احتمال بازگشت برند روسی ولگا

ولگا یک برند معروف روسی برای سدان‌های لوکس بوده که بخشی از گروه خودروسازی گاز روسیه است. این برند برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ و با معرفی مدل ولگا M21 متولد شد. سپس شرکت گاز طی چندین دهه به تولید سدان‌های لوکس مختلفی تحت برند ولگا نمود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به مدل‌های ولگا ۲۴، ولگا ۳۱۱۰۵ و ولگا ۳۱۱۱ اشاره کرد.

آخرین خودروی تولیدشده توسط ولگا، سدان بزرگی بنام سایبر بود که بر اساس نسل دوم کرایسلر سبرینگ برای بازار روسیه طراحی و تولید شد؛ اما تولید این خودرو در سال ۲۰۱۰ خاتمه یافت و بدین ترتیب تولید محصولات ولگا نیز پس از بیش از نیم‌قرن به پایان رسید.

برند روسی ولگا 1 - احتمال بازگشت برند روسی ولگاM21 اولین محصول ولگا سال ۱۹۵۶

اما به نظر می‌رسد هنوز هم امیدهایی برای احیاء و راه‌اندازی مجدد این برند روسی مشهور وجود داشته باشد. آقای «Siegfried Wolf» رئیس شرکت گاز به‌عنوان شرکت مادر ولگا به‌تازگی در مصاحبه‌ای با روزنامهٔ روسی Vedomosti گفته است که ممکن است این برند خودروسازی به‌زودی بازگردد اما در بخشی کاملاً متفاوت به فعالیت خواهد پرداخت به‌گونه‌ای که ولگا بجای ساخت سدان‌های بزرگ لوکس ممکن است به تولید وسایل نقلیهٔ تجاری سبک بپردازد.

برند روسی ولگا 5 - احتمال بازگشت برند روسی ولگاسایبر، آخرین محصول ولگا تولید از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰

وی در این رابطه گفته است:

«محصول جدید ولگا می‌تواند یک وسیلهٔ نقلیهٔ تجاری سبک مثلاً مانند فولکس‌واگن کادی باشد که ممکن است ابعادی کوچک‌تر از غزال داشته باشد».

غزال یک سری از وسایل نقلیهٔ تجاری همچون ون و وانت است که توسط گاز تولید می‌شود که زمانی ون‌های آن توسط ایران‌خودرو دیزل در کشورمان هم عرضه شدند. آقای Wolf معتقد است که ساخته‌های ولگا به خودروهایی جان‌سخت و قابل‌اعتماد شهرت دارند که این یک امتیاز خوب است.

برند روسی ولگا 4 - احتمال بازگشت برند روسی ولگاون غزال که زمانی در کشورمان هم عرضه می‌شد

او در ادامه افزوده است:

«به نظر من، ولگا برند ایده آل و مناسبی جهت ساخت خودروهایی برای پیشه‌وران، تکنسین‌ها و کشاورزان خواهد بود که نیاز به حمل‌ونقل بارها و ابزارآلات کمی دارند؛ بنابراین من ایجاد چنین بخشی را رد نمی‌کنم. اگر ما نهایتاً چنین خودرویی را تولید کنیم، از تمام ویژگی‌هایی که دیگر تولیدات ما با آن‌ها شناخته می‌شوند مانند قیمت رقابتی، کیفیت بالا و قابلیت اطمینان برخوردار خواهد بود».

برند روسی ولگا 3 - احتمال بازگشت برند روسی ولگانسخۀ جدید وانت غزال

Wolf گفته است که هنوز تصمیم نهایی برای عملی کردن این ایده اتخاذ نشده است. با توجه به اظهارات وی، همچنین هنوز مشخص نیست که آیا این محصول جدید بر اساس یک پلت‌فرم جدید از خود گاز ساخته خواهد شد یا از پلت‌فرم خودروسازان دیگری استفاده خواهد کرد.

برند روسی ولگا 2 - احتمال بازگشت برند روسی ولگاولگا ۳۱۱۱ سال ۱۹۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.