داچیا ساندرو را باید یکی از دیگر خودرو های شرکت داچیا دانست که در سال ۲۰۱۷ قرار است بروز رسانی های ظاهری و البته استفاده از موتور های جدید دانست.خودرویی در استایل هاچ بک که تنها دلیل حضور پر رنگ تر این خودرو در بازار را باید قیمت رقابتی آن دانست.داچیا ساندرو جدید دارای قیمت ۵.۹۹۵.۰۰ پوند انگلیس است.
نکات مثبت دیگر در مورد داچیا ساندرو فیس لیفت ثابت ماندن قیمت در مقابل اضافه شدن آپشن های آن است چیزی که در کشور ایران هرگز نمی توانید مشاهده کنید.در ادامه مطلب شما تمامی آپشن های ساندرو را می توانید مشاهده کنید اما در همین ابتدای نوشته به شما آپشن های جدید خودرو را اعلام می کنیم.
نسل جدید داچیا ساندرو در داخل کابین از قابلیت هایی نظیر اتصال بلوتوث،پورت USB ،سوئیچ مجهز به ریموت و طراحی جدید داشبورد بهرمند است.طراحی داخلی کابین خودرو همانگونه که گفتیم بروز شده،استفاده از هندویل فرمان جدید به این طراحی جدید نیز کمک کرده است.در داخل کابین نمی توان گفت که از موادی با کیفیت درجه یک استفاده شده و این بدلیل پرداخت پول کمتر است و باید از آن چشم پوشی کرد.
در خارج خودرو و طراحی بیرونیش می توانیم به استفاده از چراغ های جلو و عقب با طراحی و قدرت روشنایی بیشتر اشاره کنیم که در کنار سپر ها و جلو پنجره جدید چهره ی خودرو را بروز کرده اند.خودرو هنوز از سیستم میرایی و تعلیق قدیمی خود استفاده می کندو باید سایر بروز رسانی ها را در موتور جدید جستوجو کرد.
داچیا ساندرو فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ بیش از ۹ مدل خودرو برای فروش دارد که شامل خودرو های بنزینی و دیزلی می شود که علاوه بر آپشن های آنها دارای موتور های متفاوتی هستند.برجسته ترین مدل های این خودرو در جداول زیر آمده اند.
مدل ها |
|
|
|
|
|
|
قیمت |
پوند ۵،۹۹۵.۰۰ |
پوند ۸،۹۹۵.۰۰ |
پوند ۹،۱۹۵.۰۰ |
نوع سوخت |
بنزین |
بنزین |
دیزل |
حجم موتور (سی سی) |
۹۹۹ |
۸۹۹ |
۱۴۶۱ |
CO2 (گرم / کیلومتر) |
۱۲۰ |
۱۰۹ |
۹۰ |
|
مخزن سوخت
سوخت – لیتر (گالن) |
۵۰ (۱۰.۹) |
۵۰ (۱۰.۹) |
۵۰ (۱۰.۹) |
مشخصات فنی
جعبه دنده |
گیربکس دستی |
گیربکس دستی |
گیربکس دستی |
حداکثر قدرت – اسب بخار |
۷۵ |
۹۰ |
۹۰ |
تهویه |
تهویه مطبوع اتوماتیک |
تهویه مطبوع دستی |
تهویه مطبوع دستی |
کنترل پایداری |
ESC (کنترل پایداری الکترونیکی) با ASR (کنترل کشش) و کمک هیل (HSA) |
ESC (کنترل پایداری الکترونیکی) با ASR (کنترل کشش) و کمک هیل (HSA) |
ESC (کنترل پایداری الکترونیکی) با ASR (کنترل کشش) و کمک هیل (HSA) |
موتور |
B4D 411 |
H4B 408 |
K9K 626 |
جهت یابی ماهواره ای |
ندارد |
MediaNav |
ندارد |
سانروف |
دارد |
دارد |
دارد |
کروز کنترل |
ندارد |
دارد |
ندارد |
قابلیت های اتصالات |
بدون اتصال |
رادیو DAB / FM / AM با ورودی AUX و بلوتوث و USB |
رادیو DAB / FM / AM با ورودی AUX و بلوتوث و USB |
چرخ ها |
۱۵ “trims چرخ TARKINE |
۱۵ “trims چرخ لاسن |
۱۵ “trims چرخ TARKINE |
عملکرد خودرو
شتاب ۰ تا ۱۰۰ |
۱۴ |
۱۱.۱ |
۱۱.۸ |
حداکثر سرعت – کیلومتر بر ساعت (کیلومتر بر ساعت) |
۱۷۰ |
۱۸۰ |
۱۸۰ |
نوع بدنه
تعداد درب |
۵ |
۵ |
۵ |
استایل |
هاچ بک |
هاچ بک |
هاچ بک |
فرمان
نقطه عطف (M) |
۱۰.۶ |
۱۰.۶ |
۱۰.۶ |
سوخت
مصرف سوخت (ترکیبی) |
۴.۳ |
– |
۲.۹ |
CO2 (گرم / کیلومتر) |
۱۲۰ |
۱۰۹ |
۹۰ |
ترمز
دیسکی جلو (میلی متر) |
۲۵۸/۲۲ |
۲۵۸/۲۲ |
۲۵۸/۲۲ |
درامی عقب (میلی متر) |
۸ |
۸ |
۸ |
لاستیک
اندازه و نوع |
۱۸۵/۶۵ R 15 |
۱۸۵/۶۵ R 15 |
۱۸۵/۶۵ R 15 |
وزن (کیلوگرم)
وزن خالص (کیلوگرم) |
۹۶۹ |
۹۸۰ |
۱۰۸۵ |
وزن ناخالص خودرو (کیلوگرم) |
۱۴۹۰ |
۱۵۱۵ |
۱۵۹۵ |
|
|
|
|
موتور
نوع سوخت |
بنزین |
بنزین |
دیزل |
نوع تزریق |
پی در پی |
پی در پی |
تزریق مستقیم |
تعداد سیلندر |
۳ |
۳ |
۴ |
تعداد سوپاپ |
۱۲ |
۱۲ |
۸ |
حجم موتور (سی سی) |
۹۹۹ |
۸۹۹ |
۱۴۶۱ |
حداکثر قدرت – اسب بخار (کیلوات) |
۷۷ (۵۷) |
۹۰ (۶۶) |
۹۰ (۶۶) |
حداکثر گشتاور – نیوتن متر |
۹۷ |
۱۴۰ |
۲۲۰ |
نوع موتور |
B4D 411 |
H4B 408 |
K9K 626 |
فیلتر آلاینده ها |
ندارد |
ندارد |
دارد |
استاندارد آلایندگی |
یورو ۶ |
یورو ۶ |
یورو ۶ |
ابعاد (میلی متر)
فاصله دو محور |
۲۵۸۹ |
۲۵۸۹ |
۲۵۸۹ |
طول |
۴۰۶۹ |
۴۰۶۹ |
۴۰۶۹ |
عرض |
– |
– |
– |
ارتفاع از زمین |
۱۶۳ |
۱۶۳ |
۱۶۳ |
ارتفاع |
۱۵۱۹ |
۱۵۱۹ |
۱۵۱۹ |
سرنشینان
تعداد صندلی |
۵ |
۵ |
۵ |
برچسب محیط زیست |
– |
– |
– |
سیستم انتقال
نوع گیربکس |
گیربکس دستی |
گیربکس دستی |
گیربکس دستی |
تعداد دنده جلو |
۵ |
۵ |
۵ |
ظریب آیرودینامیک
ظریب کشش (CD / A) |
.۷۶ |
.۷۶ |
.۷۶ |
گالری تصاویر داچیا ساندرو فیس لیفت مدل ۲۰۱۷
کلیه حقوق برای وبسایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وبسایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.
ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک