نبرد دو فامیل دور: آئودی R8 در برابر 911 توربو

پورشه ۹۱۱ توربو معیاری برای ورود به دنیای خودروهای سوپراسپرت محسوب می‌شود و طبیعی است که شکست دادن آن نیز برای خودروهایی در همین سطح و کلاس کار آسانی نیست. از سویی اینک در سال ۲۰۱۶ تمامی انواع ۹۱۱ مجهز به توربو شده‌اند و در این حال نباید مدل اصلی توربو و توربو S را با سایر مدل‌های توربو شده جدید که پسوند توربو ندارند اشتباه گرفت. در اینجا طرف حساب ما نسل فعلی و قبل از فیس لیفت ۹۱۱ توربو سری ۹۹۱ است.

Audi R8 vs Porsche 911 Turbo S 01 516x344 - نبرد دو فامیل دور: آئودی R8 در برابر 911 توربو Audi R8 vs Porsche 911 Turbo S 02 516x344 - نبرد دو فامیل دور: آئودی R8 در برابر 911 توربو

در سوی دیگر یک هم‌وطن و البته فامیل دور نیز حضور دارد. آئودی R8 V10 Plus یک نسخه متمدن‌تر از لامبورگینی اوراکان محسوب می‌شود. با عمر کمتر از یک دهه، نسل دوم R8 با موتور وسط و انتقال نیرو به چهار چرخ همچنان یادآور ویژگی‌های برجسته نسل قبلی خود است. این خودرو سبک‌تر و سریع‌تر از همیشه است. انعطاف‌پذیری بالایی دارد و از کابین زیبایی نیز سود می‌برد.

Audi R8 v10 plus 01 516x344 - نبرد دو فامیل دور: آئودی R8 در برابر 911 توربو Audi R8 v10 plus 02 516x344 - نبرد دو فامیل دور: آئودی R8 در برابر 911 توربو Audi R8 v10 plus 516x344 - نبرد دو فامیل دور: آئودی R8 در برابر 911 توربو Audi R8 v10 plus 04 516x344 - نبرد دو فامیل دور: آئودی R8 در برابر 911 توربو

پورشه ۹۱۱ توربو با پیشرانه شش سیلندر تخت ۳.۸ لیتری معروف خود که در عقب قرار گرفته و نیروی ۵۵۲ اسبی به نظر شانسی در برابر موتور ۱۰ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتری آئودی با قدرت خروجی ۶۰۲ اسب bhp ندارد. در عوض گشتاور ۷۵۰ نیوتن متری پورشه بر گشتاور ۵۶۰ نیوتن متری آئودی کاملاً چیره است. وزن پورشه ۱۶۰۵ کیلوگرم و وزن آئودی ۱۵۵۵ کیلوگرم است که برتری آئودی در نسبت قدرت به وزن نیز عیان است. با این حال پورشه ۹۱۱ توربو S برای استفاده روزمره و در هرگونه شرایط آب و هوایی، بهترین گزینه سوپراسپرت ها محسوب می‌شود.

Porsche 911 Turbo S 03 516x344 - نبرد دو فامیل دور: آئودی R8 در برابر 911 توربو Porsche 911 Turbo S 02 516x344 - نبرد دو فامیل دور: آئودی R8 در برابر 911 توربو Porsche 911 Turbo S 01 516x344 - نبرد دو فامیل دور: آئودی R8 در برابر 911 توربو

شما می‌توانید روی فیس لیفت ۹۱۱ توربو نیز حساب باز کنید. نسخه جدید ۲۰ اسب بخار نیروی بیشتر دارد و شتاب صفر تا صد آن نیز به ۲.۹ ثانیه رسیده است. بعلاوه مصرف سوخت و آلایندگی آن نیز کاهش یافته است.

اتواکسپرس این دو تفنگدار را در کنار هم قرار داده است. در ۷ دقیقه نخست فیلم کیفیت رانندگی و قابلیت‌های عملی این خودروها مرور می‌شوند. اما در این زمان، ناگهان با یک مواجهه وحشیانه و رقابت سخت روبرو می‌شویم. برنده یک درگ مستقیم بین دو سوپراسپرت آلمانی کدام یک است. شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

Porsche 911 Tubo S Audi R8 V10 Plus
۱۴۵,۱۳۲ پوند ۱۵۴,۲۲۵ پوند قیمت مدل تست شده
£۶۵,۸۰۱/۴۶.۰% £۶۸,۱۹۲/۵۰.۷% ارزش بعد از سه سال/۳۰ هزار کیلومتر
۲.۸ ثانیه ۲.۹ ثانیه شتاب صفر تا ۹۶
۳۱۹ ۳۳۰ نهایت سرعت (کیلومتر بر ساعت)
۸.۱—۷.۶۶—۱۱ ۱۰.۲—۹.۴—۱۴.۶ مصرف سوخت (شهر-جاده-ترکیبی)
۷۲ دسی بل ۷۶ دسی بل میزان صدا در سرعت ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت
۳۵.۹ متر ۴۰.۱ متر خط ترمز از سرعت ۱۱۳

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.