۵ مورد از عجیب‌ترین فراخوان‌های ۲۰۱۵

پس از مشکلات تأسف‌بار سوییچ استارت جنرال‌موتورز و محاکمه تاکاتا به خاطر باز شدن ناگهانی کیسه هوا، به نظر می‌رسید سال ۲۰۱۴ سال پردردسری برای صنعت خودروسازی بوده است، اما متأسفانه مشکلات مربوط به ایمنی خودروها در سال ۲۰۱۵ نیز ادامه یافته‌اند. مشکلات تاکاتا در ۱۲ ماه گذشته بیش‌تر شده است، و مسئله هک شدن خودروها نیز در تابستان بحث‌برانگیز شد و سرانجام موضوع با اعمال محدودیت کنترل بر جیپ چروکی در انتهای جاده‌ها و ارائه به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای میلیون‌ها نفر از مالکان فیصله پیدا کرد. در میان این نگرانی‌های جدی، تعدادی از فراخوان‌های عجیب‌وغریب وجود دارد که تنها برای یک تعمیر کوچک اعلام‌شده‌اند. حال سال نو میلادی فرارسیده است، پس اجازه دهید نگاهی به پنج مورد از عجیب‌ترین فراخوان‌های سال ۲۰۱۵ بیاندازیم.

Cadillac 516x129 - ۵ مورد از عجیب‌ترین فراخوان‌های ۲۰۱۵
استفاده از سانروف کادیلاک ATS بیش‌ازحد آسان است
مقررات ایمنی در دولت‌ها برای امن نگه‌داشتن مردم به وجود آمده‌اند، اما برخی از قوانین می‌تواند موجب فراخوان‌های عجیب‌وغریب در دنیای واقعی شود. یک مشکل کوچک باعث شد کادیلاک ATS دو بار در سال ۲۰۱۵ فراخوانی شود. کادیلاک در ماه فوریه فراخوانی برای مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ داشت به دلیل این که شرکت فرورفتگی کافی برای کلید کنترل سانروف تعبیه نکرده بود، و فدرال ادعا کرده بود که ممکن یک فرد به‌طور تصادفی کلید بسته شدن خودکار را بفشارد. همه‌چیز با نصب یک پانل جدید حل شد، اما فراخوان دوم در ماه جولای و برای بقیه وسایل نقلیه انجام شد، که حتی موجب توقف فروش برای تعمیر مدل‌های ۲۰۱۶ شد.

2014 ats photo gallery interior rearview 960x400 516x215 - ۵ مورد از عجیب‌ترین فراخوان‌های ۲۰۱۵
فراخوان پورشه برای رفع مشکل دو دستگاه کاین ۲۰۱۵
پورشه کاین، شاسی‌بلند توانمند آلمانی، مدل پرفروش این برند تجاری در ایالات‌متحده است. این شرکت دو دستگاه از SUV های خود را پس از کشف یک خطا در روند تولید جهت تعمیر در ماه ژانویه فراخواند. یک کاین دیزلی و یک کاین S عرضه‌شده در ایالات‌متحده نیاز به تراز کردن تعلیق و مستحکم کردن برخی از اتصال‌دهنده‌ها داشتند. پورشه به مشتریان خود نشان داد که هیچ مشکلی در وسایل نقلیه آن‌ها وجود ندارد و در صورت بروز خطا نیز، این شرکت جبران خواهد کرد.

2016 Porsche Cayenne Turbo S 08 500x305 - ۵ مورد از عجیب‌ترین فراخوان‌های ۲۰۱۵
فراخوان آئودی Q3 فقط برای بسته نگاه‌داشتن سانروف
نمونه دیگری از فراخوان‌های عجیب که به دلیل مقررات عجیب‌وغریب دولتی انجام‌شده است، ۳۶۴۶ نمونه از مدل ۲۰۱۵ آئودی Q3 هستند که جهت دریافت یک بروزرسانی نرم‌افزار فراخوان شدند، چیزی که ممکن است توسط بسیاری از خریداران ویژگی محسوب شود، از نظر قوانین یک اشکال است. اگر یک فرد در زمانی که سانروف در حال بسته شدن هست، کراس‌اوور Q3 خود را خاموش کند، روند بسته شدن به‌صورت خودکار ادامه خواهد یافت. NHTSA ادعا می‌کند این ویژگی به‌ظاهر مفید ناقض قوانین فدرال است زیرا پانل کشویی سقف به‌طور بالقوه می‌تواند موجب آسیب رسانی به اعضای بدن افراد شود!

2015 audi q3 2t quattro interior 5 500x305 - ۵ مورد از عجیب‌ترین فراخوان‌های ۲۰۱۵
یک فراخوان منحصربه‌فرد برای رولز رویس گوست ۲۰۱۵
احتمالاً صاحبان آن دو پورشه، پس از فراخوان SUV هایشان احساس ویژه‌ای پیداکرده‌اند، اما مورد خاص‌تر از آن این است که رولز رویس جهت انجام برخی از نظارت‌های امنیتی و تعویض قطعات، یک فراخوان منحصر به فرد برای یک دستگاه گوست ۲۰۱۵ در ماه نوامبر انجام داده است. رولز رویس احتمال داده که ممکن است ایربگ‌های این ماشین در تصادف از کناره‌ها، عملکرد موردنیاز را برای حفظ امنیت سرنشینان نداشته باشد و ناقض قوانین دولتی شود. درواقع این فراخوان رولز رویس نشان از خدمات پس از فروش بی‌نقص به مشتریان است.

RR Ghost EWB 3 765x510 - ۵ مورد از عجیب‌ترین فراخوان‌های ۲۰۱۵
فراخوان جهت بررسی مشکل کمربند ایمنی تسلا مدل S
وسایل نقلیه الکتریکی تسلا از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های صنعت خودروسازی بهره‌مند هستند، اما یک مشکل کوچک باعث فراخوانی همه تسلاهای مدل S در سراسر جهان در ماه نوامبر شد. این شرکت در یک مورد از مدل S های موجود در اروپا با مشکل عدم اتصال صحیح کمربند جلو به پیش‌کشنده مواجه شد و چون نمی‌خواست این مشکل برای سایر خودروهایش تکرار شود، بنابراین در یک رویکرد پیشگیرانه، همه خودروهای فروخته‌شده را جهت بررسی فراخوانی کرد تا تنها با یک بررسی ساده بر روی کمربندها، مطمئن شود که همه‌چیز خوب است.

2015 Tesla Model S P85D 132 500x305 - ۵ مورد از عجیب‌ترین فراخوان‌های ۲۰۱۵

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.