معرفی هاوال H8 در آستانه عرضه به بازار ایران + قیمت

برند هاوال به عنوان زیرمجموعه لوکس‌ساز بزرگ‌ترین کمپانی شاسی بلندساز کشور چین در مقایسه با رقبا با ارائه مدل‌های سایز بزرگ برای خود اسم و رسمی برهم زده است.

ارتقاء ابعاد در خودروهای کلاس شاسی بلند به معنای قدم گذاردن در مسیر بسیار پر رسیک و خطرناکی است که پیشتر از سوی برندهای شناخته شده و معتبر دیگر هموار شده است و از این رو رقابت در این کلاس کار هر کس نیست و دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی برای رقابت تنها به کلاس کراس اوور و شاسی بلندهای شهری قناعت می‌کنند. اما برند هاوال به عنوان زیرمجموعه لوکس‌ساز بزرگ‌ترین کمپانی شاسی بلندساز کشور چین در مقایسه با رقبا ریسک این رقابت را به جان خریده و با ارائه مدل‌های سایز بزرگ برای خود اسم و رسمی برهم زده است. مدل H8 یکی از بزرگ‌ترین محصولات تولیدی لوکس هاوال در سگمت شاسی بلندهای لوکس است که حرف‌های بسیاری برای پیشکش کردن دارد که مدرک آن برای اثبات این ادعا ورود رسمی به رالی داکار با همین مدل توانمند است.

هاوال H8 5 - معرفی هاوال H8 در آستانه عرضه به بازار ایران + قیمت

وِندا H8 از همان خط مشی طراحی پیروی می‌کند که تقریبا در تمامی شاسی بلندهای باسابقه و پرفروش چهان دیده می‌شود. یعنی همان خط مشی که در سایر مدل‌های لوکس هاوال نیز به چشم می‌خورد. این روش طراحی شامل پیگیری سبکی محافظه کارانه دربرگیرنده کمترین خطوط شکسته در طراحی بدنه و استفاده هرچه بیشتر از قوس‌های نرم و دلپذیر در هماهنگی کامل با شکل کلی بدنه است. نمای جانبی خودرو نشان دهنده یک جعبه بزرگ است که با رعایت تناسبات کلی اتاق در جلو کاملا صاف است و با رسیدن به انتهای اتاق ۴۸۰۶ میلی متری تنها اندکی قوس می‌گیرد تا موجب القای یکرنگی و خستگی در نمای جانبی نشود.

نمای رو به رویی H8 در برگیرنده جلوپنجره بزرگ پوشیده از پره‌های افقی کرومی است که در هرچه پهن‌تر نشان دادن عرض ۱۹۷۵ میلی متری آن نقش بسزایی بازی می‌کند. مکمل این جلوپنجره غول‌پیکر ورودی‌های هوای ویژه تهویه و خنک کاری سیسیتم ترمز درست در زیر چراغ‌های دوکی شکل زیبای جلو است که به یک سری سیستم روشنایی در روز LED مجهز است و جلوه مدرنی به نمای جلویی خودرو می‌بخشد. نمای انتهایی خودرو برای حفظ سبک کلی طراحی به چراغ‌های دوتکه ساده با گرافیک زیبا و نورپردازی کامل LED می‌رسد که با یک خط کرومی و نوشته بزرگ هاوال به یکدیگر مرتبط شده‌اند. بطور خلاصه باید گفت که سادگی و وقار نمای ظاهری هاوال بیننده را به یاد سبک طراحی رایج محصولات شاسی بلند فولکس‌واگن می‌اندازد. H8 در هفت رنگ متنوع به تولید می‌رسد که دست مالک را برای انتخاب رنگ محبوب بسیار باز می‌گذارد.

هاوال H8 3 - معرفی هاوال H8 در آستانه عرضه به بازار ایران + قیمت

هاوال H8 4 - معرفی هاوال H8 در آستانه عرضه به بازار ایران + قیمت

در ورود به فضای داخلی H8 همچون سایر مدل‌های آن سبک لوکس‌گرا در طراحی داخلی آن موج می‌زند. داشبورد یکپارچه عریض و قرینه با طراحی نیم‌تنه پایینی طرح چوب که بر روی کنسول میانی و از هر دو طرف بر روی هر چهار در امتداد یافته است؛ یک مانیتور بزرگ ۸ اینچی لمسی را در بر می‌گیرد که پل ارتباطی سرنشینان با سیستم صوتی سوراند ۱۰ کانال مشهور برند اینفینیتی با ده بلندگو باکیفیت، سیستم ناوبری GPS و دوربین پارک دید عقب است. غربالک فرمان از نوع چهار شاخه دربر گیرنده ادوات کنترلی سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل است که به لولگو بزرگ و قرمز رنگ هاوال مزین شده و هر لحظه تملک برندی لوکس را به مالک یادآوری می‌کند. چنین تحکمی در تایید و ارائه نام هاوال بر اهرم دنده مزین به نام این برند نیز مشاهده می‌شود. پشت فرمان دو نشانگر بزرگ دوار با طراحی سه بعدی به چشم می‌خورد که با چیدمان بسیار ساده اما کاملا خوانا اعداد با همراهی یک کامپیوتری سفری ارائه دهنده اعداد و اطلاعات ضروری در هر لحظه؛ تکمیل می‌شود. صندلی راننده در شش و صندلی سرنشین در چهار جهت بصورت برقی قابل تنظیم است اما این حس آسایش و لوکس سواری تنها محدود به سرنشین‌های جلو نمی‌شود چرا که ردیف صندلی‌های عقب نیز ضمن داشتن قابلیت تنظیم سرنشینان را از مزیت همراهی دو مانیتور بزرگ با قابلیت پخش DVD بهره‌مند می‌سازد.

هاوال H8 2 - معرفی هاوال H8 در آستانه عرضه به بازار ایران + قیمت

هاوال H8 1 - معرفی هاوال H8 در آستانه عرضه به بازار ایران + قیمت

نیروی فنی این شاسی بلند بزرگ و وزین ۲۷۵۰ کیلوگرمی از یک پیشرانه کوچک و کم مصرف چهار سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ به حجم ۲ لیتر مجهز به سیستم پرخوران توربوچارجر با کد GW4C20 به قدرت قابل توجه ۲۱۵ اسب بخار در دور ۵۵۰۰ و گشتاور ۳۲۴ نیوتن.متر در دور ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تامین می‌شود که به منظور بهره‌وری هرچه بیشتر از نیروی تولیدی پیشرانه؛ توان آن از طریق جعبه دنده ۶ سرعته ساخت کمپانی ZF آلمان به دو یا هر چهار چرخ انتقال می‌یابد که در صورت سفارش نمونه دو دیفرانسیل مجهز به مجموعه گیرباکس کمک ساخت کمپانی بورگ وارنر آمریکا در چین؛ از ویژگی TOD این گیربکس کمک بهره‌مند خواهید بود. TOD یا Torque On Demand به معنای گشتاور اقتضایی مشهور است که به جای استفاده از سیستم‌های سنتی انتقال نیرو به چهارچرخ در گیربکس‌های کمکی قدیمی از چند کلاچ غوطه‌ور در روغن استفاده می‌کند که با کنترل بسیار دقیق کامپیوتری گشتاور نیاز دو محور جلو و عقب را تامین کرده و نیرو مورد نیاز خودرو برای حرکت در مسیرهای نامتعارف را تحت نظر گرفته و تنظیم می‌کند. گیرباکس اتوماتیک ۶ سرعته ZF هاوال H8 این ویژگی‌ را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا با استفاده از پدال‌های پشت فرمان بدون برداشتن دست خود از روی فرمان و با تسلط کامل بر شرایط رانندگی بصورت دستی اقدام به تعویض سریع دنده‌ها کند.

هاوال H8 10 - معرفی هاوال H8 در آستانه عرضه به بازار ایران + قیمت

زیربندی H8 در تناسب کامل با ویژگی‌های کلاس در جلو سیستم تعلیق جناغی دوبل و در عقب چند اتصالی مستقل را در بر می‌گیرد که در ترکیب با فاصله کف از سطح زمین در حدود ۲۰ سانتی متر خیال راننده را در عبور از مسیرهای ناهموار آسوده می‌سازد. اما ویژگی‌های آفرود H8 تنها به این دو ویژگی ساده ختم نمی‌شود. سیستم پیشرفته NIMOMAT به کار رفته در این خودرو بصورت مداوم و لحظه‌ای ارتفاع خودرو از سطح زمین را تحت هر شرایط رانندگی و هر فشار بار بررسی کرده و به منظور ارائه آسایش و لذت سواری نرم و آرام بصورت اتوماتیک ارتفاع خودرو را همواره بالانس نگه‌ می‌دارد. توانایی‌های فنی مدل H8 با ورود رسمی به رقابت‌های داکار به عنوان اولین برند چینی بر همگان اثبات شده است.

از دیگر ویژگی‌های رفاهی H8 باید به فرمان هیدرولیک با قابلیت جذب ضربات حاصل از تصادف، دوربین دینامیکی دید عقب، رادار پارک جلو و عقب، سیستم صوتی تصویری با قابلیت اتصال AUX، USB، iPod و بلوتوث، صندلی عقب تاشو، آینه‌های جانبی تاشو دارای گرم‌کن، چراغ‌های جلو زنون دارای سیستم شست و شو و مشایعت راننده، سیستم ورود بدون کلید و استارتر، کمربند سقفی، سنسور باران و سنسور تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو، رکاب‌های استیل طرح‌دار، رادار جانبی، خروجی برق ۱۲ ولت داخل کابین، چراغ مطالعه سقفی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، حالات رانندگی اسپرت، اکونومی و برفی، فرمان چرمی دارای گرم‌کن، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با فیلتر تصفیه هوا، کولر دیجیتال عقب، برف پاک‌کن عقب و … اشاره کرد. همچنین در معرفی H8 نباید نکات مهم ایمنی نظیر سیستم کنترل پایداری و ترمز ضد قفل، تعداد ۸ اربگ سراسری، کمربند ایمنی با قابلیت پیش کشنده، قفل اتوماتیک درها به هنگام حرکت و باز شدن اتوماتیک قفل به هنگام مواقع ضروری، باک تقویت شده، سیستم قطع سوخت به هنگام بروز تصادفات، سیستم ایموبلایزر، قفل مرکزی، استاندارد ایزوفیکس و … را از یاد برد چرا که با تکیه بر این ویژگی‌های فنی و ایمنی توانسته است تعداد ۵ ستاره کامل ایمنی را از موسسه ایمنی کشور چین (CNCAP) دریافت کند.

هاوال H8 9 - معرفی هاوال H8 در آستانه عرضه به بازار ایران + قیمت

هاوال H8 8 - معرفی هاوال H8 در آستانه عرضه به بازار ایران + قیمت

هاوال H8 7 - معرفی هاوال H8 در آستانه عرضه به بازار ایران + قیمت

هاوال H8 از طریق یکی از واردکنندگان معتبر خودرو با قیمت ۱۵۸ میلیون تومان با موعد تحویل ۹۰ روز به فروش میرسد .

ycrl7r59294694rcpnv8 - معرفی هاوال H8 در آستانه عرضه به بازار ایران + قیمت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.