سری جدیدی از خودروهای اسپرت تویوتا، معرفی خواهد شد

همه‌ی ما منتظر رونمایی رسمی از نسل جدید سوپرا هستیم، ولی مدیران تویوتا از مدل‌های اسپرت جدید نیز خبر داده‌اند.

گروه خودروسازی تویوتا در جریان همایشی که در ماه آینده برگزار می‌شود، از برنامه خود برای عرضه‌ی مدل‌های اسپرت جدید، رونمایی خواهد کرد که البته نسل جدید سوپرا، گل سر سبد آن‌ها خواهد بود. جزئیات بیشتری از این مدل‌ها داده نشده است جز اینکه مدیران تویوتا اشاره کرده‌اند، هدف این مدل‌ها بازار ژاپن خواهد بود. باید در مورد اخبار عرضه این مدل‌های جدید در خارج از ژاپن، منتظر بمانیم.

از مدل‌های اسپرت فعلی تویوتا، می‌توان به GT86 و یاریس GRMN نسل جدید اشاره کرد. یاریس جدید در تعداد محدود تولید می‌شود که تصاویری از مدل ۵ درب آن نیز فاش شده است. این هاچ‌بک دوست داشتنی با همکاری تیم رالی تویوتا شکل گرفته است و به پیشرانه ۱.۸ لیتری سوپرشارژ با قدرت ۲۰۵ اسب بخار مجهز است. یاریس محور جلو بوده و از جعبه دنده دستی ۶ سرعته استفاده می‌کند.

اوایل سال جاری میلادی، تتسویا تادا، رئیس دپارتمان گازو ریسینگ (Gazoo Racing)، در مورد احتمال معرفی نسل جدید از MR2 نیز خبر داده بود؛ احتمال این وجود دارد که MR2 جدید از خودروی مفهومی S-FR الهاماتی بگیرد.

به هر حال امیدواریم که مدیران تویوتا فقط به معرفی یک برنامه اکتفا نکنند و حداقل چند خودرو را نیز رونمایی کنند. تنها خبر قطعی، رونمایی رسمی از نسل جدید سوپرا در نمایشگاه خودرو توکیو است که احتمالاً به زودی تیزر رسمی آن منتشر می‌شود.

به نظر می‌رسد مدیران تویوتا با معرفی مدل‌های جدید اسپرت، به دنبال رقابت با مدل‌های F لکسوس باشند.

 

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.