بهترین و بدترین وانت‌های موجود در بازار ایران را بشناسید!

در بازار خودروهای داخلی، به جز سواری‌ها که بازار خاص خود را دارند، وانت‌ها نیز دارای طرفداران بسیاری هستند! تا چندی پیش اگر نامی از وانت به میان می‌آمد، نا خودآگاه ذهن هر کسی تنها به سوی وانت پیکان می‌رفت و بس! البته در کنار آن محصولاتی چون مزدا، نیسان آبی معروف و … هم وجود داشت، اما خب وانت پیکان کلا محصولی نوستالژیک است که اگر ایران خودرو را به حال خود رها کنیم، سالانه یک بار با تغییر سپرهایش آن را با اقتدار وارد بازار می‌کند!

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در رده بندی خودروها و آزمون کیفی آن‌ها، حوزه وانت‌ها را نیز دارد که به صورت جدا محصولات این دسته را بررسی و عیوب آن‌ها را مشخص می‌کند. این شرکت ۹ وانت بازار را بررسی کرده و بهترین و بدترین آن‌ها از نظر تست‌های مختلف را معرفی نموده است.

بهترین وانت حال حاضر بازار، متعلق به کمپانی رنو است! بله وانت تندر ایران خودرو با دریافت ۳۷.۱ نمره منفی، بهترین وانت حال حاضر بازار است که می‌تواند این موفقیت را مدیون تندر ۹۰ باشد! بیشترین نمره منفی کسب شده این خودرو یعنی ۱۶.۶ نمره منفی، مربوط به عیوب بدنه است. لازم به ذکر است که وانت تندر ۹۰ در ۴ تست از ۹ آزمون موجود هیچ نمره منفی را دریافت نکرده است.

دومین وانت برتر حال حاضر بازار، پیکاپ فوتون محصول ایران خودرو دیزل است. این محصول با عدم دریافت نمره منفی در ۶ تست توانست نتیجه قابل قبولی بگیرد. کل نمره منفی ثبت شده برای فوتون ۵۶.۲ است که بیشترین میزان آن مربوط به عیوب اصلی در قسمت تزئینات و مونتاژ است (۳۰.۹ نمره منفی).

هر دو خودروی بالا در سطح کیفی خیلی خوب رتبه بندی شده‌اند!

اگر به پایین این لیست برویم، با دو محصول عرضه شده توسط بهمن موتور مواجه می‌شویم.

هشتمین وانت این لیست، مزدا دو کابین است که در تست‌های ۹ گانه این شرکت، ۱۲۳.۳ نمره منفی برایش ثبت شده است. این محصول یکی از قدیمی‌ترین خودروهای تولید شده بازار ایران است و هنوز هم افراد زیادی به آن علاقه وافری دارند و حاضر به خریدش هستند! البته یکی از دلایل آن موتور پر قدرت مزدا است.

اما آخرین وانت بار موجود در این لیست، کارا دو کابین محصول بهمن موتور است! این خودرو نمونه دیگری از همان مزدا دو کابین است که با موتوری ضعیف‌تر و قیمتی پایین‌تر وارد بازار شده است.

این خودرو با ثبت ۱۲۵ نمره منفی، ضعیف‌ترین وانت تولید شده داخل به شمار می‌رود.

پیش از این که مطلب را به پایان برسانیم، جا دارد که یادی از تولید سایپا، یعنی وانت پراید کنیم! سایپا X151 توسط شرکت بنیان توسعه صنعت با بن رو تولید و روانه بازار می‌شود. این خودرو نسبت به ماه پیش دارای بیشترین درصد بهبود بوده است. دریافت ۶۷ نمره منفی در تست‌های این شرکت، این وانت خانگی را در رتبه سوم این لیست جای داده است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.