بررسی آئودی Q5 گذرموقت

شاسی بلند Q5، نخستین‌بار به‌عنوان خودروی مفهومی‌Q5 به شکل خودرویی دو در با سقف کانورتیبل معرفی و سپس نمونه نهایی در قالب یک SUV تمام عیار بر پایه پلت‌فرم آئودی A4 در سال ۲۰۰۷ و در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد.

البته ناگفته نماند که پیش از این آئودی با عرضه Q7 به جرگه SUV سازان پیوسته بود. سپس در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به‌ترتیب مدل‌های اختصاصی بازارهای چین، هند و خاورمیانه به چرخه تولید اضافه شدند.

همچنین در سال ۲۰۱۰ آئودی از نوع هیبریدی Q5 مختص بازار اروپا نیز پرده برداشت.

شعار اصلی این برند آلمانی این است که اگر کمی‌ لوکس بودن را احساس می‌کنید، کافی است به سراغ محصولات این شرکت بیایید. به همین دلیل، آئودی عرصه را برای رقیب دیرینه و هموطن خود، یعنی ب‌ام‌و X3 تنگ‌ کرده است.

به تازگی پای این محصول زیبای آلمانی به خیابان‌های کشور باز شده و در میان شاسی‌بلندهای سایز متوسط موجود در بازار به انتخابی مطمئن و خاص تبدیل شده است.

اصلی‌ترین رقبای این خودرو در بازار ب‌ام‌و X3، مرسدس‌بنز GLK و خودروی انگلیسی لندرور دیسکاوری است که یکی از مدل‌های تازه‌وارد است  و انتظار می‌رود به‌زودی در خیابان‌ها دیده شود.

Q5 دارای پیشرانه‌های است که برای است که برای این مدل‌ درنظرگرفته شده است که برای داخل کشور، نمونه چهارسیلندر دو لیتری TFSI مجهز به توربوشارژر  طراحی شده است.

این پیشرانه قادر است نیرویی معادل ۲۲۰ اسب‌بخار تولید کند و در مدت ۱/۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. انتقال نیرو در این خودرو توسط یک گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد که نویدبخش یک رانندگی لذت‌بخش است.

از دیگر مزایای این خودرو می‌توان به مصرف سوخت مناسب اشاره کرد که فقط ۹/۷ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند. اخیرا یک دستگاه از این خودرو با پلاک گذرموقت در خیابان‌های کشور در حال تردد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.