ولوو ۴۰.۱ و ۴۰.۲ اتومبیل های مفهومی ارائه شده توسط این شرکت هستند که برای اولین بار به عنوان بخشی از کار مشترک با شرکت چینی Geely قرار است تولید شود.
مدل های جدید که قرار است رقیب تجاری خودرو هایی همچون VW گلف و BMW سری ۱ به Q2 آئودی و Q3شود در درون خود برای اولین بار به استفاده از تکنولوژی شاسی خودروهای کوچک به تازگی توسط ولوو توسعه یافته مجهز شود..استفاده از معماری طراحی CMA (فشرده معماری مدولار) که بر روی پلت فرم جدید توسط مهندسین شرکت ولوو در سوئد ساخته شده در خور توجه خواهد بود. از لحاظ طراحی بیرونی، هر دو خودرو دارای پرنیان متقاطع هستند و در مدل ۴۰.۱ با مشخصات خودرو های SUVمثل XC90 روبرو هستیم.
در جلوی آن چراغهای جلو حجومی و جلو پنجره مشبک جسورانه است و این در حالی است که به دسته درب عقب از مدل جدید مد شده در خوردو هایی همچون ولستر است ولی درب جلو به صورت عادی می باشد.در شکل نگاه کنید مکان دستگیره درب عقب را.در مدل ۴۰.۲ مفهومی قضیه کاملا متفاوت است و این خودرو بیشتر شبیه یک کراس اوور V40 فعلی است و خودرویی با ارتفاع خاص با سقف شیب دار ایجاد یک نمایه تقریبا کوپه می کند و چراغهای جلو بسیار شبیه به همان موارد استفاد شده در ۴۰.۱ است و در نمای عقب از مدل ولوو S90 الهام گرفته است .البته هیچ جزئیاتی در مورد فضای داخلی از خودرو عنوان نشده است.
هر دو خودرو قرار است از موتور استاندارد ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی سه سیلندر استفاده کنند که می تواند ۲۰۰ اسب بخار نیرو ایجاد کند و و از نوع محور جلو خواهند بود.
< البته گفته شده که از یک موتور جدید نیز که از نوع ترکیبی موتور بنزینی سه سیلندر با یک موتور الکتریکی بهره می برد که نام موتور T5 است که در واقع یک موتور دوقلو است و دارای خروجی ۳۰۰ اسب بخار و انتشار آلایندگی مناسب ۱۰۰ گرم در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
منابع ولوو کرده اند که استفادده ازموتور های T5 جدید در خودرو های بهرمند شده از معماری (SPA)، از جمله نسل بعدی S60 و به تازگی S90 و V90 برقرار خواهد بود .که این به دلیل رفتن دنیای خودرو به سمت الکتریکی شدن و هیبریدی است.