۱۰ خودروی بازار جهانی، با بیشترین هزینه‌ی تعمیر

در روزهای گذشته در مقاله‌ای تحت عنوان «۱۰ خودروی بازار جهانی، با کم‌ترین هزینه‌ی تعمیر»، به معرفی ۱۰ خودروی کم‌هزینه‌ی جهان از لحاظ هزینه‌های سالانه‌ی تعمیر و نگهداری از نگاه وب‌سایت ریپیرپَل پرداختیم. حال، به سراغ پرهزینه‌ترین خودروهای جهان رفته‌ایم و قصد داریم ۱۰ خودروی منتخب وب‌سایت ریپیرپل را معرفی نماییم.

وب‌سایت ریپیرپل با در نظر گرفتن شاخص امتیاز و هزینه‌ی تقریبی اقدام به تهیه‌ی این لیست ده‌گانه کرده و در محاسبات هزینه‌ی سالانه‌ی خودروها، قیمت قطعات و هزینه‌ی کلی تعمیرگاه‌های خصوصی و نمایندگی‌ها را مد نظر قرار داده است. نکته‌ی قابل توجه در این بخش آن است که وب‌سایت ریپیرپل در انتخاب خودروهای این لیست، محصولات با تولید محدود و گران‌قیمت کمپانی‌هایی نظیر استون مارتین و فراری را در نظر نگرفته است.

بدون شک محصولات خودروسازهای اروپایی در مقایسه با تولیدات سایر کشورهای جهان، از لحاظ عملکرد و لوکس بودن در صدر قرار دارند. به همین دلیل جای تعجبی ندارد که تعدادی از پرهزینه‌ترین خودروهای جهان، اروپایی باشند. بر اساس لیست منتشرشده توسط وب‌سایت ریپیرپل، کوپه اسپرت پورشه کیمن با متوسط هزینه‌ی سالانه‌ی تعمیر و نگهداری معادل ۲۳۷۰ دلار، پرهزینه‌ترین خودرو در کلاس خود است که در مقایسه با هزینه‌ی سالانه‌ی تعمیر و نگهداری ۴۵۴ دلاریفورد موستانگ بسیار گزاف است.

در کلاس خودروهای پیکاپ، ظاهرا هزینه‌های تعمیر و نگهداری تابع ابعاد خودرو است. به این صورت که هزینه‌های سالانه‌ی پیکاپ‌های کامپکت نسبت به پیکاپ‌های با ابعاد اصلی کمتر است و پیکاپ‌های با ابعاد اصلی در مقایسه با کلاس پیکاپ‌های سنگین هزینه‌های سالانه‌ی کمتری دارند. خودروی رَم ۳۵۰۰ با متوسط هزینه‌ی سالانه‌ی ۱۲۴۴ دلار، به‌عنوان پرهزینه‌ترین خودرو در کلاس پیکاپ‌ها معرفی شده است.

در ادامه به معرفی ۱۰ خودروی پرهزینه در کلاس‌های مختلف می‌پردازیم.

کلاس خودروهای کوچک: فولکس‌واگن گلف GTI

2c143858 b33b 4dfe bc59 e42f9a0a04ff - ۱۰ خودروی بازار جهانی، با بیشترین هزینه‌ی تعمیر

امتیاز وب‌سایت ریپیرپل ۴۳؛ متوسط هزینه‌ی تعمیر و نگهداری سالانه ۷۶۰ دلار.

جی‌تی‌آی، نسخه‌ی اسپرت هاچ‌بک جمع‌وجور گلف است که توسط کمپانی فولکس‌واگن تولید می‌شود. رانندگی با این خودرو حس سرگرم‌کننده‌ی یک خودروی اسپرت را تا حدودی القا می‌کند. اگرچه جی‌تی‌آی به‌عنوان پرهزینه‌ترین خودرو در کلاس خود انتخاب شده است، اما در مقایسه با سایر محصولات موجود در این لیست، خرید آن همچنان توجیه اقتصادی دارد.

کلاس سدان: مرسدس بنز C300

c8ad1e44 5165 47bf ac6a 61451e94335f - ۱۰ خودروی بازار جهانی، با بیشترین هزینه‌ی تعمیر

امتیاز وب‌سایت ریپیرپل ۶۸؛ متوسط هزینه‌ی تعمیر و نگهداری سالانه ۱۰۹۴ دلار.

هزینه‌های سالانه تعمیر و نگهداری سدان جذاب و چابک C300 نه‌تنها از رقبای لوکس خود مثل بی‌ام‌و و آئودی بالاتر است، بلکه تعمیر و نگهداری آن نسبت به برادرش، E300 (با متوسط هزینه‌ی سالانه‌ی تعمیر و نگهداری ۹۷۱ دلار)، بار مالی بیشتری تحمیل می‌کند.

کلاس خودروهای بزرگ: مرسدس بنز S63 AMG

ace978a3 7865 4804 8427 af126734f7b0 - ۱۰ خودروی بازار جهانی، با بیشترین هزینه‌ی تعمیر

امتیاز وب‌سایت ریپیرپل ۸۵؛ متوسط هزینه‌ی تعمیر و نگهداری سالانه ۱۸۴۳ دلار.

جای تعجبی نیست که مالکان این قصر متحرک باید هزینه‌ی گزافی برای تعمیر و نگهداری آن بپردازند؛ اما بد نیست بدانید متوسط هزینه‌ی سالانه تعمیر و نگهداری این سدان لوکس و چابک نسخه‌ی AMG با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر و توربوی دوگانه‌ی دست‌ساز، تنها ۳۰۰ دلار بیشتر از نسخه‌ی S550 استاندارد است.

کلاس اسپرت: پورشه کایمن

97920b2a 5719 43c8 a521 b383221d845e - ۱۰ خودروی بازار جهانی، با بیشترین هزینه‌ی تعمیر

امتیاز وب‌سایت ریپیرپل ۸۵؛ متوسط هزینه‌ی تعمیر و نگهداری سالانه ۲۳۷۰ دلار.

کایمن کوپه با هزینه‌ی سالانه‌ی ۲۳۷۰ دلار، پرخرج‌ترین خودروی معرفی‌شده در وب‌سایت ریپیرپل است. هزینه‌های سالانه‌ی تعمیر و نگهداری این خودرو بیش از دو برابر مدل ۹۱۱ با متوسط سالانه‌ی ۱۱۵۴ دلار است.

کلاس شاسی‌بلند کامپکت/متوسط: پورشه کاین

81c95720 1b7b 4536 9bd8 bbf41b4ba49c - ۱۰ خودروی بازار جهانی، با بیشترین هزینه‌ی تعمیر

امتیاز وب‌سایت ریپیرپل ۷۲؛ متوسط هزینه‌ی تعمیر و نگهداری سالانه ۱۲۰۰ دلار.

اگرچه کاین پرخرج‌ترین پورشه از لحاظ هزینه‌های تعمیر و نگهداری نیست؛ اما در کلاس خودروهای شاسی‌بلند کامپکت/ متوسط لوکس با ویژگی‌های اسپرت، پرخرج‌ترین خودرو است.

کلاس شاسی‌بلند بزرگ: مرسدس بنز GLS63 AMG

eb0197cf c1dc 4576 949b 3542f2636826 - ۱۰ خودروی بازار جهانی، با بیشترین هزینه‌ی تعمیر

امتیاز وب‌سایت ریپیرپل ۸۵؛ متوسط هزینه‌ی تعمیر و نگهداری سالانه ۲۰۰۹ دلار.

اگر از نظر شما هزینه‌ی تعمیر و نگهداری پورشه کاین زیاد است، بد نیست هزینه‌ی سالانه‌ی ۲۰۰۹ دلاری مدل چالاکمرسدس بنز GLS AMG را در نظر بگیرید.

کلاس مینی‌ون: کیا سدونا (Sedona)

0e0b5969 7800 4707 b2f2 4f500406af1f - ۱۰ خودروی بازار جهانی، با بیشترین هزینه‌ی تعمیر

امتیاز وب‌سایت ریپیرپل ۲۶؛ متوسط هزینه‌ی تعمیر و نگهداری سالانه ۴۵۵ دلار.

بر اساس تخمین‌های ارائه‌شده توسط وب‌سایت ریپیرپل، کیا سدونا پرخرج‌ترین خودرو از لحاظ هزینه‌های تعمیر و نگهداری در کلاس مینی‌ون‌ها است. اما نکته‌ی جالب توجه در مورد این خودرو این است که هزینه‌های تعمیر و نگهداری سالانه‌ی آن تنها کمی از کم‌خرج‌ترین مینی‌ون یعنی هوندا ادیسه (۴۰۳ دلار در سال) بالاتر است.

کلاس پیکاپ کامپکت/متوسط: جی‌ام‌سی کنیون (Canyon)

e99d5948 ee64 45ce a2fd 86381ed28dd5 - ۱۰ خودروی بازار جهانی، با بیشترین هزینه‌ی تعمیر

امتیاز وب‌سایت ریپیرپل ۳۳؛ متوسط هزینه‌ی تعمیر و نگهداری سالانه ۵۷۲ دلار.

هزینه‌ی نگهداری تعمیر سالانه‌ی پیکاپ متوسط جی‌ام‌سی کنیون ۱۷۴ دلار بیشتر از کم‌هزینه‌ترین پیکاپ سایز متوسط، یعنی تویوتا تاکوما است و این امر سبب شده در کلاس پیکاپ‌های متوسط به‌عنوان پرخرج‌ترین خودرو معرفی شود.

کلاس پیکاپ (فول‌ سایز): رَم ۱۵۰۰

85d6567d 9bae 4b14 8a52 67870b46c9b7 - ۱۰ خودروی بازار جهانی، با بیشترین هزینه‌ی تعمیر

امتیاز وب‌سایت ریپیرپل ۵۶؛ متوسط هزینه‌ی تعمیر و نگهداری سالانه ۸۶۳ دلار.

متوسط هزینه‌ی سالانه‌ی نگهداری از رم ۱۵۰۰ تقریبا دو برابر بیشتر از هزینه‌ی نگهداری از فورد F-150 است که لقب کم‌هزینه‌ترین خودروی این کلاس را یدک می‌کشد.

کلاس پیکاپ سنگین: رَم ۳۵۰۰

c4599cb5 8838 4264 89a5 a5e68a1aee8e - ۱۰ خودروی بازار جهانی، با بیشترین هزینه‌ی تعمیر

امتیاز وب‌سایت ریپیرپل ۷۳؛ متوسط هزینه‌ی تعمیر و نگهداری سالانه ۱۲۴۴ دلار.

هزینه‌ی سالانه‌ی تعمیر و نگهداری از یک رم ۳۵۰۰ اندکی بیش از یک پورشه کاین است. اگرچه این خودرو نمی‌تواند همانند کاین در مدت ۵.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد؛ اما قادر است ۱۶ تن بار را به دنبال خود بکشد.

منبع MOTOR1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.