دلایل و راه حل هاى رفع بوى نامطبوع سیستم تهویه هواى خودرو

بسیار اتفاق مى افتد، زمانى که سیستم تهویه ى خودرو شروع به کار کردن مى کند بوى نامطبوعى مى دهد. اگر خودروى شما این مشکل را دارد سیستم تهویه را چک کنید که عارى از هرگونه کپک زدگى باشد و یا اینکه از فیلتر کابین جدید استفاده کنید.

زمانى که شما سیستم تهویه ى خودرو را روشن مى کنید باید هواى مطبوعى وارد خودرو شود. این هوا باید عارى از هرگونه بوى نامطبوع باشد. اگر شما بوى عجیب و نامطبوعى را تشخیص دادید، نشانه ى وجود مشکل است. مشکل بستگى به بویى دارد که استنشاق مى کنید.

⭕️دلایل بوى بد

اگر با روشن شدن سیستم تهویه خودرو بویى شبیه کپک بیاید، نشان دهنده ى رشد کپک در سیستم تهویه ى خودروى شما است. در واقع این مشکل در خودروها بسیار رایج است و زمانى اتفاق مى افتد که مى خواهید سیستم تهویه خودرو را فقط در حالت گردش هوای داخل خودرو استفاده مى کنید و یا اینکه بعد از خاموش کردن کولر و A/C اجازه نمى دهید فن براى حدود یک یا دو دقیقه روشن بماند و سپس خودرو را خاموش کنید.

کپک مى تواند در بسیارى از قسمت هاى سیستم تهویه خودرو رشد کند، اما بیشتر مواقع در قسمت اواپراتور و کندانسور رشد مى کند. این قسمت ها نمدار و محصور هستند و بهترین شرایط را براى رشد باکترى ها دارند. اگرچه مشکلى براى سلامتى ایجاد نمى کند ولى بوى نامطبوع آن آزاردهنده است.

⭕️چگونه از ایجاد بوى بد جلوگیرى کنیم؟

راه هاى بسیارى وجود دارد که مشکل این بو برطرف شود، ولى بهترین کار این است که از به وجود آمدن این بو جلوگیرى کنید. بهتر است همیشه سیستم تهویه خودرو را در بین حالت هاى ورود هوا از بیرون و گردش از داخل خودرو تغییر دهیم تا کمک کند که داخل قسمت تهویه مطبوع و کانال ها خشک شود. علاوه بر این، همیشه سعى کنید فن را بدون A/C براى حداقل ٢ دقیقه قبل از خاموش کردن خودرو روشن نگه دارید.

( این کار کمک مى کند تا سیستم تهویه خشک شود و از به وجود آمدن شرایط لازم و محیط مناسب براى رشد باکترى ها و کپک جلوگیرى کند.). این مشکل مى تواند با استفاده از اسپرى یک اسپرى ضدغفونى کننده همراه با هوایى که به قسمت زیر درب موتور مکیده مى شود برطرف شود. همچنین مى توانید از فوم هایى براى تمیز کردن سیستم تهویه استفاده کنید.( هر دو راه حل باید توسط افراد ماهر انجام شود.)

علت بعدى این است که فیلتر کابین احتیاج به تعویض دارد. فیلتر کابین دقیقاً همان وظیفه اى را دارد که فیلتر هوا در زیر درب موتور دارد، اما فیلتر کابین، وظیفه ى تصفیه کردن هوایى را دارد که وارد خودرو مى شود. با گذشت زمان این فیلتر با خاک، گرد و غبار و دوده مسدود مى شود. کپک ها مى توانند در این محیط به خوبى رشد کنند. بعضى از این فیلترها در قسمت گلاو باکس داشبورد قرار دارند، تعویض این فیلتر بسیار زمان بر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.