نویسنده:
// جمعه , ۲۳ تیر ۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
بررسی تخصصی هوندا آکورد مدل ۲۰۱۸ (Honda Accord)

ابوالفضل نوری :هوندا آکورد را در سال ۲۰۱۸ باید نسل دهم آن بدانیم.خودرویی که در نسل جدید دارای موتور های توربوشارژو و هیبرید می باشد.نسل جدید آکورد دارای ابعاد بروز شده است. ارتفاع پایین تر به اندازه  – ۰٫۵۹ اینچ و گسترده تر شدن بدنه به مقدار ۰٫۳۹ اینچ  در کنار کاهش طول خودرو به مقدار -۰٫۳۹ اینچ سبب شده است که این خودرو خوابیده تر و ارتفاع کمتری داشته باشد و در کنار این کاهش افزایش عرض نیز شامل این خودرو شده است.خوب ما باید خودرویی را ببینیم که بی شک دارای تعادل دینامیکی بهتر نسبت به مدل قبلیش است.(ضریب آیرودینامیکی ۳ درصد بهبود داشته است)

هوندا آکورد خودروی بسیار زیبا شده است،طراحی داخلی و خارجی کاملا بروز شده و شکل شمایلی کاملا مجلل به خود گرفته است.کابین خودرو عایق تر شده و شما در سفر آرامش بیشتری را خواهید داشت ،همچنین کیفیت مواد بکار رفته در کابین خودرو افزایش یافته اند.علاوه بر این ظرافت در تولید قطعات داخل خودرو سبب می شود تا شما این خودرو را بدون تردید بخرید.

نمای بیرونی خودرو بروز رسانی های زیادی را تجربه کرده است،چهره و فیس هوندا آکورد از نظر من بسیار جسورانه تر از آن چیزی شده است که شما از آن در یاد داریددلیل آن استفاده از خطوط برجسته و خشن و واضح بر روی بدنه این خودرو است ،از نوک  کاپوت خودرو تا چراغ عقب این خطوط کشیده شده اند.

چراغ های جلو زنون و بازطراحی شده است و عقب خودرو نیز دارای چراغ های ال ای دی جدید می باشد.همچنین در بخش بالای رکاب خودرو یک فرو رفتگی از انتهای گلگیر جلو روی درب جلو و عقب طراحی شده است که نمای خودرو را اسپرت کرده است.

در بخش عقب خودرو سقف با شیب کم به انتهای خودرو می رسد.در بالای خود یک آنتن باله کوسه ای جای داده است و بر روی درب صندوق دارای طراحی شبیه به یک اسپویلر لبه ای است که بیشک این طراحی علاوه بر زیبا جلو دادن خودرو دقیقا کار یک اسپویلر واقعی را انجام خواهد داد.

دستگیره های درب ،زوار های پنجره و ضربه گیر های رکاب و قسمت هایی از سپر دارای نوار های محافظ و از جنس کروم هستند.بجز این موارد گفته شده جلو پنجره خودرو در جلو شامل یک نوار افقی پهن کرومی است،در نمای عقب خودرو دو سر اگزوز کرومی این کروم کاری را در خودرو تکمیل می کنند.

  • هوندا آکورد در اولین موتور خود از پیشرانه ۱٫۵ لیتری، ۱۶ سوپاپ DOHC با  سیستم جدید تزریق مستقیم توربو  i-VTEC  با دو کنترل زمانبندی جدید (VTC dual ) استفاده می کند که می تواند قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ پوند بر فوت تولید کند.گیربکس استفاده شده از نوع اتوماتیک (CVT) و یا یا ۶ سرعته دستی است.
  • موتور دوم از نوع ۲٫۰ لیتری ۱۶ سوپاپ DOHC با سیستم تزریق مستقیم توربو جدید  i-VTECاستفاده می کند که به یک گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته یا ۶سرعته دستی متصل است و می تواند خروجی معادل ۲۵۲ اسب بخار و ۲۷۳ نیوتن بر متر تولید کند.
  • موتور سوم این خودرو از نوع هیبرید است و از پیشرانه  ۲٫۰ لیتری با چرخه اتکینسون استفاده می کند که با یک موتور الکتریکی زوج شده است.موتور برقی از نوع سنکرون دائم است و علاوه بر موتور در این خودرو از واحد هوش (IPU) مخصوص استفاده میشود.که شامل کنترل بخش باتری هیبریدی و سیستم های کنترلی آن می شود.

سایر مشخصات خودرو :

  • سقف سانروف یا  پانوراما (بسته به مدل)
  • صندلی برقی با تنظیم در ۱۲ جهت
  • گرم کن صندلی
  • گرمایش صندلی
  • نمایشگر ۷ اینچی برای نمایش اطلاعات خودرو از نوع  TFT
  • نمایشگر مولتی مدیا ۸ اینچی
  •  اپل کارپلی
  •  آندروید اتو
  • کی لس
  • استارت با دکمه
  • ۴G
  • LTE
  •  Wi-Fi
  • سیستم های صوتی با ۱۰ بلندگو  ۴۵۰ وات
  • افزایش مقاومت بدنه خودرو به میزان ۲۹ درصد
  • سیستم تعلیق قابل تنظیم با دمپر تطبیقی ​​
  • انتخاب حالت رانندگی
  •  فرمان جدید برق
  • گیربکس اتوماتیک
  • شیشه های عایق صوت
  • بدنه عایق تر نسبت به نسل قبل
  • سیستم ترمز پیشگیری از برخورد   (CMBS )
  • هشدار خروج از خط
  • کروز  کنترل تطبیق
  • تشخیص نقطه کور
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • دوربین ۳۶۰
  • کنترل  پایداری خودرو
  • کنترل کشش
  • ترمز ضد قفل
  •  سیستم مانیتورینگ فشار تایر (TPMS)
  • کیسه هوای جلو، راننده ومسافر و کیسه هوای زانویی
  • کسب ۵ ستاره ایمنی  از موسسه NCAP و IIHS.

 

مقاله های مرتبط

  • مشاهده سایر دسته ها

  •