پرونده تردد خودروهای اروندی خیلی وقت است که بسته شده

با انتشار خبری در خصوص تردد خودرو های اروندی در چند سایت خبری و باز هم شایعه سازی های جدید در اینباره بد ندیدیم تا ما نیز اشاره ای به چند نکته داشته باشیم.

نکته مهم این شایعات این است که آیا تصویب یک قانون آن هم توسط شورای عالی امنیت ملی آنقدر از اهمیت افتاده و اعتبار کافی ندارد که در طول بیش از ۳ سال گذشته براحتی توسط اشخاص مختلف زیر سوال برده می شود.

چرا باید وقتی که استانداران گذشته آقای مقتدایی و کنونی آقای غلامرضا شریعتی به صراحت اعلام کنند تردد این خودروها در سطح استان هیچ مشکلی ندارد و به مردم شریف استان خوزستان آرامش خاطر و اطمینان می دهند که هرگز مال و سرمایه آنها در خطر نخواهد بود باز هم یک شخص بیاید و پرونده ای که بسته شده است را دوباره به جریان بی اندازد.

آن هم در زمانی که مردم خوزستان به دلیل آلودگی هوا، آب، زیرساخت های ضعیف شهری، بیکاری بالا، امنیت پایین، گرمای طاقت فرسا، و بسیاری از مشکلات دیگر دارای بیشترین نرخ مهاجرت از این استان را دارا می باشند.

چرا چند سایت مربوط به خوزستان براحتی باید این شایعات را سر تیتر وب سایت خود کنند در حالی که بزرگترین منبع های خبری در  ایران به این مطلب اشاره ای نکرده اند.در میان این متن لازم است از شما رسانه های منطقه ای بخواهیم که به این موضوع ها دامن نزنید.

نباید فراموش کنیم که مردم عزیز و شریف این استان هنوز از بی توجهی های بعمل آمده در خصوص وضعیت کنونی آب و هوا و همچنین اتفاقات اخیر در خصوص مشکلات انتقال آب خوزستان که منجر به اعتراض شدید نمایندگان شد آزرده خاطر هستند.

نباید فراموش کنیم که در طول دوران جنگ مردم خوزستان با گذشت و ایثار و فداکاری‌ای که داشتن افتخاری بی‌سابقه در تاریخ آفریدند و با رشادت جوانان این منطقه از میهمن‌مان دفاع کردند و حتی نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد. حالا وظیفه مسوولین است که به خوزستان که بخش فیزیکی جنگ در آن اتفاق افتاد، رسیدگی کنند.

 خوزستان متعلق به ایران است و همه ایران را تغذیه می‌کند و به همین دلیل است که وظیفه دولت است به این منطقه بیشتر رسیدگی کند. چرا خوزستان با وجود هفت رودخانه بزرگ مشکل آب دارد؟ حق خوزستان است که بیشتر به آن و به خصوص مناطق جنگ‌زده‌اش رسیدگی شود. ۶۵ تا ۷۰ درصد فیزیک جنگ در خوزستان بود، ۷۰ تا ۷۵ درصد شهدای جنگ نیز در این منطقه به شهادت رسیدند ولی در آبادانی و توسعه این نگاه به خوزستان نمی‌شودو  این ظلم به خوزستان است.

در آخر دوست داشتیم این نکته را یاد آور شویم که چه خوب است که بجای یک موضوع ساده همانند تردد خودرو های اروندی کمی به مشکلات ذکر شده در بالا ورود می کردید و باری از دوش مردم عزیز خوزستان بر می داشتید.

 

5 نظرات
  1. ميلاد می گوید

    با سلام
    جناب آقای نوری مردم خوزستان کلی بگم جنوبیا (بوشهر ،بندرعباس و سیستان و بلوچستان ) حق شونه ماشین پلاک اروندی همه سوار بشن چه قشر ضعیف چه مرفع همه و همه… ما نه آب درستی داریم نه برق درستی و نه هوا داریم یعنی واقعا دولت نباید این حق رو به ما بده که این ماشین ها رو سوار بشیم و هر نقطه از ایران که خواستیم باهاش سفر کنیم بدون محدودیدت ..نباید به استانهای دیگه بر بخوره…. آخه اینجا جنوبه! اونا که نمی دونن جنوب یعنی چیه نمی دونن هوای بالای ۶۰ درجه یعنی چی .نمی دونن گردو خاک یعنی چی نمی دونن شرجی یعنی چی… کاش هر مسئولی می اومد و صدا ما رو میشنید و این حق به ما می داد. آخه حقمونه….

  2. صادق می گوید

    سلام خسته نباشی
    الان اگه ماشین پلاک اروند خریداری کنم چون من ساکن خرمشهر و آبادان نیستم سند یا برگ تردد بنام خودم صادر میشه ؟

  3. نویسنده می گوید

    سلام،جالبه نمیدوم چرا اما فقط این اخبار مبنی بر لغو ترددرو توی کانال تلگرام اخبار خوزستان میبینم و هیچ جایی دیگه اصلا ندیدم،به هر حال این حضرات یا نادانن یا دوس دارن هی مردم رو اذیت کنن،این مصوبه شورای تامین وشورای عالی امنیت ملی پشتش هستن و الآن همه گیر شده و خیالتون تخت باشه…انتظار دارم از آقای نوری که بگن که گیلان هم کلا منطقه آزاد شده و تردد خودروهای ارس برخلاف قوانین(۱۲۰کیلومتر)دارن تا خود تبریز(کهاز ارس تا تبریز۱۳۴کیلومترهست)هم یه گزارشی تهیه کنن،نمیشه که فقط به منطقه آزاد اروند گیر بدن!

  4. صادق می گوید

    سلام علیکم
    ضمن خسته نباشید و تبریک بابت طراحی جدید سایت .
    بلاخره تکلیف مردم خوزستان چیه هرچند وقت یبار یکی با روشی جدید یه موضوع زیرخاکی رو بالا میکشه ؟
    آیا میشه شهروندان غیر آبادان و خرمشهر ماشین اروندی بنام خودشون بزنن ؟

    1. ابوالفضل نوری می گوید

      صادق جان تنها کسی نمی تواند حقوق مردم شریف خوزستان رو در نظر نگیرد.خیالتان راحت باشد.الان تو اهواز و شهر های خوزستان بازار خرید بشدت رونق پیدا کرده است و مردم از رفاه نسبی برخوردار شده اند.نگران نباشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.