آیا فیسکر ایموشن، جذاب‌ترین خودروی الکتریکی دنیا خواهد بود؟

اردیبهشت امسال، تصاویری از جدیدترین محصول فیسکر در سایت‌های خودروی دنیا منتشر شد. طبق آخرین مصاحبه‌ی مدیران این شرکت، خودروی ایموشن در تاریخ ۲۶ مرداد ماه رسما رونمایی می‌شود. علاوه بر ظاهر جذاب، این خودرو توانایی‌های فنی جالب توجهی خواهد داشت که شامل ذخیره‌ی انرژی مورد نیاز برای حرکت تا مسافت ۶۴۰ کیلومتر و شارژ سریع ۹ دقیقه‌ای، برای رانندگی در مسیری به طول ۱۶۰ کیلومتر است.

هنریک فیسکر، اصالتا دانمارکی و ۵۳ ساله است. تحصیلات او متمرکز بر طراحی صنعتی خودرو محسوب می‌شود و سابقه‌ی درخشانی در بی‌ام‌و، فورد و استون‌مارتین دارد. هنریک در سال ۲۰۰۵ شرکت اختصاصی خود را در زمینه‌ی طراحی خودرو تأسیس کرد و نقشی کلیدی در پروژه‌ی تسلا مدل S داشت. او در سال ۲۰۰۷۷ خودروسازی فیسکر را بنیان نهاد که با تولید مدل کارما، به شهرتی جهانی رسید؛ اما به دلیل فراز و نشیب‌های مالی در سال ۲۰۱۳۳، منحل و بخش اصلی سهام آن به یک شرکت خودروسازی چینی واگذار شد. با این حساب، نام تجاری فیسکر همچنان در اختیار هنریک فیسکر قرار دارد و شرکت چینی وانگژیانگ، صرفا از نام کارما در محصولات آینده‌ی خود استفاده خواهد کرد.

43f73098 996b 4694 9a29 e75c1f721158 - آیا فیسکر ایموشن، جذاب‌ترین خودروی الکتریکی دنیا خواهد بود؟

هنریک فیسکر در یکی از آخرین توئیت‌های خود، اظهار کرده است:

فیسکر ایموشن، پیشرفته‌ترین خودروی الکتریکی دنیا خواهد بود. این مدل با قابلیت حرکت تا ۴۰۰ مایل (۶۴۰ کیلومتر) و شارژ سریع ۹ دقیقه‌ای، همراه با فناوری خودران و ارتباط هوشمند ارائه خواهد شد. ما به آنچه خلق می‌کنیم، مفتخر هستیم!

خودروی ایموشن، با درهای پروانه‌ای عرضه می‌شود و رینگ‌های اختصاصی از آلیاژ کربن و آلومینیوم همراه خواهد داشت. علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از سنسورهای لیدار در مقابل سپر جلو نصب شده‌اند که ایمنی فناوری خودران در این محصول را افزایش خواهند داد. از دیگر سیستم‌های جالب این خودرو، استفاده از فناوری لیپیک الکتروکروم در شیشه‌های جانبی و سانروف است که با فرمان لحظه‌ای، به حالت دودی و کاملا استتارشده، تغییر وضعیت می‌دهند.

efccfa9a 9315 44b7 a0cd a4176550014f - آیا فیسکر ایموشن، جذاب‌ترین خودروی الکتریکی دنیا خواهد بود؟

فناوری دید ۳۶۰ درجه نسبت به خودرو و محیط اطراف آن، در ایموشن وجود خواهد داشت. این سیستم فراتر از چشم پرنده عمل می‌کند و امکان تماشای خودرو به‌صورت گرافیکی و از نمای بیرون فراهم خواهد کرد تا پارک و ایمنی آن، افزایش یابد. طرح چراغ‌های جلو، موسوم به چشم پلنگ هم در ایموشن وجود دارد که با حد اقل مصرف انرژی، روشنایی بسیار خوبی فراهم خواهد کرد.

2559b8c2 0a6e 4f5d 86c2 7d440619b07b - آیا فیسکر ایموشن، جذاب‌ترین خودروی الکتریکی دنیا خواهد بود؟

هنریک فیسکر، سبک طراحی جدیدترین محصول خود را منحصر به‌فرد می‌داند؛ چراکه ارتفاع بدنه و خصوصا کاپوت جلوی آن، نسبت به دیگر خودروهای دنیا عالی به‌نظر می‌رسد. علاوه بر این، فاصله‌ی چرخ جلو تا لبه سپر هم بسیار کم است. هرچند نتیجه‌ی تست آیرودینامیک از خودروی ایموشن در دسترس نیست؛ می‌توان با توجه به عکس‌های منتشرشده و سابقه‌ی درخشان فیسکر در طراحی خودروهای موفقی مثل بی‌ام‌و Z8، استون‌مارتین DB9 و مدل کارما، به عملکرد مطلوب ایموشن از نظر آیرودینامیک مطمئن بود.

7778b38b 3ee9 467f 9e49 71eda5456dee - آیا فیسکر ایموشن، جذاب‌ترین خودروی الکتریکی دنیا خواهد بود؟

خودروی آینده‌ی فیسکر، قرار است از هر نظر بهتر از مدل S باشد. هرچند این محصول از تسلا هم بسیار پرفروش و موفق محسوب نمی‌شود؛ توانایی‌های فنی جالب توجهی دارد. قرار است خودروی تسلا مدل S با آستانه‌ی قیمت ۷۰ هزار دلار عرضه شود؛ اما فعلا در نسخه‌ی S P85D با قیمت ۱۰۵ هزار دلار در نمونه‌ی پایه قابل خرید است. این خودرو با پیشرانه‌ی برقی به قدرت ۴۶۵ اسب بخار و با گشتاوری نزدیک به ۹۳۰ نیوتن‌متر عرضه می‌شود که رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمانی حدود ۳ ثانیه ممکن می‌کند. سدان تسلا همراه باتری‌های لیتیوم یون به ظرفیت ۸۷ کیلووات ساعت ارائه می‌شود که برای حرکت تا مسافتی حدود ۳۵۰ کیلومتر کافی خواهد بود. تسلا قرار است نسخه‌ی P100D از این مدل را آماده‌ی فروش کند که با شارژ کامل، نزدیک به ۵۴۰ کیلومتر حرکت خواهد کرد و در زمانی حدود ۲.۵ تا ۲.۷ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

کارشناسان و علاقه‌مندان خودروهای مدرن، در انتظار رونمایی از نسخه‌ی نهائی فیسکر ایموشن هستند. این خودرو در سال ۲۰۱۹ تحویل خریداران خواهد شد و آستانه‌ی قیمت ۱۳۰ هزار دلار به همراه خواهد داشت.

 

منبع CARSCOOPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.