فناوری دوپاور در اتوبوس الکتریکی پراترا استفاده خواهد شد

اتوبوس‌های الکتریکی پراترا (Proterra) از دو سال پیش به نمایش درآمدند و در طی این مدت بسیار تأثیرگذار ظاهر شدند. هنگامی که اتوبوس کاتالیست E2 max پراترا ماه گذشته آزمایش شد، رکورد جدیدی برای وسایل نقلیه الکتریکیثبت کرد. یکی از رکوردهای این برند، شامل حرکت تا مسافت ۱۱۰۱ مایل (۱۷۷۲ کیلومتر) با یک بار شارژ بود. پراترا در حال حاضر یک سیستم محرکه دو موتوره جدید، معرفی کرده است که گفته می‌شود قدرت و بهره‌وری اتوبوس‌های مجهز به باتری الکتریکی را افزایش می‌دهد.

f03843db b5c4 4b08 ad99 23c4638d8935 - فناوری دوپاور در اتوبوس الکتریکی پراترا استفاده خواهد شد

این شرکت، تأیید کرده که سیستم محرکه اتوبوس در رکورد ماه گذشته، پیشرانه‌ی جدید دوپاور (DuoPower) بوده است که ادعا می‌کند پیشرانه‌ی کاتالیست را پنج برابر کارآمدتر از یک اتوبوس دیزلی استاندارد و ۲۰ درصد کارآمدتر از سیستم محرکه استاندارد پراترا می‌کند.

b3747d5e b0a0 42ba a9a5 2573dbee1750 - فناوری دوپاور در اتوبوس الکتریکی پراترا استفاده خواهد شد

با اضافه شدن دو موتور الکتریکی به قدرت ۵۱۰ اسب بخار (۳۷۵ کیلو وات)، سیستم محرکه دوپاور در اتوبوس کاتالیست می‌تواند سرعت‌گیری از صفر تا ۲۰ مایل بر ساعت (۰ تا ۳۲ کیلومتر بر ساعت) را در ۴.۵ ثانیه انجام دهد و حتی تا ۲۶ درصد هم در سطوح شیب‌دار کارایی حرکتی بالاتری نسبت به دیگر اتوبوس‌ها داشته باشد. پراترا ادعا می‌کند که اتوبوس مجهز به پیشرانه‌ی دوپاور، دو برابر قدرتمندتر از یک اتوبوس استاندارد دیزلی عمل می‌کند.

این سیستم محرکه جدید همچنین اتوبوس را با بهره‌وری  ۲۶.۱ مایل بر گالن الکتریکی (MPGe)  و محدوده اسمی ۴۲۶ مایل (۶۶۰ کیلومتر) مجهز می‌کند که همان‌طور که این شرکت اشاره می‌کند، به آسانی می‌تواند فاصله‌ی بسیاری از جاده‌های حمل و نقل آمریکای شمالی را پوشش دهد.

MPGe یا مایل بر گالن معادل یا مایل بر گالن الکتریکی (miles per gallon equivalent)، شاخصی است که اداره حفاظت محیط زیست ایالات متحده از آن برای معادل‌سازی و مقایسه‌ی کارایی خودروهای الکتریکی با خودروهای معمولی بنزینی استفاده می‌کند. در این شاخص، هزینه‎ی مربوط به برق برای شارژ باتری‌ها با قیمت سوخت در آمریکا معادل‌سازی می‎شود. به عنوان مثال در خودروی نیسان لیف مدل ۲۰۱۲ با شاخص  ۱۰۰ مایل بر گالن الکتریکی (۱۰۰MPGe)، حدود ۳۴ کیلووات ساعت انرژی برای حرکت خودرو تا مسافت  ۱۰۰ مایل لازم خواهد بود که با توجه به متوسط قیمت برق در امریکا، معادل ۴ دلار  است. برای اتوبوس پراترا با شاخص ۲۶.۱ مایل بر گالن الکتریکی (۲۶.۱MPGe)، حدود ۱۲۹ کیلووات انرژی برای حرکت در مسافت ۱۰۰ مایل مصرف خواهد شد که ۱۵.۵ دلار هزینه دارد.

39fb39d5 d8ba 45fd 9b04 132cdf08a1a3 - فناوری دوپاور در اتوبوس الکتریکی پراترا استفاده خواهد شد

دستری پولارد، رئیس گروه عملیات حمل و نقل شهر پارک سیتی آمریکا، می‌گوید:

سیستم محرکه دوپاور پراترا مسیرها و فرصت‌های جدیدی به روی ما باز می‌کند. با توجه به مسیر کوهستانی ۳۲ مایلی (۵۱ کیلومتری) پر از تپه بین دو شهر، جاده‌ی ارتباطی بین سالت لیک سیتی و پارک سیتی در بزرگراه بین ایالتی ۸۰ از طریق پارلی کانیون مسیر مهمی برای ما است. در حال حاضر با سیستم محرکه جدید دوپاور، این مسیر با اتوبوس‌های الکتریکی نیز قابل دستیابی است. ما واقعا تحت تأثیر اتوبوس پراترا کاتالیست قرار گرفته‌ایم که می‌تواند به خوبی جاده‌های کوهستانی را پشت سر بگذارند و با خوشحالی می‌توانیم عملکرد پیشرفته‌ای ارائه دهیم به طوری که کیفیت هوا نیز در شهر پارک سیتی حفظ شود.

5823fad2 cfe2 445b aba7 d735c1c64a72 - فناوری دوپاور در اتوبوس الکتریکی پراترا استفاده خواهد شد

منبع NEWATLAS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.