حتی اگر در دنیای خودروسازان «پرمیوم» نیز چنین رقابتی وجود داشته باشد، رسیدن به جایزهای برای قابلیتاطمینان وسیله نقلیه، دستاورد مهمی تلقی میشود؛ مخصوصاً اگر رقیبان ادعای زیادی بر سر ویژگیهای مشابه خود داشته باشند.
هیوندای به خاطر هزینههای تعمیر پایینتر از حدّ متوسط و دفعات سرویس و تعمیر کمتر در میان دیگر خودروسازان، تبدیل به کمپانی شماره یک CarMD در سال ۲۰۱۵ در زمینه «شاخص سلامت وسیله» شده است. این در حالی است که در این لیست، خودروسازان مطرحی چون تویوتا، هوندا، فورد، کرایسلر، کیا، جنرالموتورز، مزدا، نیسان و فولکسواگن نیز حضور داشتهاند.
شاخص CarMD تعداد ۱۰ تولید کننده برتر خودرو، ۱۰۰ وسیله نقلیه برتر و ۳ خودروی برتر هر گروه از وسایل نقلیه و تعمیرات معمول برای برندهای مختلف را ردهبندی میکند. در سال ۲۰۱۵، این ردهبندیها قابلاعتمادترین خودروها را در بین بیش از ۳۸۰۰ مدل مختلف (تولید شده در ۲۰ سال گذشته)، مشخص کردهاند. برای این منظور، از آنالیز بیش از ۲۵۱ هزار گزارش متفاوت در بین اول اکتبر ۲۰۱۴ تا پایان سپتامبر ۲۰۱۵ استفاده شده است.
فرانک فاررا (Frank Ferrara)، معاون اجرایی رضایت مشتریان در هیوندای موتور امریکا در این زمینه میگوید:
دستیابی هیوندای به شاخص سلامت وسیله نقلیه CarMD در سال جاری، از تعهد ما به طراحی وسایل نقلیهای با دوام، کیفیت و قابلیتاطمینان بالا خبر میدهد. در مقایسه با سایر تولیدکنندگان اتومبیل، مالکان محصولات هیوندای کمتر به تعمیرگاههای خودرو سر زدهاند. علاوه بر این، التزام ما به خدمات و رضایت مشتریان به شکلی ویژه که توسط «بیمه هیوندای» نیز پشتیبانی میشود، مشتریان ما را به سلامت وسیله نقلیهای که دارند، متقاعد میکند.
سال گذشته این عنوان به «هوندا» رسید؛ کمپانیای که اکنون برای سال ۲۰۱۵ در جایگاه سوم و پشتسر هیوندای و تویوتا قرار گرفته است. همچنین جایگاه جنرالموتورز از چهارم به هفتم تنزل یافته و این در حالی است که فورد به خاطر کمترین هزینههای تعمیرات، به جایگاه چهارم رسیده است.
برای مشاهده نتایج کامل این بررسی و دیگر گزارشهای مرتبط، از این لینک استفاده کنید. مشاهده جزئیات هزینههای تعمیر و حتی هزینههای سرویس مدلهای هیبریدی، میتواند راهنمای مناسبی برای خریداران اتومبیل در آینده باشد.