برنامه‌های آینده کادیلاک

جوآن دو نیسچن (Johan de Nysschen) متخصص بازگرداندن شرایط بازی است. وی کسی است که آئودی امریکا از لبه پرتگاه به سمت مسیر اصلی بازار هدایت کرد، نقش عمده‌ای در بازیابی اینفینیتی داشت و حالا هم مأموریتی مشابه در کادیلاک دارد. «دو نیسچن» که در سال ۲۰۱۴ به ریاست لوکس‌ترین شاخه جنرال‌موتورز درآمده، برنامه دارد تا با «تثبیت ویژگی‌های منحصر به فرد، بازتعریف لاکچری و اضافه‌کردن کراس‌اورها»، از «پارک شدن دوباره کادیلاک در جلوی خانه‌های مناسب» مطمئن شود.

اقدام‌های موردنیاز برای رسیدن به این هدف، آشنا به نظر می‌رسند؛ کاهش ارائه محصولات به ناوگان دولتی به منظور افزایش سود فروش و کاهش تخفیف‌ها، حفظ تعداد خودروهای کمتر در انبار و مهمتر از همه، ساختن تعداد بیشتر از محصولاتی که تقاضای بیشتری برای آنها وجود دارد.

برای رساندن هر چه بهتر و واضح‌تر این پیام، کادیلاک به‌زودی و تا سال ۲۰۲۰، مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار در سازمان‌دهی فروش محصولات در ایالات متحده سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا به این وسیله راه برای فرم‌های جایگزین استفاده از وسایل نقلیه هموار سازد. «دو نیسچن» در حال حاضر از یک برنامه با عنوان “Book by Cadillac” رونمایی کرده که در آن مشتریان می‌توانند با مدل‌های مختلف کادیلاک، تنها با پرداخت ماهانه ۱۵۰۰ دلار رانندگی کنند.

در جبهه محصولات، در حالی که به نظر می‌رسد که بازار سدان‌ها محلی برای سقوط آزاد کادیلاک باشد، نیاز فوری به تعداد بیشتری از مدل‌های کراس‌اور برای این برند احساس می‌شود. مدل اسکالید که بر اساس تراک طراحی شده و سود زیادی را نیز عاید کمپانی می‌کند، همچنان به استفاده از فرمت «بدنه بر روی فریم» ادامه خواهد داد و این در حالی است که شنیده‌ها حاکی از اضافه‌شدن یک سیستم تعلیق مستقل در عقب و پیشرانه‌های قدرتمندتر، از جمله یک V-8 سوپرشارژ است. با این وجود، شاسی‌بلندهای بعدی کادیلاک، احتمالاً سبک‌تر، دینامیک‌تر و با راندمان بالاتر خواهند بود.

یک کراس‌اور اسپس‌فریم برگرفته از کانسپت نمایشگاهی «اسکالا»، احتمالاً‌ یک مدل جالب‌توجه جدید برای کادیلاک خواهد بود؛ خودرویی که «دو نیسچن»، طراحی آن را با عباراتی چون «بسیار اورگانیک، تناسب متفاوت و بی‌نظیر و یک پیکره زیبا بر روی چرخ‌ها» توصیف می‌کند.

تحلیلگران در مجموع، چهار کراس‌اور جدید را برای کادیلاک پیش‌بینی می‌کنند:

  • XT1 (یا XT2): یک مدل با ابعاد ب‌ام‌و X1، برای سال ۲۰۲۰
  • XT3: یک مدل با ابعاد ب‌ام‌و X3 با ساختار دیفرانسیل عقب و با فاصله محوری کشیده جنرال‌موتورز موسوم به «آلفا». انتظار می‌رود که این خودرو در سال ۲۰۱۸ عرضه گردد.
  • XT5: نسل دوم این مدل احتمالاً ابعادی شبیه به ب‌ام‌و X5 خواهد داشت و بر اساس پلتفرم «اُمگا» ساخته می‌شود. زمان احتمالی برای ارائه این خودرو، سال ۲۰۲۱ میلادی است.
  • XT7: (یا XT8): یک مدل با ابعاد ب‌ام‌و X7 و با ساختار «اُمگا». برای سال ۲۰۱۹

یک برنامه مشابه برای خودروهای مسافری آینده کادیلاک نیز صدق می‌کند:

  • CT1 (یا CT2): یک مدل با ابعاد ب‌ام‌و سری ۱، برای سال ۲۰۲۱
  • CT3: یک رقیب برای مرسدس‌بنز کلاس CLA که جایگزین ATS می‌شود. این مدل احتمالاً‌ بر اساس پلتفرم «آلفا» ساخته شود و در سال ۲۰۱۸ به بازار معرفی گردد.
  • CT5: مدل جایگزین CTS با فاصله محوری کشیده و مبتنی بر پلتفرم «آلفا» برای سال ۲۰۱۹
  • CT6: مدلی که در حال حاضر معرفی شده است.
  • CT8: یک مدل پرچم‌دار جدید بر اساس پلتفرم «اُمگا» برای سال ۲۰۲۱

اینکه مدل‌های کوچکتر کادیلاک در آینده از ساختار دیفرانسیل جلوی جنرال‌موتورز، موسوم به «دلتا» یا یک نسخه ارتقا یافته از پلتفرم دیفرانسیل عقب «آلفا» استفاده کنند، هنوز مشخص نیست. با این وجود، برای خودروهای با جثه بزرگتر، استفاده از پلتفرم «اُمگا» بدیهی به نظر می‌رسد. «دو نیسچن» با اشاره به این موضوع، اضافه می‌کند:

الکتریکی‌سازی یک موضوع «ضروری» است، ولی در زمینه تکنولوژی‌های پلاگین هیبرید و EV، ما باید اجازه دهیم که جنرال‌موتورز مسئولیت آن را برعهده بگیرد.

«دو نیسچن» برای ارتقای فروش ۳۰۸ هزار دستگاهی در سال قبل، بر روی بازار چین به عنوان یک بازار در حال رشد، تمرکز خواهد کرد. اروپا در حال حاضر جزو اولویت‌های این کمپانی محسوب نمی‌شود، امّا این روند قرار است که حداکثر تا ۲۰۲۲ تغییر پیدا کند. وی در این زمینه می‌گوید:

پس از این زمان، ما باید طیف کاملی و به‌روزی از محصولات در خط تولیدمان داشته باشیم، از جمله مدل‌های راست‌دست. من انتظار آمار فروش بالا را ندارم. به جای آن، کادیلاک را در آینده، به عنوان یک برند لوکس و سودآور در اروپا می‌بینم. ما آگاهانه در مسیرهایی متفاوت با آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس، قدم برمی‌داریم.

منبع: automobilemag

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.