خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

این روزها اکثر خودروهای مدرن بسیار ایمن هستند اما یک دهه‌ی قبل اوضاع بدین منوال نبوده است.طبق داده‌های وال‌استریت ۷/۲۴، حد متوسط خودروهای سبکی که در جاده‌ها تردد می‌کند در سال ۲۰۰۳ یا ۲۰۰۴ ساخته شده‌اند و گفته می‌شود که این خطرناک‌ترین خودروها نیز ساخته‌ی این بازه‌ی زمانی هستند. وال‌استریت ۷/۲۴ نتایج تست‌های تصادف سازمان بیمه ایمنی بزرگراه‌ها IIHS را بررسی کرده است. خودرویی که در تست تصادف اورلپ جلو یا تست تصادف جانبی امتیاز ضعیف یا مرزی را دریافت کرده باشد یکی از خطرناک‌ترین خودروهای آمریکا در نظر گرفته می‌شود. به علاوه خودرویی که حداقل در یکی از تست‌های کشیدگی سقف و جلوگیری از برخورد سر و صندلی‌ها امتیاز ضعیفی دریافت کند یک خودروی خطرناک خواهد بود.

  1. ساترن سری L 2005-2002

ساترن سری - خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

ساترن سری L در تست‌های تصادف جانبی، جلوگیری از برخورد سر و صندلی‌ها امتیازات ضعیفی به دست آورده بود که همین امر ساترن را به یکی از خطرناک‌ترین خودروهای آمریکای امروز بدل کرده است. خبر خوب اینکه امروز دیگر برند ساترن وجود نداشته و تولید سری L چندین سال پیش متوقف شده است. این خودرو برای رقابت با سدان های میدسایز محبوبی چون هوندا آکورد ساخته شده بود اما به دلیل امتیازهای ایمنی ضعیف و مشکلات مکانیکی موفقتی به دست نیاورد.

  1. پونتیاک گرند Am 2005-1999

پونتیاک گرند - خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

بر پایه‌ی داده‌های به دست آمده از سازمان NHTSA این خودرو بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ برای هر یک‌میلیون خودروی فروخته شده آمار ۱۶۰ راننده‌ی فوتی داشته که در آن زمان بیشتر از هر کوپه‌ی میدسایز دیگر بازار آمریکا بوده است. پنجمین نسل گرند Am در تست اورلپ جلو، جلوگیری از برخورد سر و صندلی‌ها امتیازهای ضعیفی به دست آورد و نتایج نشان داد که در هنگام برخورد شاخ‌به‌شاخ راننده جراحت‌های زیادی را متحمل می‌شود. همانند ساترن برند پونتیاک نیز دیگر وجود ندارد.

  1. نیسان سنترا ۲۰۰۶-۲۰۰۰

نیسان سنترا - خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

پیش از سال ۲۰۰۰ سنترا به عنوان یک سدان ساب کامپکت عرضه می‌شد اما نیسان تصمیم گرفت که مدل سال ۲۰۰۰ این خودرو را در کلاس کامپکت ها عرضه نماید. این خودرو در تست تصادفات جانبی، سر و صندلی‌ها امتیاز ضعیفی دریافت نمود و ریسک بالای جراحت و مرگ در تصادفات وجود داشت. خوشبختانه جدیدترین نسل این خودرو بسیار ایمن‌تر بوده و امتیاز Top Safety Pick+ را به دست آورده است.

  1. مزدا MPV 2006-2000

مزدا - خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

امروزه احتمالاً مدل‌های MPV زیادی از مزدا را در جاده‌ها نخواهید دید اما هنوز هم یکی از خطرناک‌ترین خودروها یک MPV ساخت مزداست. این خودرو در تست‌های جانبی، سر و صندلی امتیاز ضعیفی را کسب کرد و این نتایج نشان داد که در تصادف جانبی احتمال آسیب به جمجمه و پهلوها و لگن‌های سرنشین‌ها و راننده زیاد است. این خودرو دیگر وجود ندارد و مزدا طیف جدیدی از کراس اوورهای خود را جایگزین کرده است.

  1. کیا ریو ۲۰۰۹-۲۰۰۶

کیا ریو - خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

این روزها کیا به عنوان یکی از مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین خودروسازهای دنیا شناخته می‌شود اما یک دهه‌ی قبل اوضاع هرگز بدین شکل نبوده است. خودروهای یک دهه پیش کیا از نظر ایمنی و کیفیت به شدت زیر سؤال بودند. نسل دوم ریو در تست‌های مختلف تصادفات امتیاز ضعیفی را به دست آورد. هرچند مثل دیگر شرکت‌ها، کیا نیز روی ایمنی سومین نسل ریو سرمایه‌گذاری کرد.

  1. کیا اپتیما ۲۰۰۵-۲۰۰۱

کیا اپتیما - خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

همانند ریو، اپتیمای قدیمی نیز خودرویی ایمن نبوده است. این سدان برای تست‌های تصادف جانبی و جلو و سر امتیازهای ضعیفی دریافت کرده بود. نسل دوم اپتیما کمی بهبود یافته بود و در تست تصادف جانبی امتیاز قابل‌قبول را کسب کرد. اپتیمای امروزی بسیار ایمن‌تر از اجداد خود است.

  1. هیوندای اکسنت ۲۰۱۱-۲۰۰۶

هیوندای اکسنت - خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

علی‌رغم کسب امتیازات نسبتاً ضعیف در تست‌های تصادفات، سومین نسل هیوندای اکسنت یکی از پرفروش‌ترین خودروهای ساب کامپکت در زمان تولید بود. به همین دلیل هنوز هم تعداد زیادی از این خودروها در حال تردد هستند و ایمنی ضعیفی در برخورد جانبی دارند. در تصادف از کناره‌ها احتمال آسیب زیاد لگن سرنشین‌ها وجود دارد.

  1. جی ام سی سیرا ۱۵۰۰ سال ۲۰۰۶-۲۰۰۱

جی ام سی سیرا - خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

تنها پیکاپ تراک حاضر در لیست که امتیازهای ضعیفی را دریافت نموده جی ام سی سیرا ۱۵۰۰ است. این شرکت پس از این مدل بهبودهای وسیعی را در نظر گرفت و سیرا ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۶ در تست‌های تصادف جلو و جانبی امتیاز خوب را به دست آورده است.

  1. جی ام سی سافاری ۲۰۰۵-۱۹۹۶

جی ام سی سافاری - خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

این خودرو که با نام شورولت آسترو نیز شناخته می‌شود در تست اورلپ جلو، محافظت از سر و صندلی‌ها امتیاز ضعیف را کسب کرده بود. نسل دوم سافاری با مدل سال ۱۹۹۶ معرفی شد و تولید آن تا سال ۲۰۰۵ ادامه داشت. تست‌های صورت گرفته روی این مینی ون نشان داد که برخورد از جلو احتمالاً به جراحت جدی پاهای راننده منجر خواهد شد. علیرغم ایمنی ضعیف، این خودرو کمترین آمار مرگ راننده‌ها در بین هر خودروی محبوب ساخته شده بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ را داشت.

  1. دوج نئون ۲۰۰۵-۲۰۰۰

دوج نئون - خطرناک‌ترین خودروها در آمریکا!

امروزه خطرناک‌ترین خودرو در آمریکا دوج نئون ۲۰۰۵-۲۰۰۰ است که خوشبختانه دیگر تولید نمی‌شود. نسل دوم و آخر این خودرو نسبت به نسل اول امتیاز تصادف از روبروی بهتری داشت اما هنوز هم در بخش تصادف از بغل ضعیف عمل کرده بود. از میان یک‌میلیون خودروی فروخته شده تعداد ۱۶۰ مورد فوتی برای این خودرو ثبت شد که یکی از بالاترین نرخ‌های مرگ‌ومیر رانندگان در آن زمان بوده است.

منبع: autoguide

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.