اعتصاب غذای مخترع خودروی الکتریکی ایرانی همزمان با جشن تسخیر بازار ایران توسط شرکت های خارجی

زمستان سال قبل بود که آلودگی هوا دوباره به اوج خود رسید و تعطیلی های ناشی از این آلودگی ها در شهر تهران و شهر های بزرگ کشور چند روز پیاپی به طول انجامید.

در این بین تیم مستند سازی ثریا مستندی را در رابطه با صنعت خودروی کشور به روی آنتن برد که با ورودیه ای در مورد آلودگی هوا شروع می شد و متناسب با حال و هوای آن روزهای کشور تهیه شده بود. این مستند حکایت از راهکار دیگری برای برون رفت از مشکلات آلودگی هوای کشور در برابر راهکارهای موقت نهادهای مسئول داشت  و به مباحث مرتبط با خودرو های سواری شخصی با سوخت های فسیلی و خودروهای جدید الکتریکی در دنیا پرداخته بود.

در بین مصاحبه های مستند چهره مخترعی رسانه ای شد که نامش  مدتی بعد از پخش شدن مستند بر سر زبان ها افتاد.جمشید آرین مخترعی که توانسته بود خودرویی الکتریکی در داخل کشور بسازد با استاندارها و امکاناتی حتی فراتر از جدیدترین تولیدات بزرگترین شرکت های خودروسازی همچون بنز و بی ام دبلیو.

نکته عجیب مستند برخوردی بود که مسئولین وقت از ۱۵ سال پیش با چنین اتفاق بزرگی کرده بودند. عجیب ترین اظهار نظر متعلق به سرکار خانم معصومه ابتکار رییس وقت سازمان محیط زیست بود. در این مستند بعد از پخش اقبال تمام شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا به خودروهای الکتریکی به دلیل مشکلات خودروهای فسیلی عبارت عجیب ۱۵ سال پیش رئیس وقت سازمان محیط زیست در نامه به جمشید آرین برای اولین بار منتشر شد “خودرو های الکتریکی آینده ای ندارند!!!”

قابل تامل آنکه چه بسا از همان ۱۵ سال پیش بسیاری از کشورها ریل گذاری صنعت خودروسازی خود را به سمت خودروهای الکتریکی برده اند تا اینکه امروز شاهد هستیم در دوران ریاست مجدد خانم ابتکار بر سازمان حفاظت از محیط زیست تعرفه ۴ درصدی برای واردات خودرو های الکتریکی و هیبریدی خارجی وضع شده است.

لازم به ذکر اینکه جمشید آرین مخترعی که با این مستند بر سر زبانها افتاد و توانسته بود کالای ایرانی را تولید کند که در رقابت با بزرگترین شرکت های خودروسازی از نطر کیفیت و قیمت دست برتر را داشته باشد امروز در آستانه چهارمین روز اعتصاب غذای خود در اعتراض به گسیل و صف کشیدن شرکت های خودروساز خارجی برای تسخیر بازار ایران و واردات خودروهای الکتریکی بی کیفیت خارجی می باشد.

1 نظر
  1. 3p می گوید

    شیر مادرت حلالت شیر پسر ایرانی……….درد و بلات تو سر هر چی مسئول بی فکره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.