کانسپت جدید ولو 40.1 و 40.2 برای سال 2018

ولوو ۴۰.۱ و ۴۰.۲ اتومبیل های مفهومی ارائه شده توسط این شرکت هستند که  برای اولین بار به عنوان بخشی از کار مشترک با شرکت چینی Geely قرار است  تولید شود.

190949 volvo concept 40 1 front seven eights - کانسپت جدید ولو 40.1 و 40.2 برای سال 2018

مدل های جدید که قرار است رقیب تجاری خودرو هایی همچون VW گلف  و  BMW سری ۱ به  Q2 آئودی  و  Q3شود در درون خود برای  اولین بار به استفاده از تکنولوژی شاسی خودروهای کوچک به تازگی توسط ولوو توسعه یافته مجهز شود..استفاده از معماری طراحی  CMA  (فشرده معماری مدولار) که بر روی پلت فرم جدید توسط مهندسین شرکت ولوو در سوئد ساخته شده در خور توجه خواهد بود. از لحاظ طراحی بیرونی، هر دو خودرو دارای پرنیان متقاطع هستند  و در مدل ۴۰.۱  با مشخصات خودرو های  SUVمثل  XC90 روبرو هستیم.

volvo 40 1 02 700x467 - کانسپت جدید ولو 40.1 و 40.2 برای سال 2018

در جلوی آن چراغهای جلو حجومی و جلو پنجره مشبک جسورانه است و این در حالی است که به  دسته درب عقب از مدل جدید مد شده در خوردو هایی همچون ولستر است  ولی درب جلو به صورت عادی می باشد.در شکل نگاه کنید مکان دستگیره درب عقب را.در مدل ۴۰.۲ مفهومی قضیه  کاملا متفاوت است و  این خودرو بیشتر شبیه یک کراس اوور V40 فعلی است و خودرویی با ارتفاع خاص با سقف شیب دار ایجاد یک نمایه تقریبا کوپه می کند و چراغهای جلو بسیار شبیه به همان موارد استفاد شده در  ۴۰.۱ است و در نمای عقب از  مدل ولوو  S90  الهام گرفته است .البته  هیچ جزئیاتی   در  مورد فضای داخلی از خودرو عنوان نشده است.

volvo 40 2 03 700x467 - کانسپت جدید ولو 40.1 و 40.2 برای سال 2018

هر دو خودرو قرار است از   موتور استاندارد ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی سه سیلندر استفاده کنند که می تواند  ۲۰۰ اسب بخار نیرو ایجاد کند  و و از نوع محور جلو خواهند بود.

< البته گفته شده که از  یک موتور  جدید نیز که از نوع ترکیبی موتور بنزینی سه سیلندر با یک موتور الکتریکی بهره می برد که  نام موتور T5  است که در واقع یک موتور دوقلو است و دارای خروجی ۳۰۰  اسب بخار و انتشار آلایندگی مناسب ۱۰۰ گرم در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

منابع ولوو کرده اند که استفادده ازموتور های  T5 جدید در خودرو های بهرمند شده از معماری (SPA)، از جمله نسل بعدی S60 و به تازگی  S90  و  V90 برقرار خواهد بود .که این به دلیل رفتن دنیای خودرو به سمت الکتریکی شدن و هیبریدی است.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.