بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۸

خودروهای کلاس سوپراسپرت، معمولا بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند؛ اما مدل‌های اسپرت و با عملکرد بالا، به قیمت ۳۰ تا ۷۰ هزار دلار هم، تولید می‌شوند.

بیشتر شرکت‌های بزرگ خودروساز در کنار انواع مدل‌های خانوادگی، شاسی‌بلند و … مدل‌های اسپرت جذاب با قیمت مناسب برای جوانان هم در نظر می‌گیرند. البته بازار خودروهای اسپرت بسیار متنوع است و پیدا کردن مدل‌هایی که در کنار قیمت مناسب، سواری لذت‌بخش داشته باشند، چندان آسان نیست. در این مطلب قصد داریم تا بهترین خودروهای اسپرت بازارجهانی که با قیمتی مناسب و کمتر از ۸۰ هزار دلار عرضه می‌شوند، در فهرست ۱۰تایی معرفی کنیم. برای لذت بردن از رانندگی با خودروی اسپرت، همه چیز را نباید در اسب بخار خلاصه کرد. تمام ۱۰ خودروی معرفی شده، باوجود نداشتن پیشرانه‌های قدرتمند بهترین تجربه‌ی سواری را به راننده تقدیم می‌کنند.

۱- آلپاین A110

c04eeb9d 3e7b 4b5a 8909 f6fec0ec8ab6 - بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۸

قیمت پایه نسخه پریمیر: ۶۹ هزار دلار

نسل جدید آلپاین (با تلفظ فرانسوی الپین، Alpine) مدل A110 تمام موارد مورد نیاز یک خودروی اسپرت مناسب را دراختیار دارد؛ محور عقب، موتورمیانی، وزن پایین و پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری با قدرت قابل قبول ۲۴۹ اسب بخار همه در کنارهم A110 جدید را خواستنی نشان می‌دهند. تمام جنبه‌های الپین A110 از گشتاور توربوشارژ کوچک آن تا دقت فوق‌العاده‌ی فرمان، لذت محض را به راننده می‌دهد. A110 در جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی شیب‌دار عملکرد فنی و فرمان‌پذیری را فراتر از رقبای خود در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. تک تک بخش‌ها و قطعات الپین A110 با دقت تمام مهندسی شده است تا  این کوپه‌ی اسپرت فرانسوی در مجموع، مورد تحسین کارشناسان و طرفداران دنیای خودرو قرار گیرد. امروزه با پیشرفت قابل توجه سیستم‌های کمک راننده، تعداد مدل‌های اسپرت که بر مهارت راننده تکیه می‌کنند حتی در بازار مدل‌های اسپرت زیر ۱۰۰ هزار دلار، بسیار پایین است. از نظر بسیاری از منتقدان دنیای خودرو، الپین A110 با شتاب بالا، فرمان چابک و سواری اعتیادآور در سطح پورشه کیمن یا حتیدر برخی جاده‌ها، بالاتر قرار می‎‌گیرد.

۲- پورشه ۷۱۸ کیمن

8c440265 8d5b 451e 9099 cc9270492723 - بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۸

قیمت پایه نسخه اِس: ۶۹ هزار و ۳۰۰ دلار

مدل باکستر یا کیمن پورشه در سال ۲۰۱۶ وارد چهارمین نسل خود شد. با اینکه مدل ۲۰۱۸ پورشه کیمن در مقایسه با نسل گذشته ۲ سیلندر را کنار گذاشته و از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر کوچک‌تری استفاده می‌کند، اما هنوز هم عنوان کامل‌ترین خودروی اسپرت کوپه را به خود اختصاص می‌دهد. برگ برنده‌ی پورشه کیمن نه قدرت ۳۵۰ اسب بخار آن، بلکه مهم‌ترین عامل موجود در خودروهای اسپرت؛ فرمان‌پذیری است. با گذشت زمان تعویض پیشرانه‌ی ۶ سیلندر به ۴ سیلندر فراموش می‌شود ولی همچنان شهرت کیفیت، فرمان‌پذیری و سواری این مدل باقی خواهد ماند.

۳- مزدا MX-5

881b8fa5 f1da 4640 9c6b 82e4c51b799d - بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۸

قیمت پایه نسخه گرندتورینگ: ۳۰ هزار و ۱۹۵ دلار

مزدا MX-5 که در بازار کشورهای مختلف با نام‌های مزا رودستر، یونوس و مزدا میاتا نیز فروخته می‌شود، پرفروش‌ترین کروک اسپرت دو سرنشینه‌ی دنیا است. MX-5 که تا به‌امروز در چهار نسل عرضه شده است، ابتدایی‌ترین موارد سواری لذت‌بخش را با بهترین قیمت ممکن در اختیار علاقه‌مندان خودروهای اسپرت می‌گذارد. جدیدترینمدل  MX-5 با وزن کمتر، طول کمتر و فضای جادارتر همچنان فرمول موفق نسل اول را تکرار می‌کند. پیشرانه‌ی ۲ لیتری با قدرت ۱۵۵ اسب بخار، طراحی جذاب، امکان باز کردن سقف و فرمان‌پذیری بی‌نظیر همه در موفقیت محصول پرطرفدار مزدا سهم دارند.

۴- تویوتا GT86 – سوبارو BRZ

a1448900 7de7 4506 a81e e5269a563eee - بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۸

قیمت پایه نسخه GT Black و tS سوبارو: ۲۹ هزار و ۱۰۵ دلار – ۳۳ هزار و ۴۹۵ دلار

کوپه‌ی محبوب تویوتا ۸۶ در کنار سوبارو BRZ و درگذشته سایون FR-S، باهدف ادامه دادن موفقیت AE86 در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۲۰۰ اسب بخاری در جلو، وزن کم و محرک بودن محور عقب اولین نشانه‌های ریشه داشتن ۸۶ به AE86 است. این مدل حاصل همکاری مهندسان تویوتا و سوبارو است که حاصل آن چیزی جزیک خودروی اسپرت کوپه با فرمان‌پذیری بی‌نظیر نیست. این مدل در کنار مزدا MX-5 جزو بهترین خودروهای اسپرت فعلی بازارجهانی با قیمت ۳۰ هزار دلار هستند.

۵- بی‌ام‌و M2

62f054d8 582a 43db 99d8 5d3b6087d20b - بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۸

قیمت پایه:  ۵۴ هزار و ۵۰۰ دلار

تیم مهندسی بی‌ام‌و با همکاری متخصصات دپارتمان M، یکی از بهترین خودروهای اسپرت دنیا را در سال ۲۰۱۴ تولید کردند. کوپه‌ی کامپکت M2 که با‌تازگی نسخه‌ی کامپتیشن آن هم رونمایی شد به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی توربوشارژ با قدرت ۳۶۵ اسب بخار مجهز است. شاسی این مدل در کنار سیستم تعلیق بی‌نظیر M، تجربه‌ی سواری اسپرت و هیجان‌انگیز مدل‌های M3 و M4 را با قیمت کمتر امکان پذیر می‌کند.

۶- لوتوس الیز اسپرت

323ebab9 78d6 4165 9d12 722dc9e598ff - بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۸

قیمت پایه: ۷۴ هزار و ۹۹۰ دلار

مدل اسپرت الیز (Elise) از سال ۱۹۹۶ تا به‌امروز در سه نسل مختلف و نسخه‌های متفاوت عرضه شده است. همیشه شعار تیم مهندسی لوتوس، وزن کم و فرمان‌پذیری عالی بوده است که این مورد در تمام محصولات این برند بریتانیایی مشاهده می‌شود. شاید بزرگ‌ترین مشکل لوتوس الیز در مقایسه با مدل‌های ژاپنی، قیمت بالا و مناسب نبودن آن در شرایط رانندگی روزمره باشد.

۷- آئودی TT RS

67e34b5e edd7 4501 bbcd 93e9b3bf45b7 - بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۸

قیمت پایه: ۶۴ هزار و ۹۰۰ دلار

در طول عرضه‌ی سه نسل از کوپه‌ی اسپرت آئودی TT، نسخه پرقدرت RS در دو نسل وجود داشته است. نسل دوم TT RS پاسخ تیم مهندی آئودی به انتقادات سواری این مدل است. بسیاری از کارشناسان دنیای خودرو، همیشه TT را خودروی اسپرت زیبا اما نه‌چندان لذت‌بخش توصیف می‌کردند. پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۴۰۰ اسب بخار بخشی از نقاط ضعف این مدل را جبران کرده است اما همچنان فرمان‌پذیری و سواری TT RS در برابر دیگر رقبای ژاپنی و اروپایی قرار نمی‌گیرد.

۸- فورد موستانگ

64e1d2d9 ccdc 4516 b5e1 570d87b08941 - بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۸

قیمت پایه نسخه GT پریمیوم: ۳۹ هزار و ۱۹۰ دلار

پرفروش‌ترین کوپه‌ی اسپرت دنیا شاید به اندازه‌ی دیگر مدل‌های موجود در این فهرست کاربردی نباشد، ولی با این قیمت نمی‌توان در برابر پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری آن مقاومت کرد. باید اعتراف کرد که نمی‌توان لذت V8 را در سیلندرهای کمتر تجربه کرد. فورد موستانگ (با تلفظ صحیح انگلیسی ماستنگ) برای رانندگی در تمام شهرها یا رانندگی اقتصادی مناسب نیست، اما اگر ابعاد و مصرف سوخت آن را کنار بگذاریم، با یکی از بهترین کوپه‌های اسپرت دنیا روبرو خواهیم شد.

۹- فیات آبارث ۱۲۴ اسپایدر

ce76a551 9e78 417d 95bf ba047f12db82 - بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۸

قیمت پایه نسخه لوسو رِد تاپ: ۳۱ هزار و ۴۴۰ دلار

آبارث ۱۲۴ نسخه‌ی پرقدرت فیات ۱۲۴ است که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. این کوپه‌ی کروک ایتالیایی که بر اساس نسل چهارم مزدا MX-5 ساخته شده است، اساساً فقط در قدرت پیشرانه و طراحی با محصول مزدا تفاوت دارد. آبارث ۱۲۴ همان سواری MX-5 را با ظاهر ایتالیایی و قدری سروصدای بیشتر در دسترس قرار می‌دهد. شاید مأموریت اصلی آبارث ۱۲۴ اسپایدر توجیه لذت‌بخش بودن سواری با یک کروک اسپرت همانند هاچ‌بک قدرتمند باشد؛ چرا که دقیقاً در این مأموریت موفق عمل کرده است.

۱۰- نیسان ۳۷۰Z

679a9ad5 5c86 4875 b02a aa28a108fff8 - بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۸

قیمت پایه نسخه نیسمو: ۴۷ هزار و ۹۰ دلار

کوپه‌ی اسپرت و خوش ساخت نیسان ۳۷۰Z یا فیرلیدی Z34 در سال ۲۰۰۹ عرضه شد. پس از به‌روز رسانی در سال ۲۰۱۲ و عرضه‌ی نسخه نیسمو در سال ۲۰۱۴، این محصول نیسان تغییر دیگری نکرده است اما همچنان یکی از بهترین خودروهای اسپرت بازار است. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۷ لیتری در کنار طراحی تهاجمی و فرمان‌پذیری کم‌نظیر نیسان، ۳۷۰Z را به این فهرست وارد کرده است. نیسان ۳۷۰Z از آن مدل‌هایی است که همچنان سواری لذت بخش را در کنار حس نوستالژیک به راننده تقدیم می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.