چرا صنایع نیرومحرکه تولید پژو 2008 را صفر اعلام میکند/ تکلیف خریداران چیست؟

 بررسی عملکرد شرکت‌های خودروساز در ۵ ماهه امسال نشان می‌دهد که پژو ۲۰۰۸ با وجود همه تبلیغات پسابرجامی هنوز به تولید نرسیده است. این در حالی است که برخی خریداران این خودرو باید در ماه جاری خودروهایشان را تحویل بگیرند.

با گذشت نیمی از سال، بررسی آمار عملکرد خودروسازان در ۵ ماهه امسال نشان می‌دهد که افتتاح خط تولید نخستین خودروی پسابرجامی بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته، به طوری که پژو ۲۰۰۸ تا پایان مرداد سال جاری هم به تولید نرسیده است.

طبق آمار تولید خودرو طی ۵ ماهه ابتدایی امسال، تنها ۴ دستگاه پژو ۲۰۰۸ در جدول تولیدات ایران خودرو ذکر شده که ظاهراً نشان‌دهنده تعداد خودروهای مونتاژی در زمان افتتاح خط تولید این محصول بوده است، خط تولید پژو ۲۰۰۸ به عنوان نخستین خودروی خارجی پسابرجام اوایل اردیبهشت امسال با حضور روحانی رئیس‌جمهور در ایران‌ خودرو افتتاح شد و در آن زمان اعلام شد که این محصول به زودی به صورت انبوه به بازار عرضه خواهد شد.

بر این اساس، شرکت ایران‌ خودرو خرداد امسال پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ را انجام داد که این اقدام بدون اعلام قیمت نهایی خودرو صورت گرفت، هر چند پس از اعلام برخی نارضایتی‌ها، یکه‌زارع مدیر عامل ایران‌خودرو اعلام کرد که خودروهای تحویلی در مرحله اول با قیمت ۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به مشتریان ارائه خواهد شد.

عدم تولید پژو ۲۰۰۸ در حالی ادامه دارد که موعد تحویل بخشی از خودروهای پیش‌فروش شده، شهریور امسال اعلام شده است و این موعد تحویل برای تمام ماه‌های حدفاصل شهریور ۹۶ تا مرداد ۹۷ نیز تعریف شده است. به این ترتیب مشخص نیست خریدارانی که موعد تحویل خودروی آنها ماه جاری اعلام شده به چه صورت و در چه زمانی خودروی خود را تحویل خواهند گرفت.

i0e6o6y1p4fao6o6yei - چرا صنایع نیرومحرکه تولید پژو 2008 را صفر اعلام میکند/ تکلیف خریداران چیست؟

بررسی وضعیت تولید خودرو طی ۵ ماهه اول امسال نشان می‌دهد در این مدت ۵۷۸ هزار و ۷۵۹ دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۸.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

در مرداد امسال نیز آمار تولید انواع خودرو به ۱۴۳ هزار و ۶۴۴ دستگاه رسید که نسبت به مرداد ۹۵ معادل ۲۲.۲ درصد رشد داشته است.

طی ۵ ماهه اول امسال ۵۴۵ هزار و ۹۳۶ دستگاه سواری در کشور تولید شد که سهم تولیدات مردادماه از این رقم، معادل ۱۳۵ هزار و ۲۶۲ دستگاه بوده است. تولید سواری در ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱.۸ درصد رشد داشته است.

در این میان باید به تولید ۲۷۸ هزار و ۳۳۶ دستگاه انواع خودرو توسط ایران‌ خودرو طی ۵ ماهه امسال اشاره کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۵ درصد رشد داشته است.

تولید انواع خودرو توسط ایران‌ خودرو در مرداد امسال ۶۸ هزار و ۷۰۴ دستگاه بوده که نسبت به مرداد سال گذشته ۱۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در مورد تولیدات سایپا نیز باید به تولید ۲۴۰ هزار و ۶۳۶ دستگاه انواع خودرو در ۵ ماهه امسال اشاره کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۱.۲ درصدی را تجربه کرده است. تولید گروه سایپا در مرداد امسال نیز ۶۲ هزار و ۲۲۰ دستگاه بوده که نسبت به مرداد سال گذشته ۲۴.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.