خروجی دقیق این سیستم فعلاً مشخص نیست اما گفته میشود که بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد. والکیِری AMR Pro تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد که موجب میشود نسبت قدرت به وزن آن حتی از یکبهیک هم بالاتر باشد. در بدنهٔ خودرو نیز اصلاحات زیادی صورت گرفته که موجب تولید داونفورس بیشتری نسبت به نسخهٔ استاندارد جادهای شده است؛ بنابراین انتظار میرود این هایپراسپرت مسابقهای بتواند به حداکثر سرعتی بیش از ۳۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
تیم آستونمارتین و ردبول قصد داشته والکیِری را به خودرویی تبدیل کنند که بتواند دور پیستهایی نزدیک به خودروهای مسابقهای لمانز و یا حتی فرمول یک را به ثبت برساند. بدین منظور، والکیِری AMR Pro علاوه بر تغییراتی مکانیکی، بهروزرسانیهای آئرودینامیکی را هم تجربه کرده است که شامل عناصر آئرودینامیکی بزرگتر در جلو و عقب برای تولید داونفورس بیشتر میشود. این تغییرات موجب شده که خودرو بتواند شتاب جانبی بیش از ۳ جی را تحمل کند.
علاوه بر این، بدنهٔ خودرو نیز عریضتر شده و در آن بهطور گسترده از فیبر کربن استفاده شده است درحالیکه سیستم اگزوز سبکتر شده، اتصالات تعلیق از فیبر کربن ساخته شده و در داخل هم صندلیهای مسابقهای نصب شده است. همچنین بهمنظور کاهش هرچه بیشتر وزن و تمرکز روی عملکرد در پیست، نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و همینطور بخاری خودرو حذف شده است. در همین ارتباط، شیشهٔ جلو و پنجرههای جانبی هم از پلی کربنات ساخته شده است.
رئیس فنی ردبول آقای «آدریان نوی» در مورد والکیِری AMR Pro گفته است:
«در نسخهٔ استاندارد و جادهای آستونمارتین والکیِری، بهطور گستردهای از دانشهایی که در فرمول یک به دست آوردهایم استفاده شده است؛ اما نسخهٔ AMR Pro به ما اجازه داد که فراتر از محدودیتهای قانونی جادهای عمل کنیم. ما تنها تعدادی از اسرار این ماشین را اعلام کردهایم که بههیچوجه همهٔ آنها نیست».