تلاش برای فروش دنده اتوماتیک‌های ارزان در ایران

دو خودروساز بزرگ کشور که بیشتر به تولید خودروهای سدان زیر ۵۰ میلیونی مشغولند، دو نوع سدان دنده اتوماتیک را روانه بازار کرده و فروش نقدی آن را آغاز کرده‌اند.

خودروسازان بزرگ کشور فروش نقدی دو نوع خودرو سواری را به مناسبت اعیاد شعبانیه و آزادسازی خرمشهر آغاز کرده‌اند و در تلاشند که این خودروها را با قیمت زیر ۵۰ میلیون تومان روانه بازار کنند.

آنگونه که سایت‌های فروش این دو شرکت اعلام کرده، ایران‌خودرو، تند۹۰ دنده اتوماتیک را با قیمت ۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در سه رنگ سفید، نقره‌ای و مشکی پرشین متالیک به فروش می‌رساند و آن را ۴۵ روزه تحویل مشتریان می‌دهد.

پارس‌خودرو نیز «ساندرو» را به عنوان نسل جدید تندر۹۰ را به قیمت ۴۹ میلیون تومان عرضه کرده و آن را ۳۰ روزه تحویل مشتریان خود می‌دهد. ساندرو در رقابتی تنگاتنگ با تندر۹۰ دنده اتوماتیک ساخت ایران‌خودرو قرار گرفته و با تفاوت دو میلیون تومانی نسبت به این خودرو در شرکت پارس‌خودرو به فروش می‌رسد.

ساندرو فیس لیفت تندر۹۰ است که به صورت هاچ‌بک طراحی شده و ظاهر بهتری نسبت به تندر۹۰ دارد. این خودرو سال گذشته در تهران رونمایی شد تا پس از سال‌ها مدل جدیدی از خودروهای رنو در ایران به تولید برسد.

دو خودروساز بزرگ کشور در کنار فروش نقدی این خودروها، شرایط فروش اقساطی آنها را نیز اعلام کرده‌اند.

این دو خودرو خارج از شمول قیمت‌گذاری هستند و خودروسازان کشور بدون در نظر گرفتن مصوبه شورای رقابت می‌توانند آنها را قیمت‌گذاری کرده و در حاشیه بازار به فروش برسانند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ایران‌خودرو در کنار محصول دنده اتوماتیک خود، فروش نقدی تندر۹۰ دنده دستی را آغاز کرده و با قیمت ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان آن را ۴۵ روزه تحویل مشتریان می‌دهد. پارس‌خودرو نیز فیس لیفت تندر۹۰ را به نام پارس تندر روانه بازار کرده و با قیمت ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رساند و ۳۰ روزه تحویل مشتریان می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.