آزمایش هیوندای توسان اکو 2016

اگر می‌خواهید بدانید که طراحی جدید کراس اوور شرکت شما چه قدر موفق بوده است، می‌توانید از گوگل بپرسید. شاید برای شما هم عجیب باشد که خودروی توسان ۲۰۱۵ یکی از ۱۰ جستجوی خودرویی برتر کاربران اینترنت در سال گذشته بود. خطوط تیز و اندازه درست آنها این خودرو را متمایز کرده و یقیناً رضایت شمار زیادی از مشتریان را به همراه خواهد داشت.

2016 Hyundai Tucson Eco 9 516x344 - آزمایش هیوندای توسان اکو 2016
همان‌طور که از پسوند Eco این مدل انتظار می‌رود، مصرف سوخت آن نسبت به دیگر نسخه‌ها می‌بایست کمتر باشد. اما ممکن است این واژه برای بسیاری، تنها یک پارامتر ساده باشد که با تغییر ترکیب گیربکس و موتور تحقق می‌یابد و توسان هم تقریباً از همین استراتژی استفاده کرده است.

2016 Hyundai Tucson Eco 6 516x344 - آزمایش هیوندای توسان اکو 2016

مزیت‌ها:
موتور چهار سیلندری ۱.۶ لیتری توربوشارژ یکی از نقاط قوت توسان می‌باشد. توانایی تولید توان ۱۷۵ اسب بخاری به همراه تورک ۲۶۵ نیوتن متری در دور ۱۵۰۰ rpm برای یک کراس اوور کوچک ۱۵۳۰ کیلوگرمی یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. انتقال توان شاید خیلی به نرمی صورت نپذیرد ولی در عوض شتاب‌گیری‌های سریع توسان، این مشکل خیلی به چشم نمی‌آید.

هرچند این خودرو در کلاس خود کم مصرف‌ترین خودرو نیست اما مصرف سوخت، ۹.۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل‌های شهری و ۷.۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه و جاده نوید یک خودروی کم‌مصرف، همان‌طور که از نامش پیداست، را به ما می‌دهد. با عنایت به رسالت این خودرو، ما شاهد یک خودروی کم‌مصرف درعین‌حال مناسب از نظر عملکردی هستیم.

2016 Hyundai Tucson Eco 8 516x344 - آزمایش هیوندای توسان اکو 2016
رنگ سفید توسان اکو به همراه چرخ‌های کوچکش، مدل از نو طراحی شده را به زیبایی به دیگران نشان می‌دهد. پنل بدنه مناسب و دید کافی راننده از جاده از دیگر مزایای طراحی جدید توسان است. پلاستیک مشکی زیبایی که دور لاستیک بر روی بدنه وجود دارد برجستگی خاصی به لاستیک خودرو داده است و موجب زیبایی دو چندان طراحی خارجی شده است.

معایب:
باوجود به‌کارگیری سیستم انتقال قدرت دو کلاچه با تکنولوژی بالا به همراه موتور ۱.۶ لیتری توربو، عملکرد گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک DCT در درون شهر برای تعویض دنده‌ها خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد. برای سرعت‌های شهری نسبت دنده‌ها خوب نیست و حس عصبانیت از خودرو به راننده القا می‌شود. (یعنی دور موتور با توجه به نسبت دنده برای سرعت‌های کم خیلی مناسب نیست) تعویض دنده در سرعت‌های پایین با کمی سکته یا وقفه صورت می‌پذیرد، این در صورتی است که در شتاب‌گیری‌های سریع از وقفه خبری نیست. البته با کنترل دستی دنده این مشکل تا حدود زیادی برطرف می‌شود ولی راه‌حل مناسبی برای رانندگی روزمره نیست.

2016 Hyundai Tucson Eco engine 266x179 - آزمایش هیوندای توسان اکو 2016

هرچند که فضای داخلی این خودرو از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و همچنین جنس و سطوح موجود بسیار عالی تعبیه شده‌اند ولی توسان اکو یک خودروی لوکس نیست و نباید انتظارات یک خودروی لوکس را از توسان داشت. روکش صندلی‌ها به‌قدر کافی مناسب هستند. پلاستیک موجود بر روی درها کمی شکننده احساس می‌شود و روکش روی فرمان این خودرو گویی از نسل ۹۰ میلادی خودروهای جنرال موتور الهام گرفته است.

2016 Hyundai Tucson Eco dashboard 516x344 - آزمایش هیوندای توسان اکو 2016

2016 Hyundai Tucson Eco seats 516x344 - آزمایش هیوندای توسان اکو 2016

2016 Hyundai Tucson Eco 08 516x344 - آزمایش هیوندای توسان اکو 2016

از دیدگاه کاربردی، همه‌چیز خوب و مناسب هستند ولی شما می‌توانید با مقدار پول کمی بیشتر نسبت به قیمت پایه ۲۲۷۰۰ دلاری و ۲۶۵۷۰ دلاری مدل تست شده، برای خرید این خودرو تأمل بیشتری کنید. رقبای توسان اکو خودروهایی از قبیل فورد اسکیپ، هوندا CR-V، جیپ چروکی، کیا اسپرتیج، مزدا CX-5، میتسوبیشی اوت‌لندر، نیسان قشقایی، سوبارو کراس‌ترک، تویوتا RAV4، فولکس‌واگن تیگوان می‌باشند.

2016 Hyundai Tucson Eco trunk 516x344 - آزمایش هیوندای توسان اکو 2016

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.