از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۱۲۱ متر

ترمزها

کربن سرامیکی نسل سوم (CCM 3) با دیسک‌های ۳۹۸ میلی‌متری در جلو و ۳۶۰ میلی‌متری در عقب

سامانه‌های الکترونیکی

کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)

سامانه ترمزهای ضد قفل بسیار قوی (ABS)

توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

سامانه کنترل کشش فرمول ۱ (F1 Trac)

دیفرانسیل الکترونیکی نسل سوم (E-diff 3)

سامانه کنترل تعلیق مغناطیسی (SCM) مجهز به کویل‌های دوتایی (Dual Coil)

مصرف سوخت

۱۵.۴ لیتر در یکصد کیلومتر به‌صورت ترکیبی

آلایندگی

۳۶۰ گرم CO2 در هر کیلومتر (مجهز به سامانه HELE)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.