دهمین سال عرضه “دستیار پارک” فولکس‌واگن

بله می‌دانیم که روز شکرگزاری تمام شده اما این روز با ۱۰ سالگی دستیار پارک بوده که بنا به گفته‌ی فولکس‌واگن، این شرکت پیشگام عرضه‌ی سیستم یاد شده در سال ۲۰۰۶ و روی خودروی توران بوده است.
هرچند ما کاملاً مطمئن هستیم که تویوتا سیستم پارک خودکار خود را حداقل در ژاپن زودتر از فولکس و با شروع قرن ۲۱ عرضه کرده است.

vw park assist 538x339 - دهمین سال عرضه “دستیار پارک” فولکس‌واگن

برای فولکس‌واگن همه‌چیز از اوایل هزاره‌ی جدید آغاز شده است، زمانی که مهندسان این شرکت وظیفه‌ی عرضه‌ی سیستمی را داشتند که به راننده‌ها در پارک خودرو در مکان‌های تنگ کمک کند. اگرچه که واژه‌ی تنگ به معنی طول خودرو و فضای اضافی ۱.۴۰ متری در نسخه‌ی اول سیستم بوده است.

فولکس‌واگن 2 - دهمین سال عرضه “دستیار پارک” فولکس‌واگن

این سیستم که نام دستیار پارک را به خود گرفته در نسخه‌های اول تنها قادر به پارک دوبل با حداکثر دو حرکت بود اما در سال ۲۰۱۰ این سیستم ارتقا یافت و سرعت عمل آن نیز بیشتر شد. دو سال بعد ژرمن‌ها گزینه‌ی پارک کردن در زوایای راست را معرفی کردند و به لطف استفاده از الگوریتم‌های بهتر، ۱۲ حسگر اولتراسونیک به خودرو اجازه می‌دادند تا طول قبلی ۱.۴۰ متری را به ۹۰ سانتی‌متر کاهش دهد.

فولکس‌واگن 1 - دهمین سال عرضه “دستیار پارک” فولکس‌واگن

سال گذشته سومین نسل سیستم عرضه شد و باز هم طول کاهش یافته و به ۸۰ سانتی‌متر رسید. به علاوه ترمز اضطراری نیز به این سیستم اضافه شد که اگرچه به‌طور کامل نمی‌تواند تصادفات پارک کردن‌ها را از بین ببرد اما خسارات را به حداقل می‌رساند. این تکنولوژی نه‌تنها در گلف،CC، پاسات، توران و تیگوان در دسترس بوده بلکه در خودروهای تجاری کدی و کرافتر نیز ارائه می‌شود و همچنان به توسعه‌ی خود ادامه خواهد داد و به راننده‌ها اجازه خواهد داد تا تنها پدال‌ها و دنده را در اختیار داشته باشند و کنترل فرمان را به خود خودرو بسپارند.

منبع: carscoops

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.